۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۴
سلام ۱۰۰هزار نفری به فرمانده

سرود «سلام فرمانده» با حضور نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها در ورزشگاه آزادی بازخوانی شد. این اجتماع خانوادگی پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با ایام هفته مقاومت، پنجشنبه _پنجم خردادماه_ اجتماع بزرگ مردم ولایتمدار تهران با حضور دهه هشتادی‌ها، نودی‌ها و خانواده‌هایشان همراه با اجرای سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی برگزار شد. اجتماع باشکوهی که ساعت‌ها قبل از شروع برنامه، جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه در آن حاضر شده بودند و در ادامه نیز با یکدیگر سرود «سلام فرمانده» را همخوانی کردند.

«سلام فرمانده» مرزها را درنوردیده و بر زبان مشتاقان انقلاب و منتظران مهدی موعود (عج) در دیگر کشورها نیز جاری است. معرفت‌افزایی دارد و در هر جغرافیا به حق‌طلبان فرصت تجدید بیعت می‌دهد. از این‌رو، عصبانیت بدخواهان انقلاب اسلامی و مزاحمان ظهور و پادوهای داخلی آنها از فراگیری محبوبیت «سلام فرمانده» قابل درک است. این سرود فاخر که عصر پنجشنبه نیز در ورزشگاه آزادی هم‌خوانی شد، نمایانگر افق زیبای پیش‌روی نسل تازه است و دشمنی‌های نو به نو و تهدیدات فرهنگی معاندان را با چالش جدی روبه‌رو ساخته است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در ارتباط تلفنی با اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در لنگرود با بیان اینکه «سرود سلام فرمانده یک اجرای آسمانی بوده است»، اظهار کرد: سرود «سلام فرمانده» یک کار فرهنگی زیبا در جمهوری اسلامی است که در تاریخ کشور ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری سرود «سلام فرمانده» در جهان اسلام، گفت: تأثیر پذیری و جاودانگی این سرود به گونه‌ای است که در بسیاری از کشورهای اسلامی خوانده می‌شود.

با اجرای سرودهای پرمحتوا می‌توان جمعیت زیادی را به میدان آورد

سیدجلال حسینی، معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای سرود سلام فرمانده اظهار می‌کند: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که ایشان از تأثیر فرهنگی یک سری عوامل مانند سرودها اطلاع کافی دارند.

وی با بیان اینکه ما در دوران جنگ دیدیم که حاج‌صادق آهنگران مطلبی را می‌خوانند و منجر به آن می‌شد که موجی از جوانان رهسپار جبهه شوند، ادامه می‌دهد: حجت‌الاسلام قرائتی تعریف می‌کرد که زمانی در حال سخنرانی در مقر بزرگی از نیروها بودم یک دفعه دیدم نیروها در حال خروج از مقر هستند، گفتم چه شد؟ گفتند صادق آهنگران به مقر کناری آمده و قصد خواندن دارند. این به این معنا است که بچه‌های جبهه و جنگ به سرودها و مداحی‌ها علاقه داشتند.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح می‌کند: سرودخوانی تأثیر پر اهمیتی بر افکار عمومی دارد و مسلم است که رهبر معظم انقلاب اشراف کامل به این ماجرا دارند.

وی اضافه می‌کند: این رویکرد نشان داد که می‌توان با سرودهای انقلابی و پرمحتوا در زمینه مباحث امام زمان (عج) و انقلاب جمعیت زیادی را به میدان آورد.

حسینی می‌گوید: اکنون می‌بینیم که علاوه بر دهه نود، هشتاد و هفتادی‌ها، حتی افراد مسن نسبت به سرود سلام فرمانده میل و رغبت نشان دادند. همچنین کشورهای خارجی مانند پاکستان، عراق، لبنان، آمریکا و حتی اهل سنت به این سرود علاقه‌مندی نشان دادند که نشان دهنده تأثیر بسیار زیاد این سرودها است.

وی ادامه می‌دهد: باید روی سرودهای پرمحتوا و انقلابی تمرکز کنیم. اگر در این زمینه آثار و تولیدات خوبی داشته باشیم می‌تواند مؤثر واقع شود.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان می‌کند: یکی از مشکلات نیروهای انقلابی این است که علی‌رغم اهمیت به مباحث مبنایی ابه مباحثی که احساس برانگیز باشد و بتواند طیف جوان را جذب کند توجهی نداشتند.

وی می‌افزاید: در حال حاضر با اجرای سرودهای پرمحتوا حرکتی قوی انجام شده است؛ اندیشه‌ای که تصور می‌کرد مردم و جوانان به سمت مسائل مستهجن حرکت می‌کنند خیلی هم درست نبود. از این رو اگر سرودهای بیشتری آماده‌سازی و در قالب کنسرت اجرا شود مشابه آنچه در استادیوم آزادی و اجتماع ۱۰۰ هزار نفری شاهد بودیم که مردم با احساسات پاک و مومنانه و با شور معنوی خاص جمع شدند، بسیار مؤثر خواهد بود.

حسینی یادآور می‌شود: معتقدم اگر رویکردها تغییر کند می‌توانیم طیف وسیعی از جوانان را به این سمت جذب کنیم. برخی ایراد می‌گیرند که شور به جای خود اما مباحث مبنایی باید مدنظر قرار بگیرد، ولی نکته مهم این است که ابتدا باید جوانان را جذب کنیم و سپس تبیین مباحث مبنایی را مدنظر قرار دهیم. از این‌رو برای جذب جوانان می‌توانیم از مواردی همچون اجرای سرود استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای سرود سلام فرمانده تا چه میزان می‌تواند با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کند، اظهار می‌کند: مبارزه با نفوذ مقطعی است، یعنی این سرود اجرا شده و توانسته است جلوی بحث نفوذ را بگیرد اما اگر ادامه پیدا نکند مجدد موجی خواهد آمد و افکار را به سمت دیگری خواهد کشاند.

به گفته معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) دشمنان دائم برنامه‌های متعدد برگزار می‌کنند ما هم باید به صورت دائم برنامه‌های مختلفی اجرا کنیم تا پس از جذب جوانان آن‌ها را به سمت مباحث مبنایی بکشانیم.

وی با بیان اینکه به محض اینکه شوری در جامعه ایجاد می‌شود باید مباحث مبنایی را قوی‌تر کنیم و به صورت مداوم به این شورها بیفزاییم، اضافه می‌کند: در دوران دفاع مقدس، انگیزه‌های احساسی، مردم را به جبهه می‌کشاند؛ بنابراین ایجاد انگیزه احساسی در بین مردم می‌تواند مؤثر باشد.

حسینی می‌گوید: اجرای سرود سلام فرمانده و استقبال بی‌نظیر مردم نشان دهنده علاقه اقشار ملت ایران به امام زمان (عج) است، اما گاهی تنها کافی است به مردم تلنگری بزنیم تا به این سمت کشیده شوند.

کد خبر 578431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.