بزرگداشت روز جهانی «المر» در پردیس کتاب اصفهان

روز جهانی «المر» یا همان فیل نماد دوستی، روز پنجشنبه، همراه با سایه‌بازی و درست‌کردن ماکت این نماد، در پردیس کتاب اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وهفتم ماه می هر سال «روز جهانی المر» نام‌گذاری شده است که امسال نیز پردیس کتاب اصفهان برنامه‌ای به همین مناسبت، برای کودکان اجرا خواهد کرد.

«المر» فیل محبوب همه کودکان دنیا، شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌هایی با همین عنوان نوشته «دیوید مک‌کی» است. کودکان در نقاط مختلف جهان این روز را در مدارس و کتابخانه‌ها به «المر»، اختصاص می‌دهند و جشن رنگارنگ «المر» را با هدف احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش دیگران، همان‌گونه که هستند، برگزار می‌کنند.

نخستین کتاب «المر»، در سال ۱۹۶۸ منتشر شد. نویسنده کتاب دیوید مک‌کی می‌گوید که یک روز دخترش، مورد توهین نژادپرستانه قرار می‌گیرد. دختر مک‌کی به دلیل داشتن مادر آفریقایی‌تبار، رنگین‌پوست است. این اتفاق باعث می‌شود که مک‌کی «المر»، فیل رنگارنگ را خلق کند؛ فیلی که مانند دیگر فیل‌ها خاکستری نیست.

این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در سراسر دنیا منتشر می‌شود تا به کودکان جهان مدارا، پذیرش تفاوت خود با دیگران و احترام به تفاوت دیگران را بیاموزد.

به گزارش ایمنا، پردیس کتاب اصفهان نیز فردا _پنجشنبه، پنجم خردادماه_ از ساعت ۱۷:۳۰ این رویداد را همراه با سایه‌بازی، خواندن بخش‌هایی از کتاب و درست کردن کاردستی «المر»، برای کودکان چهار تا هشت سال با ظرفیت محدود برگزار خواهد کرد.

کد خبر 577567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.