احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

روز گذشته درخصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار صحبت و گفته شد که احتمال ازدست‌رفتن مجدد این سطح وجود دارد؛ امروز شاهد این هستیم که بیت کوین در کانال ۲۹ هزار واحدی نوسان می‌کند و ارزش کل بازار رمزارزها مجدد افت کرده است. اتریوم و بی‌ان‌بی نیز پا به پای بیت کوین افت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۳۱ دلار

تغییرات: افت ۳.۹۸ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۹۸۲ دلار

تغییرات: افت ۳.۵۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۲۶ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: افت ۰.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۰۹ دلار

تغییرات: افت ۳.۸۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات: افت ۵.۷۵ درصدی

سولانا (SOL): ۴۹ دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: افت ۷.۷۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۹ دلار و ۲۵ سنت

تغییرات: افت ۹.۴۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۸۲ دلار

تغییرات: افت ۰.۰۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۳۸ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۴ درصدی

پولکادات (DOT): ۹ دلار و ۹۶ سنت

تغییرات: رشد ۳.۹۷ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار

پیش‌بینی: رفتار نوسانی بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار، پیش‌بینی شروع یک روند خنثی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمزارزها

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

روند شاخص ترس و طمع

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

اخبار بازار رمزارزها

متاورس شیبا اینو یکی از مدیران سابق شرکت تکنی‌کالر را به تیم خود اضافه کرد

مارسی جاسترو، نایب رئیس سابق شرکت چندملیتی تکنی‌کالر (Technicolor) اخیراً به تیم متاورس شیبا اینو پیوسته است.

وی در این رابطه مطرح کرد که پیوستن به این پروژه شگفت‌انگیز مایه افتخار اوست.

رئیس سابق شرکت چندملیتی تکنی‌کالر گفت که میم کوین شیبا اینو یکی از قوی‌ترین جوامع را در فضای ارزهای دیجیتال دارد. گفتنی است که در این پروژه وی مسئولیت تضمین مشارکت برند را برعهده خواهد داشت.

نماینده مجلس آمریکا به خاطر فعالیت‌های ارز دیجیتالی بازجویی می‌شود

کنگره آمریکا می‌خواهد مدیسون کاثورن، نماینده ایالت کارولینای شمالی، را به خاطر تبلیغ یک ارز دیجیتال مورد بازجویی قرار دهد. بنا بر اعلام کمیته اخلاق مجلس آمریکا، تبلیغ این ارز دیجیتال برای کاثورن «منفعت مالی» به همراه داشته است. این ارز دیجیتال که «Let’s Go Brandon» نام دارد، در تاریخ ۲۹ ژانویه (نهم بهمن ۱۴۰۰) تقریباً بی‌ارزش شد و قیمت آن تاکنون وارد روند صعودی نشده است. این پروژه به دلیل حمایت مالی از براندن براون، راننده مسابقات اتومبیلرانی ناسکار، بر سر زبان‌ها افتاد و گفته می‌شود کاثورن با آگاهی قبلی از این موضوع در LGB سرمایه‌گذاری کرده بود.

سناتور آمریکایی: سرمایه‌گذاران ترا احتمالاً قربانی کلاهبرداری شدند

پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا، معتقد است ترا پروژه‌ای کلاهبرداری بوده است.

وی افزود: لونا وعده سودهای هنگفتی را به کاربران می‌داد اما فناوری آن «بسیار مشکوک» بود.

سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا سرمایه‌گذاران احتمالاً درک اشتباهی از ماهیت ترا داشته‌اند. این در حالی است که بیل اکمن و سم بنکمن فرید چندی پیش ترا را یک طرح پانزی توصیف کرده بودند.

بیت کوین نمی‌تواند به یک روش پرداخت پذیرفته شده تبدیل شود

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان (BoE) که به مواضع ضد بیت کوینی خود مشهور است، به جمع رؤسای بانک مرکزی پیوست که طی هفته اخیر به ارزهای دیجیتال حمله کرده‌اند.

وی پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین در نهایت به یک روش پرداخت پذیرفته‌شده تبدیل نمی‌شود، زیرا چنین چیزی عملی نیست.

رئیس بانک مرکزی انگلستان با تکرار موضع همیشگی خود علیه ارز دیجیتال برتر بازار، بر بی‌ارزش بودن ذاتی بیت کوین تأکید کرد.

بیلی گفت که بیت کوین فقط به این دلیل ارزش دارد که مردم می‌خواهند آن را داشته باشند و مردم هم هر چیزی را جمع‌آوری می‌کنند.

غول بانکی فرانسه همکاری خود با بلاک چین بانک جی‌پی مورگان را آغاز کرد

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، غول بانکی فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس (BNP Paribas) به پلتفرم بلاک چین دارایی‌های دیجیتال اونیکس (Onyx) که متعلق به بانک آمریکایی جی‌پی مورگان است، ملحق شده تا از نسخه‌های توکنیزه شده دارایی‌های با درآمد ثابت برای معاملات کوتاه مدت استفاده کند. این همکاری به بانک بی‌ان‌پی پاریباس اجازه می‌دهد تا اوراق قرضه دولت ایالات متحده را بدون خارج کردن آنها از ترازنامه خود، به وسیله نسخه توکنی برای چند ساعت وام دهد.

پس از بحران مالی ۲۰۰۸، بانک‌ها ملزم به نگهداری مقادیر زیادی دارایی نقدی مانند اوراق قرضه، برای تضمین امنیت شدند. بانک‌ها همچنین برای پشتیبانی از موقعیت‌های معاملات مشتقه خود یا تأمین مالی ترازنامه به پول نقد نیاز دارند. بنابراین، آنها از اوراق قرضه به‌عنوان وثیقه برای وام‌های چندساعته تا چندروزه استفاده می‌کنند.

پاریباس می‌گوید که در حال حاضر این همکاری جدید به اهداف این بانک در زمینه تأمین مالی اوراق بهادار و بازپرداخت‌های روزانه کمک می‌کند.

انتقاد رائول پال از وضعیت کنونی جامعه کاربران ارزهای دیجیتال در توئیتر

رائول پال، مدیرعامل و بنیان‌گذار ریل ویژن (Real Vision) در توئیتر خود از وضعیت فعلی جامعه ارزهای دیجیتال پس از سقوط قیمت‌ها ابراز نارضایتی کرده است. پال مدعی شده جامعه کاربران ارزهای دیجیتال در توئیتر به افراد عصبانی تبدیل شده‌اند که دائماً همگی در حال فریاد زدن سر هر کسی هستند که دیدگاه‌های متفاوتی دارد. وی اصرار دارد که سرمایه‌گذاران باید به جای جنگ در مورد عدالت فلسفی، با یکدیگر مهربان باشند.

پال در پی درخواست کاربران توئیتر از او برای صدور یک بیانیه برای افرادی که در باتلاق ترا گرفتار شده‌اند، این انتقادها را مطرح کرده است. گفتنی است ویدئویی همزمان با فروپاشی اکوسیستم ترا دوباره بازنشر شد، نشان می‌دهد که پال در گذشته توکن لونا را تأیید کرده و مدعی شده بود که این پروژه اساساً هیچ ریسکی ندارد. با این حال، پال در واکنش به بازنشر این ویدئو گفت که او هرگز درباره سرمایه‌گذاری در لونا توصیه‌ای نکرده است.

در سال گذشته ۱۲ درصد بزرگ‌سالان آمریکایی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

فدرال رزرو آمریکا در یک نظرسنجی که به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز ۱۱,۰۰۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند، وضعیت سلامت اقتصادی ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد. برای اولین بار در این نظرسنجی سالانه، از شرکت‌کنندگان سؤالاتی درباره ارزهای دیجیتال (بیت کوین، اتریوم و …) نیز پرسیده شده است. طبق نتایج این نظرسنجی، ۱۲ درصد از افراد بالغ آمریکایی در سال ۲۰۲۱ در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. گفتنی است که سه درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اظهار کرده‌اند که آنها در سال گذشته از ارزهای دیجیتال برای انجام پرداخت‌های خود استفاده کرده‌اند.

خروج چشمگیر سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در یک هفته گذشته

طبق گزارش هفتگی کوین‌شیرز (CoinShares) درباره صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) ارزهای دیجیتال، میزان سرمایه خروجی از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفت روز گذشته به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. خالص سرمایه خروجی از ETF های ارز دیجیتال در یک هفته گذشته ۱۴۱ میلیون دلار بوده است. همچنین به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله بورسی بیت کوین به سرمایه‌گذاری در ETF های آلت کوین‌ها روی آورده‌اند. این دومین خروج هفتگی بزرگ صندوق‌های است که تاکنون در سال ۲۰۲۲ رخ داده است.

نقشه بازار

احتمال شروع روند خنثی برای بیت‌ کوین

کد خبر 577350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.