طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم، نباید قطع می‌شد

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مانع اصلی نبود تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کنکور است، گفت: طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم، طرح بسیار مهمی بود و به‌ هیچ‌وجه نباید قطع می‌شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در سفر به استان خراسان شمالی، در جمع فرهنگیان این استان، اظهار کرد: مانع اصلی نبود تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کنکور است.

وی با اشاره به تلاش‌های ۱۰ ماهه دولت سیزدهم برای توسعه و آبادانی کشور به‌ویژه در استان خراسان شمالی، افزود: با موافقت دولت و حمایت و همراهی مجلس و شورای نگهبان برای تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای سند تحول، تصریح کرد: سند تحول یک سند درون‌سازمانی نیست و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها باید به آموزش‌وپرورش در اجرای این سند کمک کنند و به زمان برای اجرایی شدن سند تحول نیاز داریم.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین در نظام برنامه‌ریزی جزو اسناد تحولی مهم آموزش‌وپرورش است که اصل موضوع سند تحول، یکپارچگی آن است و اجرای یکپارچه آن، بسیار دارای اهمیت است، لذا در مدارس باید به‌طور یکپارچه و تدریجی اجرا شود تا تحول ایجاد شود و در هنگام اجرا به مصادیق تحول باید توجه ویژه شود.

مانع اصلی نبود تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، کنکور است

نوری با بیان اینکه در برنامه‌های آموزشی باید تغییراتی ایجاد شود که به‌طور نمونه می‌توان به افزودن بازی‌های گروهی اشاره کرد، گفت: آموزش‌وپرورش به دنبال تربیت عنصری مؤثر در جامعه دانش‌بنیان است و این هدف فقط در آموزش‌وپرورش محقق می‌شود، اما مانع اصلی نبود تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت؛ کنکور است.

وی ادامه داد: در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول باید در آموزش دانش‌آموزان خلاقیت به‌کار گرفته شود تا ارتقای سطح آموزش را داشته باشیم، به‌عنوان نمونه باید شرایط و زمان فعالیت دانش‌آموزان سنجیده شود تا کیفیت کار بالا رود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم، طرح بسیار مهمی بود و به هیچ‌وجه نباید قطع می‌شد، اظهار کرد: طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان کم‌بضاعت به‌صورت پایلوت در استان‌های البرز و سیستان‌وبلوچستان آغاز شده است و در سال تحصیلی جدید در تمام کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مداوم معلمان و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، تصریح کرد: به‌روزرسانی و آموزش مداوم دبیران جهت ارتقای کیفیت آموزش در نظام تعلیم و تربیت در اولویت است. همچنین باید مهارت‌آموزی معلمان با روش‌های نوین و جدید و در ساعت‌های بیشتر برگزار شود.

کد خبر 578820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.