مجموعه داستان «ما چند نفر» منتشر شد

مجموعه داستان کوتاه «ما چند نفر» به قلم مینو رضایی و به همت انتشارات صاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه داستان «ما چند نفر» اثر مینو رضایی در انتشارات صاد و در دو قالب الکترونیکی و کاغذی (در ۱۵۶ صفحه) منتشر شده است. این اثر مانند یک آلبوم خاطرات است. کتابی که با ورق زدن هر صفحه‌اش، خاطره‌ای به یاد ما می‌آید. خاطراتی که با یکی از برش‌های زندگی ارتباط دارد؛ به این معنا که در میان صفحات مجموعه داستان «ما چند نفر» می‌توان برش‌هایی را از دوره‌های مختلف زندگی ایرانیان را در قالب موضوعاتی مانند مهاجرت، فرزندآوری، تبعات جنگ ایران و عراق، مناسک آئینی، زنان و بسیاری دیگر از موضوعات مشاهده کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«‌فنجان را به خود فروغ خانم نشان داد که تفاله‌های قهوه در ته آن شکل یک چکمه قهوه‌ای سوخته را درست کرده بودند. سرهنگ به فروغ خانم گفت می‌داند که کفش به این بزرگی نشانه چیست؟ و فروغ خانم با خنده جواب داد: کفش یعنی بخت. سرهنگ به پیشگویی‌های اغراق‌آمیزش درباره این بخت بزرگ و راه روشن ادامه می‌داد. ولی حواس فروغ خانم رفته بود به بیست سال پیش.

زمانی که همسر مرحومش برای کار به شهرستان رفته بود. و مدت‌ها برای دیدن او و بچه‌ها به تهران نیامده بود. این قضیه و پول کمی که همسرش برای اداره زندگیشان می‌فرستاد فشار عصبی زیادی به فروغ خانم وارد کرده بود. اما عزت نفس و طبع بلندش به او اجازه درد و دل کردن با کسی را نمی‌داد. تا اینکه یک شب در خواب شوهرش را دید. در خواب بالای سر شوهرش ایستاده بود و با داد و بیداد از او گله می‌کرد. که چرا به تهران برنمی‌گردد؟ چرا پول نمی‌فرستد؟ چرا کم تماس می‌گیرد؟

ولی در تمام مدت خواب فروغ خانم، شوهرش سرش را پایین انداخته بود و داشت بند کفش‌هایش را می‌بست. دوست فروغ خانم فردا صبح در تعبیر این خواب گفته بود کفش نشانه بخت است. شوهرت دارد زن می‌گیرد اختر!»

نسخه کاغذی کتاب را می‌توانید با قیمت ۴۶ هزار تومان از وب‌سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید، و نسخه الکترونیکی اثر نیز با قیمت ۲۳ هزار تومان قابل دریافت از پلتفرم فیدیبو است.

کد خبر 539052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.