اولویت‌های حوزه فرهنگ و هنر مشخص شود/ توجه به پیشنهاد هنرمندان برای اداره شهر

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ضروری است اولویت‌های حوزه فرهنگ و هنر مشخص شود، گفت: از هنرمندان شهر درخواست می‌شود نظرات و پیشنهادات کاربردی خود را برای اداره بهتر شهر و توسعه صنایع دستی مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _نوزدهم خردادماه_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان صنایع دستی، اظهار کرد: شعار مدیریت شهری دوره ششم، تحقق «شهر همگرا» و «اصفهان من، شهر زندگی» است، لذا قصد داریم دیدگاه تمام آحاد جامعه به خصوص نخبگان و اقشار مختلف شهر را در این خصوص جمع‌آوری کنیم و برای رفع مسائل شهر به یک جمع‌بندی برسیم.

وی ادامه داد: با برگزاری این نشست‌های هم‌اندیشی از یک سو مسائل و دغدغه‌های هنرمندان رفع خواهد شد و از سویی دیگر نیز مأموریت‌های شهرداری در اداره شهر انجام می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: این جلسات به منظور جذب مشارکت مردم در اداره شهر برگزار می‌شود، از این رو با توجه به ارائه راهکارها و ایده‌های نخبگان و هنرمندان تصمیم‌سازی مدیریت شهری از پایین به بالا رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: از هنرمندان به عنوان یکی از مهم‌ترین سطوح نخبگانی شهر درخواست می‌شود، نظرات و پیشنهادات کاربردی خود را برای اداره بهتر شهر و توسعه صنایع دستی در این جلسات مطرح کنند.

صالحی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان شهروندان مطالبه‌گر حقوق مردم از جمله قشر نخبگانی شهر هستند، افزود: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان شهر یک دستاورد است، چرا که معتقد هستیم، مقدمه اقدام و عمل، بارش افکار و بیان دغدغه‌ها است.

وی اظهار کرد: لازم است بر روی مسائل مطرح شده در جلسه امروز، تحلیل محتوایی دقیقی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری انجام شود و هر آنچه از موضوعات و مطالبات مربوط به حوزه شهرداری است، احصا شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه هم‌افزایی فعالیت‌های صنایع دستی که در سال ۹۴ به صورت چندجانبه بین دستگاه‌ها امضا شده است، گفت: این تفاهم‌نامه از سوی شهردار وقت اصفهان، مدیر کل وقت میراث فرهنگی استان، مدیر کل صدا و سیما، مدیر کل وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس دانشکده صنایع دستی، مدیر کل وقت آموزش فنی و حرفه‌ای استان، رئیس وقت اتاق بازرگانی، رئیس سازمان صمت استان و رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان امضا شده است، در این راستا آمادگی داریم با به روز شدن این تفاهم‌نامه، اقدامات مربوط به شهرداری اصفهان را انجام دهیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم سازمان فرهنگی شهرداری از هنرمندان شهر در قالب شوراهای تخصصی دعوت کند تا بر روی موضوعات و طرح‌های پیشنهادی فکر شود؛ در این رابطه اگر به مصوبه شورای اسلامی شهر نیاز بود، می‌توانید موضوعات و لوایح را به شورای اسلامی شهر ارسال کنید، همچنین ضرورت دارد ابتدا اولویت‌های حوزه فرهنگ و هنر مشخص شود؛ چرا که بررسی بیشتر و اولویت بندی مسائل هنرمندان صنایع دستی در رفع مشکلات راهگشا خواهد بود.

تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات هنرمندان

رسول میرباقری، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بی‌مهری زیادی به هنرمندان شده است، در این راستا پیشنهاد می‌شود یک کارگروه با حضور هنرمندان تشکیل و گام به گام مشکلات این قشر مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اصرار و تاکید بر درخواست‌ها، نتیجه‌بخش خواهد بود، ادامه داد: برگزاری جلسه مشترک با اتاق بازرگانی برای تسهیل امور صادرات آثار هنرمندان ضروری است.

ضرورت حمایت از هنرمندان اصفهانی

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای اختصاص فضایی مناسب برای عرضه دستاوردهای هنرمندان سوزن‌دوزی انجام شده و به زودی خبرهای خوبی در این رابطه اعلام می‌شود.

وی در خصوص لزوم حمایت از هنرمندان، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از قالب تفاهم‌نامه‌ای که در اداره کار وجود دارد، برای جذب کارورز برای هنرمندان استفاده کند، البته به منظور حمایت از این قشر هزینه‌های کارورز توسط اداره کار پرداخت شود.‌

کد خبر 580773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.