۵ نکته کلیدی در انتخاب سایت فروش آنلاین خودرو

برای خرید و فروش آنلاین خودرو می‌توانید از اینترنت و پلتفرم‌هایی که برای این منظور راه‌اندازی شده‌اند کمک بگیرید.

چون اغلب خریداران امروزی این روزها فقط از طریق جستجو در این بسترها خودروهای مدنظرشان را پیدا می‌کنند و برای خرید آن با فروشنده ارتباط دارند. البته همه پلتفرم‌هایی که برای این منظور راه‌اندازی شده‌اند گزینه معتبری برای خرید و فروش ماشین‌های دست دوم محسوب نمی‌شوند.

اگر سایتی که می‌خواهید آگهی فروش یا خرید ماشین کارکرده را در آن چک کنید فقط یک وب‌سایت معمولی است که مشخص نیست کدام شرکت آن را اداره می‌کند، احتمال دارد که توسط دلالان بازار خودرو راه‌اندازی شده باشد؛ بنابراین صرفاً به واسطه اینکه وب‌سایت آگهی‌های متعدد خودرو را دارد و خرید و فروش آن‌ها را انجام می‌دهد نباید به آن اعتماد کنید. چون ممکن است این آگهی‌ها ساختگی و غیر معتبر باشند.

برای انتخاب پلتفرمی که می‌خواهید ماشین خودتان را در آن برای فروش آگهی کنید، یا از ماشین‌های ارائه شده یک مدل را برای خرید انتخاب کنید باید نکات خاصی را در نظر داشته باشید. در ادامه ۵ ویژگی مهمی که باید برای انتخاب پلتفرم خرید و فروش ماشین‌های دست دوم یا کارکرده در نظر داشته باشید ارائه شده است. با شناخت این موارد بهتر می‌توانید پلتفرم‌های واقعی و معتبر را برای خرید یا فروش ماشین شناسایی کنید.

  1. اعتبار وب‌سایت خرید و فروش خودرو

۵ نکته کلیدی در انتخاب سایت فروش آنلاین خودرو

برای انتخاب سایت فروش آنلاین خودرو خودرو باید به سراغ پلتفرم‌هایی بروید که مجوز این کار را دارند و به عنوان منبع معتبر معاملات خودرو شناخته می‌شوند. پیدا کردن این پلتفرم‌ها کار سختی نیست، کافی است در اینترنت به دنبال مراجع معتبر معاملات خودروهای کارکرده بگردید و درنهایت منابعی که در این زمینه بهترین انتخاب هستند را پیدا کنید.

۲) شفافیت آگهی‌های خرید و فروش ماشین

هر وب‌سایتی که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کند شرایط و قوانین مخصوص به خودش را دارد. ازجمله این شرایط می‌توان به نحوه قرار دادن آگهی‌های ماشین‌های دست دوم اشاره کرد. اگر وب‌سایت خرید و فروش خودرو قیمت واقعی ماشین‌ها و نکات کارشناسی آن‌ها را کنارشان قرار می‌دهد، بهتر می‌توانید از آن برای استعلام گرفتن قیمت خودروهای داخلی و خارجی و خرید یا فروش ماشین مد نظرتان استفاده کنید.

۳) قیمت‌گذاری دقیق ماشین‌های خارجی و داخلی

بعضی از پلتفرم‌ها خودشان قیمت ماشین‌های داخلی و خارجی را مشخص می‌کنند و این عدد ممکن است ماه‌ها به روز رسانی نشده باشد؛ بنابراین خریداران یا فروشندگان با توجه به این عدد اعلام شده درخواست فروش یا خرید ماشین را می‌دهند و تازه متوجه می‌شوند که مبلغ واقعی که برای خرید یا فروش ماشین‌های داخلی و خارجی در نظر گرفته شده با آنچه اعلام شده تفاوت دارد. مخصوصاً وقتی قیمت‌ها صرفاً با نوسان بازار و بدون شرط کارشناسی اعلام شده باشند، بارها و بارها ممکن است این عدد حین معامله تغییر کند.

بنابراین اگر می‌خواهید قیمت دقیق ماشین مد نظرتان را برای خرید یا فروش خودرو پیدا کنید، از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که قیمت به روز خودروهای دست دوم را اعلام می‌کنند.

۴) همراهی در انتقال سند و نهایی کردن فروش خودرو

۵ نکته کلیدی در انتخاب سایت فروش آنلاین خودرو

وب‌سایت‌هایی که تا مسیر پیدا کردن خودرو و برقراری ارتباط با خریدار خودرو یا فروشنده همراهتان هستند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای معاملات امن خودرو باشند. چون مشکلاتی که بین خریدار و فروشنده رخ می‌دهد معمولاً در بخش نوشتن قولنامه و انتقال سند است؛ و این پلتفرم‌ها مسئولیتی را درباره آن قبول نمی‌کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مرجعی را برای خریدن یا فروختن ماشین کارکرده انتخاب کنید که تا انتهای معاملات خودرو و انتقال سند کنارتان است. چون این مراجع اجازه نمی‌دهند که دلال‌ها در معاملات خودرو دخالت کنند و قولنامه یا شرایط خرید و فروش ماشین را تحت تاثیر قرار دهند.

۵) پرداخت تمام و کمال مبلغ تعیین شده برای ماشین

قبل از اینکه انتقال سند تمام شود، باید فروشنده ماشین مبلغ تعیین شده برای ماشین را تمام و کمال دریافت کرده باشد. این موضوعی است که اغلب پلتفرم‌های واسط به آن توجه نشان نمی‌دهند و مشتری را با خریدار برای دریافت مبلغ نهایی و توافق روی زمان‌بندی پرداخت آن تنها رها می‌کنند.

اگر پلتفرم معتبری را برای خریدن ماشین دست دوم انتخاب کنید، قبل از اینکه معامله تمام شود هزینه ماشین برایتان پرداخت می‌شود. در حقیقت تمام مراحل پرداخت قیمت خودرو و سند زدن آن با هم انجام می‌شود؛ بنابراین هم فروشنده با خیالت راحت به پولش می‌رسد و هم خریدار ماشینی که به نامش است را دریافت می‌کند.

کد خبر 581275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.