کمبود این مواد مغذی، خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد

نتایج مطالعات زیادی به ارتباط بین کمبود فولات و ویتامین B و افزایش خطر ابتلا به سرطان اشاره کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد کمبود فولات و ویتامین‌های گروه B خطر بروز سرطان افزایش می‌دهد، «فولات یک» ویتامین B محلول در آب است که در انواع غذاها مانند سبزیجات با برگ سبز تیره و حبوبات یافت می‌شود. لازم است افراد به میزان کافی از مواد غذایی حاوی فولات و دیگر ویتامین‌های گروه B استفاده کنند، در غیر این صورت فرد دچار علائم متفاوتی مانند ضعف عضلانی، اسهال، کاهش حس چشایی، بی‌حسی، افسردگی، خستگی، زخم‌های دهان، تورم زبان، نوروپاتی محیطی، تنگی نفس و رنگ پریدگی پوست می‌شود. در صورتی که کمبود فولات و دیگر ویتامین‌های گروه B مورد نیاز بدن درمان نشود، خطر بروز بیماری‌های جدی‌تر مانند سرطان افزایش پیدا می‌کند.

چگونه کمبود فولات و ویتامین B باعث بروز سرطان می‌شود؟

فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12 نقش مهمی در سنتز متیونین و متیلاسیون DNA دارند. محققان معتقدند زمانی که متیلاسیون DNA دچار تغییر می‌شود، احتمال جهش ژنی و آسیب DNA نیز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت باعث بروز سرطان می‌شود. نتایج مطالعات زیادی به ارتباط بین کمبود فولات و ویتامین B و افزایش خطر ابتلاء به سرطان اشاره کرده‌اند، بنابراین لازم است افراد از غذاهای حاوی این مواد مغذی به اندازه کافی استفاده کنند.

بدن انسان به چه مقدار فولات در روز نیاز دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مردان و زنان بالای ۱۹ سال روزانه به ۴۰۰ میکروگرم DFE (معادل فولات رژیمی) نیاز دارند، زنان باردار نیز باید روزانه ۶۰۰ میکروگرم DFE دریافت کنند، در حالی که مادران شیرده به ۵۰۰ میکروگرم DFE در روز نیاز دارند.

کدام مواد غذایی حاوی فولات و ویتامین B است؟

پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مصرف حبوبات، سبزیجات با برگ سبز تیره، غلات، آجیل و دانه‌ها، نیاز بدن به فولات و ویتامین B را برطرف می‌کند. مواد غذایی حاوی فولات و ویتامین‌های B شامل کلم بروکلی، کلم بروکسل، اسفناج، کلم پیچ، نخود فرنگی، لوبیا قرمز، بادام زمینی، غذاهای دریایی، میوه‌ها، شیر، تخم‌مرغ، عدس، مارچوبه، مرغ، برنج قهوه‌ای و آووکادو می‌شود.

کد خبر 580552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.