تحقق اقتصاد تولیدمحور رویکرد شورای ششم مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نگاه این دوره مدیریت شهری به مشهد، ملی و فراملی است و شورای ششم سعی کرده است، در کنار توسعه خدماتی، اقتصاد تولیدمحور را در دستور کار مدیریت شهری قرار دهد.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تلاش شورای ششم برای تحقق اقتصاد تولیدمحور در شهر مشهد، اظهار کرد: شورای ششم در تلاش است تا در کنار توسعه خدماتی، اقتصاد تولیدمحور را در دستور کار نظام مدیریت شهری قرار دهد، باید شهرداری نیز تلاش کند از تکیه زدن بر اقتصاد تراکم‌فروشی و جذب درآمدهای بیش از ۷۰ درصد در حوزه شهرسازی، به سمت درآمدهای پایدار که بیشتر مباحث دانش‌بنیان است، حرکت کند.

وی با بیان اینکه نگاه این دوره مدیریت شهری به مشهد، ملی و فراملی است، ادامه داد: سالانه حدود شش میلیون زائر خارجی و بیش از ۳۰ میلیون زائر هم‌وطن به مشهد سفر می‌کنند؛ با توجه به ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های موجود، نظام مدیریت شهری مشهد می‌تواند در جایگاه و تراز شایسته‌ای میان شهرهای جهان اسلام قرار گیرد؛ از این‌رو کلید واژه "جهان‌شهر" را برگزیدیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مجموعه اقدامات در حال اجرا در بلوار توس، تصریح کرد: نیمی از مجموعه ورزشی گود کشتی "چوخه" مهدی‌آباد تا پیش از تابستان سال جاری با همکاری آستان قدس رضوی تبدیل به فضای ورزشی روباز شامل سه زمین چمن، والیبال و بسکتبال و زمین بازی‌های حرکتی خواهد شد و این فضا برای در اختیار قرار گرفتن شهروندان مهیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل مرتبط با خیابان عرب، حجت و معراج در دستور کار قرار گرفته است، برای هر یک از محلات کم‌برخوردار شهر حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. شهرداری متعهد است این مبلغ را علاوه بر اعتبارات دیگری که مردم در پروژه‌های مختلف اعلام کرده‌اند در دستور کار قرار دهد، این در حالی است که تلاش می‌شود برای محلات کم‌برخوردار به صورت متوسط در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شود.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد با شعار "مشهدالرضا (ع) جهان‌شهر برکت و کرامت" فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: شورای ششم شهر تلاش دارد به موضوع هویت و ساختارهای هویت‌بخش این شهر توجه کند، این در حالی است که بخشی از هویت شهر را شهروندان، معتمدان، بزرگان و افراد دارای سابقه درخشان در محلات مختلف شهر شکل می‌دهند.

وی اظهار کرد: کلیدواژه "کرامت" را در شعار دوره ششم مدیریت شهری برگزیدیم و به دنبال آن هستیم که نقش و جایگاه مؤثر مجاوران امام رضا (ع) در دستگاه اداری مدیریت شهری حفظ شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید بدانیم با وجود مضجع نورانی حضرت رضا (ع)، مشهد باید در حوزه توسعه اقتصاد حرکت کند؛ چرا که این شهر بر اساس اسناد بالادستی به دلیل حضور زائران، شهری با اقتصاد خدماتی است، لذا باید تحول در این شهر به سمت اقتصاد تولیدمحور برود.

کد خبر 579720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.