ترک تریاک | بهترین روش ترک تریاک کدام است؟ ‌

اگر نگاهی به تبلیغات رنگارنگ اینترنتی و ماهواره‌ای ترک تریاک کرده باشید با روش‌های متنوع و وسوسه انگیزی بر می‌خورید که در عمل بسیاری از آنها نه تنها به ترک اعتیاد کمکی نمی‌کنند که باعث هدر رفتن هزینه و انگیزه شما هم می‌شوند.

ترک تریاک چگونه؟ بهترین روش ترک تریاک کدام است؟ اگر نگاهی به تبلیغات رنگارنگ اینترنتی و ماهواره‌ای ترک تریاک کرده باشید با روش‌های متنوع و وسوسه انگیزی بر می‌خورید که در عمل بسیاری از آنها نه تنها به ترک اعتیاد کمکی نمی‌کنند که باعث هدر رفتن هزینه و انگیزه شما هم می‌شوند. بهتر است بدانید روش‌های غیر علمی و تأیید نشده در کنار عوارض زیادی که می‌تواند برای شما داشته باشند، احتمال بازگشت اعتیاد هم بسیار بالا است. در ادامه همراه مرکز ترک اعتیاد نگین باشید تا شما را با بهترین روش ترک اعتیاد آشنا کنیم.

بهترین روش ترک تریاک کدام است؟

ترک تریاک با خود تریاک امکان پذیر است؟ یکی از سوالاتی که به صورت متداول از ما پرسیده می‌شود این است که بهترین روش ترک اعتیاد چیست؟ کارشناسان مرکز ترک اعتیاد نگین با توجه به تجربه طولانی مدت و برخورد با افراد مختلف متوجه شده‌اند که بهترین روش ترک اعتیاد برای افراد مختلف و با توجه به شرایط جسمی و روحی آنها متفاوت است، اما به طور خلاصه بهترین روش ترک تریاک روشی است که در آن از مواد دارویی شبه مخدر بسیار اندک و زیر نظر متخصصین استفاده شود و همچنین مصرف تریاک به صورت ناگهانی و سریع کاهش نیابد. و در فرآیند ترک یک روانشناس در کنار فرد معتاد باشد. در ادامه تعدادی از روش‌های مورد تأیید را بررسی می‌کنیم.

یکی از روش‌های مورد تأیید برای ترک اعتیاد استفاده از داروهای ترک اعتیاد مانند متادون و نالوکسان است. این داروها موجب کاهش عوارض آزار دهنده ترک اعتیاد می‌شوند و فرد دوران راحت تری را تجربه می‌کند. البته این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که مصرف این داروها باید زیر نظر متخصص باشد تا بعد از ترک اعتیاد به تریاک، فرد به این داروها اعتیاد پیدا نکند.

ترک تریاک | بهترین روش ترک تریاک کدام است؟ ‌

روش مورد تأیید دیگر، قرار گیری در کمپ‌های ترک اعتیاد است. در این کمپ‌ها با برگزاری برنامه‌های متنوع گروهی، شرایطی را ایجاد می‌کنند تا فرد تجربه خوبی را در دوران ترک تریاک تجربه کند. البته باید در انتخاب مراکز ترک اعتیاد دقت کافی را داشته باشید و به کمپ‌های بدون مجوز رسمی مراجعه نکنید. چون در این کمپ‌ها ممکن است با روش‌های غیر علمی و یا رفتارهای غیر تخصصی موجب اثرات منفی بر روی فرد شوند.

روش دیگر ایجاد حس بیزاری نسبت به تریاک است. در این روش متخصصین تلاش می‌کنند همزمان با مصرف تریاک در فرد حالت‌های ناخوشایندی را به وجود آورند تا ذهن فرد نسبت به مصرف تریاک عکس العمل منفی نشان دهد. به طور مثال همزمان با مصرف تریاک به فرد داروهای ایجاد دل‌پیچه و تهوع می‌دهند تا ذهن فرد مشغول شود و این تصور در آن به وجود آید که بخاطر مصرف تریاک این حالات نا خوشایند را تجربه می‌کند و فرد کم کم از مصرف تریاک تنفر پیدا کند.

روش دیگر کاهش تدریجی دوز مصرفی تریاک است. در این روش متخصصین با توجه به میزان مصرف فرد، برای او برنامه مصرفی تجویز می‌کنند تا با کمترین احساس ناخوشایند و عوارض، نسبت به ترک تریاک اقدام کند و احتمال بازگشت اعتیاد را کاهش دهند.

روش دیگر بهره‌مندی از روانشناس است. همانطور که می‌دانید اعتیاد به غیر از جسم، روان فرد معتاد را هم درگیر می‌کند و در زمان ترک اعتیاد بهره‌مندی از یک روانشناس کمک زیادی به بهتر شدن شرایط روحی فرد و ایجاد انگیزه بیشتر برای ادامه مسیر را ایجاد می‌کند. و همچنین فرد در مواجهه با وسوسه‌های مصرف تریاک اقدامات صحیح را آموزش می‌بیند.

ترک تریاک در کلینیک ترک اعتیاد نگین

ترک تریاک باید با طی فرایندی علمی و زمان‌بر انجام شود تا با کمترین عوارض و احتمال بازگشت مواجه شود. فارغ از روش ترک اعتیاد، خانواده فرد نقش بسیار با اهمیتی دارند. خانواده با حمایت‌های خود و ایجاد انگیزه، می‌توانند فرآیند ترک را برای فرد معتاد آسان‌تر کنند. و او را برای ادامه مسیر ترغیب کنند.

بهترین و موفق ترین روش ترک تریاک مراجعه به مراکز معتبر و دارای مجوز ترک اعتیاد است. این مراکز با بهره گیری از پزشکان و کارشناسان متخصص و با انجام معاینات و آزمایشات مختلف، بهترین روش ترک تریاک را به شما پیشنهاد می‌دهند. مرکز ترک اعتیاد نگین با دارا بودن تجربه چندین ساله و بهره‌مندی از تیمی شامل کارشناسان و پزشکان متخصص، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره از طریق سایت و یا تلفن‌های مرکز با ما در ارتباط باشید.

کد خبر 580298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.