عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۳ خرداد

در این بسته خبری در مورد اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی گوگل ادغام می‌شوند، شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 تائیدیه 3C را دریافت کرد و پلتفرم‌های اصلی در سطح بین المللی، یک جانبه گرایی می‌کنند، ​​​​​​​می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی گوگل ادغام می‌شوند

گوگل با هدف ساده کردن خدمات ارتباطی خود، اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی Duo و Meet را در یک پلتفرم ادغام می‌کند.

تا چند هفته دیگر، گوگل قابلیت‌های اپلیکیشن Meet را به Duo اضافه خواهد کرد. زمانی که این اتفاق روی دهد، کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن که تا این مقطع، برای تماس ویدئویی شخصی طراحی شده بود، برای برنامه ریزی دیدارها استفاده کنند. قابلیت‌های دیگری که برای Duo در راه خواهد بود، شامل پشتیبانی برای بکراندهای مجازی، اشتراک گذاری زنده محتوا و چت متنی در هنگام جلسه ویدئویی خواهد بود.

همزمان، گوگل به کاربران Duo قول داده است قابلیت‌هایی که می‌شناسند و دوست دارند مانند امکان استفاده از فیلترها و افکتها برای تماس‌هایشان، حذف نخواهند شد. همچنین تاریخچه تماس، مخاطبان و پیام‌ها از این اپلیکیشن حذف نخواهند شد. این بخشی از وعده گوگل برای یکپارچه کردن دقیق دو پلتفرم و تضمین پشتیبانی از شمار زیادی از کاربران تا حد ممکن است.

کیندل آمازون از چین رفتنی شد

شرکت آمازون فروشگاه کتاب الکترونیکی کیندل در چین را به دلیل شکست در رقابت با رقبای بومی، سال میلادی آینده تعطیل خواهد کرد.

این غول تجارت الکترونیکی، فروشگاه کتاب الکترونیکی کیندل را ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ تعطیل خواهد کرد. اگرچه فروشگاه الکترونیکی چینی کیندل از ۳۰ ژوئن سال آینده دیگر کتاب الکترونیکی نخواهد فروخت اما مشتریان می‌توانند تا یک سال دیگر کتاب‌هایی که از این فروشگاه خریداری کرده بودند را دانلود کنند. اپلیکیشن کیندل در سال ۲۰۲۴ از فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی حذف خواهد شد.

آمازون اعلام کرد عرضه کتابخوان کیندل به فروشندگان چینی را از روز پنج شنبه متوقف می‌کند. این شرکت در حساب رسمی خود در ویچت، اعلام کرد در حال تنظیم تمرکز استراتژیک فعالیت‌های خود است و کسب و کارهای دیگر این شرکت در چین ادامه خواهد داشت. کسب و کار باقی مانده آمازون در چین شامل سرویسهای تجارت الکترونیکی، تبلیغات و ابری است.

کوالکام می‌خواهد برای تقویت صنعت تراشه کمپانی Arm را بخرد

مدیرعامل کوالکام در مصاحبه‌ای تأیید کرد که این کمپانی یک کنسرسیوم تشکیل داده و بسیار مشتاق برای خرید شرکت تراشه‌ساز بریتانیایی Arm علاقه‌مند است.

شرکت Arm یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدات صنعت نیمه هادی است و در چند ماه گذشته روند پرخبری را پشت سرگذاشته است. پس از اینکه در اواخر سال جاری، معامله ۴۰ میلیاردی انویدیا با گروه سافت‌بنک مالک Arm رسماً کنسل شد، آینده این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد کوالکام برای گسترش سلطه خود در بازار به خرید Arm علاقه دارد.

بدون شک خرید کمپانی آرم برای کوالکام آسان نخواهد بود و هزینه بسیار زیادی نیز خواهد داشت، مطمئناً سافت‌بنک نیز نمی‌خواهد شرکت سازنده تراشه بزرگ خود را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود از دست بدهد. به ویژه زمانی که کمبود جهانی تراشه احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و این امر تاثیر زیادی روی صنعت فناوری خواهد گذاشت. Arm اکنون تراشه‌های خود را به برخی شرکت‌های بزرگ جهان از جمله هواوی، گوگل، اپل، سامسونگ و مدیاتک می‌فروشد.

شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 تائیدیه 3C را دریافت کرد

بر اساس برخی گزارشات، کمپانی شیائومی در تدارک عرضه دو اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید با اسامی شیائومی 12S و شیائومی 12S پرو است. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری شیائومی 12S به‌عنوان نسخه به‌روزرسانی شده شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو (که طی دسامبر سال ۲۰۲۱ در بازار چین معرفی شدند) روانه بازار خواهند شد. از آنجا که شیائومی 12S پرو اخیراً در وبسایت آژانس رگولاتوری 3C چین رویت شده است؛ لذا می‌توان استدلال کرد که سری شیائومی 12S به‌زودی عرضه خواهد شد.

در ماه مه امسال سه گوشی پرچم‌دار آینده شیائومی با شماره مدل‌های ۲۲۰۶۱۲۳SC، ۲۲۰۳۱۲۱C و ۲۲۰۶۱۲۲SC پر وبسایت صدور گواهینامه CMIIT رویت شدند. این دستگاه‌ها احتمالاً با عناوین تجاری شیائومی ۱۲ اولترا، شیائومی 12S و شیائومی 12S پرو در بازار چین عرضه خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر ۳ هندست فوق مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک خواهند بود.

برخی گمانه‌زنی‌ها از به‌کارگیری تراشه Dimensity 9000 مدیاتک در شیائومی 12S پرو حکایت دارند. اخیرًا یک گوشی شیائومی با شماره مدل ۲۲۰۷۱۲۲MC در پایگاه داده IMEI رویت شد. این گجت احتمالاً به‌عنوان ورژنی از شیائومی 12S پرو با تراشه Dimensity 9000 معرفی خواهد شد.

بازی Spider-Man Remastered برای کامپیوتر معرفی شد

سونی در رویداد State of Play اعلام کرد که Marvel’s Spider-Man: Remastered از Insomniac Games در ۱۲ آگوست ۲۰۲۲ برای کامپیوتر عرضه می‌شود. این بازی برای اولین بار در پلی استیشن ۵ به عنوان یک لانچ ارائه شد. این شرکت قیمتی را برای نسخه PC به اشتراک نگذاشته، اما مانند بازی‌های قبلی، به فروشگاه Steam و Epic Games می‌آید.

استودیو Insomniac Games در یک پست وبلاگ تایید کرد که Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در پاییز برای کامپیوتر عرضه می‌شود. نسخه بازسازی شده بازی شامل تمام DLCها است و در پلی استیشن ۵ دارای برخی ویژگی‌های گرافیکی چشمگیر از جمله رهگیری پرتو است. سونی فوتیج آلفا را در ویترین به نمایش گذاشت، اما به عنوان یک کار در حال پیشرفت خوب به نظر می‌رسید.

انتشار Marvel’s Spider-Man بر روی رایانه شخصی همچنان به تعهد سونی برای تبدیل کامپیوتر به پلتفرم همراه کنسول‌های پلی استیشن خود ادامه می‌دهد. این بازی به بازی‌های قبلی انحصاری پلی استیشن از جمله God of War، Days Gone و Horizon: Zero Dawn می‌پیوندد.

وزیر ارتباطات: پلتفرم‌های اصلی در سطح بین المللی، یک جانبه گرایی می‌کنند

وزیر ارتباطات کشورمان در نشست وزرای ارتباطات کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات ( ITU) تاکید کرد: معضلی که در جهان وجود دارد این است که پلتفرم‌های اصلی در سطح بین المللی، یک جانبه گرایی می‌کنند و حقوق ملت‌ها را نادیده می‌گیرند که این اقدام خلاف موازین حقوق بشر، و حق توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

عیسی زارع پور در نشست وزرای ارتباطات کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات ( ministerial meeting) در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی با اشاره به اینکه باید ارزشهای بومی، تمدنی و فرهنگی هر ملتی در سیاستگذاری جهانی در حوزه سایبری مدنظر باشد گفت: قانونگذاری هر کشوری در عرصه سایبری و رگولاتوری آن باید مورد احترام باشد.

وی با تشکر از رئیس نیجریه‌ای WSIS با بیان سابقه ۱۵۰ ساله عضویت ایران در ITU گفت: ایران همیشه نقش کلیدی در طول این سال‌ها ایفا کرده و بر چند جانبه گرایی در سطح بین المللی تاکید دارد.

مایکروسافت اج به قابلیت دراپ برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر مجهز می‌شود

مایکروسافت اج به‌زودی قابلیت جدیدی به نام Drop دریافت خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا فایل‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف انتقال دهند.

مایکروسافت تاکنون قابلیت‌های زیادی برای مرورگر اج ارائه کرده و این مرورگر حالا دومین مرورگر پراستفاده کاربران است. این مرورگر همچنین اخیراً یک قابلیت وی‌پی‌ان ارائه کرده بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، قابلیت بعدی این مرورگر امکان انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های مختلف را فراهم خواهد کرد. کاربران در حالت عادی فایل‌های خود را از طریق ایمیل یا گوگل درایو به یک دستگاه دیگر انتقال می‌دهند. حالا مایکروسافت می‌خواهد روش دیگری برای کاربران خود ارائه کند. در این روش، فایل‌ها از طریق مرورگر اج منتقل خواهند شد.

کد خبر 579530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.