روایتی از چهره‌های ماندگار در مستند «چونان سرو»

­مستند «چونان سرو» به تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی و کارگردانی گروهی از مستندسازان جوان پرتره (چهره) از شاخص فرهنگ و ادبیات ایران است که در شبکه مستند تولید شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «چونان سرو» تولید جدید شبکه مستند سیما است که آماده پخش از این شبکه می‌شود. این مجموعه به تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی و کارگردانی گروهی از مستندسازان تولید و آماده پخش از تلویزیون شده است.

رزاق‌کریمی درباره سوژه این مجموعه ۱۰ قسمتی گفت: «چونان سرو»، مجموعه مستندهایی از چهره‌های شاخص فرهنگ و ادبیات کشورمان است. البته توجه من به این موضوع خاص به سال‌های گذشته برمی‌گردد، چرا که سال‌ها پیش مستندهایی در اتریش و ایران ساخته‌ام.

وی اضافه کرد: معتقدم که ما خیلی زود تاریخ را دفن و چهره‌های ماندگار کشورمان را فراموش می‌کنیم، به همین دلیل است که نسل جوان ما شناخت کمی از مفاخر فرهنگی کشورمان دارند. در مستند «چونان سرو» تلاش کردیم این مشاهیر فرهنگی را معرفی کنیم و ناگفته‌هایی از زندگی، فعالیت و اثرگذاری اجتماعی آنان را در قالب فیلم مستند به مخاطبان خود ارائه دهیم.

تهیه‌کننده مجموعه «چونان سرو» با اشاره به طراحی ایده ساخت چنین مجموعه‌ای گفت: پیشنهاد ساخت مجموعه «چونان سرو» را خود به شبکه مستند ارائه کردم، به نظرم ساخت چنین مجموعه‌هایی نیاز امروز سینمای ما است، چرا که باید بزرگان این کشور که در علم و فرهنگ شاخص بودند به عموم مردم و به ویژه نسل جوان معرفی شوند.

وی درباره سوژه‌های این مجموعه گفت: در این مجموعه، درباره چهره‌های ماندگار ایران مثل محمدعلی اسلامی ندوشن، شهریار، دکتر شهیدی، علامه قزوینی، دکتر محمد معین، نیما یوشیج، غلامحسین بنان، ملک الشعرای بهار، غلامحسین امیرخانی (هنرمند خوش‌نویس) و سیدمحمدحسین مبین ساخته شده است. این افراد کسانی هستند که در حوزه‌های مختلف به کشورمان خدمت کردند.

مجموعه «چونان سرو» امشب با چهره‌ای از محمد علی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی روی آنتن می‌رود و چهره‌هایی چون امیربانو کریمی چهره ماندگار زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه تهران، منصوره اتحادیه تاریخ نگار برجسته و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر ادیب و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، درباره جایگاه و اهمیت «اسلامی ندوشن» در سپهر علمی و فرهنگی ایران و جهان سخن گفته‌اند.

مجموعه مستند «چونان سرو» به کارگردانی عطیه زارعی‌آرندی و تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 576892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.