ضرورت افزایش جریمه‌ها راهکار مقابله با ساختمان‌های ناایمن

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: ساختمان‌های ناایمن در قم ایمنی سازه و حریق ندارد و به شکل قولنامه‌ای خریدوفروش می‌شود، لذا باید جریمه تخلفات ساختمانی در قم به‌اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی تمایل به تخلف نداشته باشد.

‌روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز و ساختمان‌های ناایمن قم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار ساختمان و پلاک ثبت شده در شهر قم وجود دارد، برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز، باید جلوی طمع مالکان به ویژه طراحان و دلالان صنعت ساختمان گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به ایمنی ساختمان‌ها، ادامه داد: شرایط کنونی شهر قم نگران‌کننده نیست، اما مجتمع و ساختمان‌هایی وجود دارد که وضعیت ایمنی آن‌ها نگران‌کننده است و در صورت بروز حادثه اتفاقات تلخی رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بعد از حادثه پلاسکو مصوبات مربوط به بررسی و ارتقای ایمنی بازار و پاساژهای قم به فراموشی رفته است. شورای اسلامی شهر قم نسبت به نوع برخورد فیزیکی شهرداری با تخلفات ساخت‌وساز حساسیت بالایی دارد و به همین منظور لازم است تا شهروندان نسبت به پایبندی به اصل مقررات اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص بررسی ساختمان‌های متروپل گونه در قم، اظهار کرد: هزاران حکم قطعی قلع‌وقمع بنای ساختمان در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم صادر شده است که قابل تجدیدنظر نیست، هیچ‌کدام از این ساختمان‌ها نه مجوز پایان کار گرفته‌اند و نه ضوابط ایمنی سازه و حریق در آن‌ها به‌درستی اجرا شده است.

امرالهی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های ناایمن در قم ایمنی سازه و حریق ندارد و به شکل قولنامه‌ای خریدوفروش می‌شود؛ لذا باید جریمه تخلفات ساختمانی در قم به اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی تمایل به تخلف در این حوزه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بین پرونده‌های ورودی با پرونده طراحی تفاوت وجود دارد، اضافه کرد: در کمیسیون ماده ۱۰۰ بین پرونده‌های ورودی با پرونده طراحی و پرونده بدون طراحی تفاوت بسیاری وجود دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: وجود ساختمان‌های ناایمن و نبود نظارت بر ساخت‌وسازها از جمله درد و رنج‌های صنعت ساختمان است، طمع اضافه و خودخواهی مالک مجتمع و پاساژ می‌تواند سبب مرگ ده‌ها نفر شود، لذا باید برنامه‌ای کارآمد و مؤثر برای مقابله با این چالش اندیشیده شود تا شاهد اتفاقات ناگوار همچون متروپل نباشیم.

کد خبر 580442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.