بررسی بازار خودروهای وارداتی تا سقف ۲ میلیارد تومان

‌بخش عمده نیاز بازار خودرو کشور، از طریق واردات تأمین می‌شود. به همین خاطر، پس از قانون ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودرو ملتهب شد و قیمت‌ها روز به روز افزایش یافت.

این التهاب، خودروهای داخلی را نیز در بر گرفت و سبب کمبود عرضه در برابر تقاضا شد.

چند سالی است که خودرویی به کشور وارد نشده است؛ بنابراین اگر قصد خرید وارداتی‌ها را دارید، باید به سراغ ماشین کارکرده بروید. البته این روزها خودروهای کارکرده خارجی نیز با قیمت‌های بالایی معامله می‌شوند. به طوری که برخی از افراد به خرید خودرو اقساطی می‌اندیشند. نکته دیگری که هنگام خرید خودروهای کارکرده خارجی بسیار حائز اهمیت بوده، وضعیت سلامت فنی و بدنه است. زیرا حداقل چند سالی از عمر این خودروها گذشته و طبیعی است که گاهاً دچار مشکل شده باشند.. البته اگر اخبار خودرو را دنبال می‌کنید، حتماً می‌دانید که واردات خودرو آزاد شد. این خبر تأثیر زیادی بر قیمت خودروهای وارداتی حاضر در بازار خواهد گذاشت.

شهرهای بزرگ تعداد بیش‌تری خودرو را در خود جای داده‌اند و بنابراین تنوع بهتری دارند. علاوه بر آن، برای یافتن خودرویی سالم با قطعات اصلی، مناسب‌تر هستند. به همین خاطر خرید خودرو در اصفهان، تهران، شیراز و … توصیه می‌شود. خودروهای وارداتی با رنج قیمت‌های مختلفی در بازار موجودند؛ در ادامه سعی داریم تا گزینه‌های خرید خودرو با رنج قیمتی کم‌تر از دو میلیارد تومان معرفی کنیم.

تویوتا کرولا

کرولا محصول اقتصادی تویوتاست که متأسفانه در کشور ما به خودرویی لوکس تبدیل شده است. این سدان ژاپنی سال‌هاست که در کشور حضور دارد و نماد کیفیت است. آخرین مدل‌های موجود از کرولا در بازار ایران، مربوط به سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ است. این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری نیرو می‌گیرد و ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. یکی از مزایای تویوتا کرولا، مصرف سوخت مناسب آن است که به صورت ترکیبی به ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. از دیگر مزایای آن می‌توان به سواری نرم و راحت، دوام فنی، فضای جادار کابین و … اشاره کرد. مهم‌ترین نقطه ضعف آن نیز کمبود امکانات رفاهی و تجهیزات است.

بررسی بازار خودروهای وارداتی تا سقف ۲ میلیارد تومان

کیا اپتیما

کیا اپتیما جز خودروهای موفق بازار ایران محسوب می‌شود. چندین نسل از این سدان به کشور آمد و هر بار بهتر از قبل استقبال شد. آخرین مدل‌های اپتیما در بازار ایران، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هستند که به اپتیما JF معروف‌اند. بسیاری از آن‌ها نسخه GT لاین بوده که ظاهر بهتری را ارائه می‌دهند. نسخه‌های فول وارداتی اپتیما شامل تجهیزاتی مانند اتوپارک، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، رادار تغییر لاین و … هستند. نیروی مورد نیاز اپتیما از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تأمین می‌شود که نهایتاً ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز برابر ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. این سدان کره‌ای نکات مثبت بسیاری دارد؛ مانند کیفیت ساخت بالا، بازار دست دوم خوب، پایداری در سرعت‌های بالا، تجهیزات مناسب و کاربردی و...

اپتیما JFهای کارکرده و سالم را می‌توان با قیمتی نزدیک به ۲ میلیارد تومان در بازار خریداری کرد.

هیوندای توسان ( ix ۳۵)

چند سالی است که کراس‌اورها به خودرویی محبوب نزد مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند و بسیار پیشرفت کرده‌اند. مدت‌هاست که هیوندای توسان در بازار خودرو کشور حضور دارد و جایگاه خوبی را کسب کرده است. توسان TL از سال ۲۰۱۶ وارد ایران شد و مشتریان بسیاری را جذب کرد. از مزایای این کراس‌اور می‌توان به بازار دست دوم خوب، فضای کابین مناسب، مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتری و امکانات رفاهی کاربردی اشاره کرد. پیشرانه ۲ لیتری توسان ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌ها می‌فرستد. نسخه‌های کارکرده هیوندای توسان با بودجه‌ای برابر ۲ میلیارد تومان قابل خریداری هستند.

بررسی بازار خودروهای وارداتی تا سقف ۲ میلیارد تومان

کیا موهاوی

موهاوی محصولی متفاوت از کیا است؛ یک شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند، با شباهتی به خودروهای آمریکایی. موهاوی اولین بار در سال ۲۰۰۹ به ایران آمد و عرضه آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه یافت. موهاوی در دو نسخه V۶ و V۸ به کشور وارد شد. نسخه‌های فول شرکتی وارد شده توسط اطلس‌خودرو دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل پایداری، تنظیم ارتفاع، پدال برقی، صندلی برقی جلو با مموری، دوربین عقب، وکیوم صندوق، گرمکن جلو و عقب، کی‌لس استارتر، چراغ‌شور و … هستند.

نسخه شش سیلندر از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری نیرو می‌گیرد و ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک متصل است. نسخه هشت سیلندر موهاوی نیز به پیشرانه‌ای ۴.۶ لیتری مجهز است که ۳۳۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است. هر دو پیشرانه به طور تقریبی و ترکیبی حدود ۱۲.۸ لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر مصرف می‌کنند.

از مزایای این شاسی‌بلند پرقدرت کره‌ای می‌توان به عملکرد خوب آن در آفرود، بازار دست دوم مناسب، فضای بزرگ و جادار کابین و شتاب قابل قبول، اشاره کرد. بزرگ‌ترین ضعف آن نیز تعلیق خشک است.

برای مشاهده آگهی‌های خرید خودرو ( https://bama.ir/car) به سایت باما مراجعه کنید.

کد خبر 577239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.