حضور مربیان پرورشی در مدارس غیردولتی برای حل آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، برنامه اصلاح قوانین و مقررات در این بخش را از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری دانست و گفت: انتظار داریم برنامه‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی انجام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی با سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگ‌تری در این مدارس داشته باشد؛ چراکه این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی می‌کند و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش برمی‌دارد.

وی چند برنامه اصلاحی را در دستور کار اعلام کرد و افزود: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم در تعامل با سایر معاونت‌های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه بستر حضور معاونت‌های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، گفت: اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها همانند دغدغه‌مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی و اجرایی شدن برنامه‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی را انتظار داریم.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست، اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا آسیب‌های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی، هیئت امنایی و آموزش از راه دور بکوشد.

کد خبر 580454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.