تقویت هوش کودکان با بازی‌های ویدئویی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی باعث تقویت هوش کودکان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیر بازی‌های ویدئویی بر هوش کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف بیش از ۹ هزار کودک بین ۹ تا ۱۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد آزمایش‌های روانش‌شناختی را برای سنجش قدرت عمومی مغز خود انجام دادند و از آن‌ها پرسیده شد چقدر زمان صرف تماشای تلویزیون و ویدئو، بازی‌های ویدئویی و تعامل با رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند.

به طور میانگین افراد شرکت‌کننده در مطالعه ۲.۵ ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون، نیم ساعت جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی و یک ساعت بازی‌های ویدئویی می‌کردند. دو سال بعد، بیش از پنج هزار نفر از کودکان تست‌های روانشناسی را تکرار کردند تا مشخص شود هوش آن‌ها چگونه تغییر کرده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که روزانه بیش از یک ساعت بازی ویدئویی انجام می‌دهند نسبت به کودکانی که زمان کمتری را به بازی می‌گذرانند، نمرات هوش بالاتری کسب می‌کنند.

محققان معتقدند که بازی‌های ویدئویی ممکن است بچه‌ها را به فکر کردن مجبور کند در این صورت هوش آن‌ها تقویت می‌شود. بازی‌های ویدئویی معمولاً به استراتژی‌های فعال، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نیاز دارد. هرچه افراد بیشتر این بازی‌های ویدئویی را انجام دهند، مسیرهای عصبی درگیر در دستیابی به اهداف بازی بیشتر تقویت می‌شود و این مسیرهای عصبی ممکن است در انواع دیگری از تصمیم‌گیری‌های دنیای واقعی نیز دخیل باشند.

کد خبر 579225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.