بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

امروز بیت‌کوین توانست به‌سطح ۳۰هزار دلار بازگردد. با رشد ۲.۷۹ درصدی بیت‌کوین، کل بازار سبزپوش شد؛ طی هفته‌های اخیر شاهد نوسان این رمزارز پیرامون محدوده ۳۰ هزار دلار بوده‌ایم و بازار روند مشخصی نداشته است. سایر رمزارزها مانند اتریوم و بی‌ان‌بی نیز به ترتیب رشد ۱.۱۳ و ۲.۴ درصد را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۳۰ هزار و ۹۶ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۹ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۱۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۳۴ دلار و ۲۱ سنت

تغییرات: رشد ۲.۰۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۱۰ دلار

تغییرات: افت ۰.۴۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۲۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۱ درصدی

سولانا (SOL): ۵۰ دلار و یک سنت

تغییرات: رشد ۱.۵۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۹ دلار و ۲۹ سنت

تغییرات: رشد ۰.۲۹ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۸۲۲ دلار

تغییرات: رشد ۶.۱۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۳۷ دلار

تغییرات: افت ۰.۴۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۲۳ سنت

تغییرات: رشد ۲.۴۷ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار، پیش بینی شروع یک روند خنثی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

رونمایی از عوامل افزایشی قیمت بیت کوین در برابر نفت خام

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بازارهای کالایی بلومبرگ در توئیتر نظر خود را در مورد خط سیر بهای نفت خام در برابر بیت کوین را به اشتراک گذاشته است.

وی معتقد است که بیت کوین برخلاف نفت خام به لطف سه عامل در دهه جاری پذیرش، عرضه و تقاضا افزایش می‌یابد.

استراتژیست ارشد بازارهای کالایی بلومبرگ می‌گوید که مسیر روی نمودار برای نفت خام نامطلوب و برای بیت کوین مطلوب بوده است.

مک‌گلون معتقد است که احتمال زیادی وجود دارد که وضعیت به همین شکل باقی بماند.

حجم معاملات یونی‌سواپ از یک تریلیون دلار عبور کرد

حجم معاملات در بازارساز خودکار یونی‌سواپ (Uniswap) از یک تریلیون دلار عبور کرده است. تقریباً اندکی بیش از یک سال طول کشید تا حجم معاملات این صرافی غیرمتمرکز ۱۰ برابر افزایش یابد. در ماه آوریل، یونی‌سواپ لبز، شرکت سازنده این صرافی غیرمتمرکز، یک صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر راه‌اندازی کرد که در چندین شرکت حوزه وب ۳ سرمایه‌گذاری می‌کند.

جمهوری آفریقای مرکزی پلتفرم سرمایه‌گذاری بیت‌کوین راه‌اندازی می‌کند

جمهوری آفریقای مرکزی که اخیراً بیت کوین را به عنوان پول قانونی این کشور معرفی کرده است، در شرف ایجاد پلتفرم سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال قرار دارد. هدف دولت از راه‌اندازی این پلتفرم، جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال است.

در همین حال، رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی اعلام کرد ناکارآمدی سامانه‌های مالی سنتی سبب شد این کشور به گزینه‌های دیجیتال روی بیاورد.

وی ادامه داد: «ساخت نخستین قطب قانونی ارزهای دیجیتال در قلب آفریقا پذیرش بیت کوین را به مرحله بعد ارتقا می‌دهد و آینده جدیدی را برای کشور ما طراحی می‌کند.» وب‌سایت این پروژه هم‌اینک در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دارد و افراد می‌توانند در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند.

شهردار میامی: بیت کوین باید از دیدگاه نوآوری و فناوری دیده شود

فرانسیس سوارز، شهردار میامی در ایالات متحده آمریکا، معتقد است که باید به بیت کوین از دیدگاه نوآوری نگاه کرد و نباید آن را فقط یک دارایی برای سرمایه‌گذاری دانست.

وی میان صحبت‌های خود در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) گفت: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرمایه‌گذاران آن همه‌چیز را از منظر سود و بازده می‌بینند اما بیت کوین باید از دیدگاه نوآوری و فناوری دیده شود.»

افزایش تعداد هولدرهای بلندمدت بین کوین علی‌رغم نوسان‌های اخیر

به گزارش وب‌سایت «IntoTheBlock» تعداد آدرس‌هایی که بیت کوین‌های خود را به مدت بیش از یک سال حفظ کرده‌اند از ۲۷.۶۵ میلیون عدد عبور کرده است. این رقم معادل تقریباً ۶۰ درصد از کل آدرس‌های بیت کوین است و این هولدرها در مجموع ۱۲.۶۶ میلیون بیت کوین در اختیار دارند. بر طبق این گزارش، ۳۳ درصد از هولدرهای بیت کوین اموال خود را به مدت یک سال و هفت درصد دیگر هم دارایی خود را کمتر از یک ماه نگه داشته‌اند. گفتنی است قیمت بیت کوین هم‌اینک در ناحیه ۲۹,۰۰۰ دلار نوسان دارد.

معافیت مالیاتی ماینرهای بیت کوین در روسیه برچیده شد

پیش‌نویس جدید طرح استخراج ارزهای دیجیتال به تازگی به مجلس دومای روسیه ارائه و برخی از مفاد مهم آن حذف شده است. نمایندگان روس در طرح جدید معافیت مالیاتی یک ساله را برای ماینرهایی که اطلاعات شرکت خود را ثبت کرده باشند، حذف کرده‌اند. بخش حقوقی دوماً با انتقاد از این تبصره اعلام کرده که این مورد احتمالاً باعث اتلاف بودجه فدرال خواهد شد. در نسخه جدید پیش‌نویس، شرکت‌های استخراج باید به عنوان مالک ثبت شوند و به جای روش‌های ویژه ثبت شرکت همان مراحل مرسوم را طی کنند.

اقدام جدید دولت اروگوئه برای مقابله پروژه‌های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال

وزارت کشور اروگوئه با راه‌اندازی پویشی جدید، کاربران حوزه ارزهای دیجیتال را با مخاطرات سرمایه‌گذاری در این فضا آشنا کرده است. این پویش «کوین‌های تقلبی؛ کلاهبرداری ارز دیجیتالی» نام دارد و هدف آن «افزایش آگاهی کاربران درباره روش‌های رایج کلاهبرداری» مطرح شده است. این وزارتخانه همچنین از مردم خواست پروژه‌های مشکوک به کلاهبرداری را گزارش دهند. این پویش در شرایطی کلید خورد که افزایش علاقه مردم به ارزهای دیجیتال در آمریکای جنوبی باعث شده حجم کلاهبرداری‌ها در این حوزه بیشتر شود.

تشدید نظارت بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال کره جنوبی پس از سقوط ترا

پس از آنکه هزاران سرمایه‌گذار قربانی سقوط استیبل کوین UST و توکن لونا شدند، مسئولان حوزه مالی کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای بهبود نظارت بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال و معرفی تدابیر قانونی در این حوزه هستند. نمایندگان پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتال کره جنوبی در جلسه دو روزه‌ای در این رابطه با نایب رئیس کمیسیون خدمات مالی این کشور و سایر مقامات گفت‌وگو کردند.

کوین بیس به جمع ۵۰۰ شرکت برتر مجله فرچون پیوست

براساس جدیدترین رتبه‌بندی فرچون ۵۰۰ Fortune ، بزرگ‌ترین اکوسیستم ارزهای دیجیتال آمریکا یعنی کوین بیس گلوبال اکنون در رتبه ۴۳۷ برترین شرکت‌های این مجله قرار دارد. با این حساب کوین بیس اولین کسب‌وکار حوزه بلاک چین و وب ۳.۰ است که به این فهرست می‌پیوندد. کوین بیس همراه با شرکت داروسازی مدرنا (Moderna) در میان تازه‌واردهای موفق فرچون ۵۰۰ قرار گرفته است.

صرافی ژاپنی بیت بانک یک شرکت متولی ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

صرافی ارزهای دیجیتال بیت بانک (Bit bank) از همکاری خود با شرکت سومیتومو میتسوی تراست هلدینگز برای راه‌اندازی شرکت دیجیتال اَسِت تراست ژاپن (JADAT) خبر داده است. این شرکت با هدف ارائه خدمات امانی، حسابرسی و بیمه کیف پول تأسیس می‌شود و برای تسهیل ورود بازیگران سازمانی به بازار دارایی‌های دیجیتال ژاپن طراحی شده است.

بنیان‌گذار دوج کوین مدیرعامل بایننس را با تاریخچه کلمه «هودل» آشنا کرد!

بیلی مارکوس، بنیان‌گذار دوج کوین، اخیراً در توئیتر به چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، درباره نحوه ظهور کلمه هودل (HODL) توضیح داده است. ژائو در پستی طنزآمیز عنوان کرده بود که تازگی فهمیده کلمه هودل از جمله Hold on for dear life آمده است. مارکوس در جواب به ژائو گفته: «این طور نیست. فردی که حال مساعدی نداشت در یک انجمن بیت کوین اشتباهاً این کلمه را به این شکل نوشته بود». فردی که این پست را منتشر کرده بود اگر از آن زمان تاکنون ۱۰۰ دلار بیت کوین هولد کرده باشد، احتمالاً توانسته است دارایی خود را به ۲۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار برساند.

در سه روز گذشته نزدیک به ۲۸۰ میلیون توکن لونا سوزانده شده است

دو کوان، مدیرعامل تِرا، به‌دنبال درخواست کاربران، یک آدرس کیف پول برای سوزاندن توکن‌های لونا در توئیتر منتشر کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۲۷۸ میلیون واحد از این ارز دیجیتال از این طریق سوزانده شده است. با این حال، کوان معتقد است این توکن‌سوزی هیچ سودی برای شبکه ندارد و سرمایه‌گذاران تنها توکن‌های خود را از دست خواهند داد.

در جریان این توکن‌سوزی بیش از ۲٬۷۰۰ تراکنش انجام شده و میانگین توکن‌های ارسال‌شده در هر تراکنش حدود ۱۰۷,۰۰۰ لونا بوده است. گفتنی است قبل از سقوط قیمت «UST» تعداد تمام لوناهای موجود در شبکه تِرا حدود ۳۷۰ میلیون واحد بود که با تشدید بحران در این شبکه به بیش از ۶.۵ تریلیون واحد رسید.

نقشه بازار

بیت کوین بر مدار ۳۰ هزار دلار

کد خبر 577548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.