دریافت واکسن کرونا مانع بروز اثرات طولانی مدت بیماری می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کووید-۱۹ پس از ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر ابتلا به علائم طولانی‌مدت کووید را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر دریافت واکسن کرونا پس از ابتلاء به بیماری بر اثرات طولانی‌مدت بیماری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۲۸ هزار بزرگسال ۱۸ تا ۶۹ سال در بریتانیا را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه حداقل یک دوز واکسن کرونا را پس از مثبت شدن تست کووید -۱۸ دریافت کرده بودند.

طی هفت ماه پیگیری، ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار علائم کووید را با هر شدتی گزارش کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اولین دوز واکسن کرونا با کاهش ۱۳ درصدی اولیه در احتمال ابتلاء به کووید طولانی مدت همراه است، اما این موضوع که آیا کاهش تا زمانی که شرکت‌کنندگان ۱۲ هفته بعد دوز دیگری از واکسن دریافت کردند، ادامه داشت یا خیر، مشخص نیست.

به گفته محققان، تزریق واکسن دوم با کاهش ۹ درصدی بیشتر در احتمال به کووید طولانی مدت همراه بود، این اتفاق حداقل برای یک پیگیری متوسط ۹ هفته‌ای ادامه داشت. پژوهشگران در نهایت با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که دریافت واکسن کرونا پس از ابتلاء به این بیماری می‌تواند خطر ابتلاء به علائم طولانی مدت کووید را کاهش دهد. البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 577678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.