سومین جشنواره کاریکاتور قدس با موضوع «شیرین ابوعاقله»

موضوع «شیرین ابوعاقله؛ دختر فلسطین» به سرفصل‌های سومین جشنواره کاریکاتور قدس اضافه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس برای گرامیداشت «شیرین ابوعاقله» و محکوم کردن رژیم نژادپرست صهیونیست، با صدور بیانیه‌ای از اضافه شدن این موضوع به سومین جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس خبر داد.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر قدس که هر روز دست خود را به جنایت جدیدی آلوده می‌کند، در آستانه هفتادوچهارمین سال تأسیس خود، با قتل یک خبرنگار مسیحی، جهان آزاد و آزادی‌خواهان جهان را شوکه کرد.

در ادامه بیانیه دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس آمده است: گرچه این رژیم منحوس، تاکنون خبرنگاران، هنرمندان و حتی دانشمندان متعددی را در داخل و خارج مرزهای فلسطین ترور کرده است، اما کشتن یک خانم خبرنگار، آن هم در حالی که لباس ویژه رسانه‌ها را بر تن داشت، تمام قواعد انسانی و قوانین بین‌المللی را به سخره گرفت. از این‌رو، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس تصمیم گرفت برای گرامیداشت شیرین ابوعاقله و نیز محکوم کردن جنایت جدید رژیم نژادپرست قدس، این موضوع را به موضوعات سومین جشنواره اضافه کند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: «شیرین ابوعاقله؛ دختر فلسطین» موضوعی است که به دو موضوع قبلی مسابقه اضافه می‌شود بنابراین کارتونیست‌های شرکت‌کننده می‌توانند آثار خود را در سه موضوع زیر به سومین جشنواره کاریکاتور روز قدس ارسال کنند:

۱. خیانت برخی سران عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل

۲. نکبت روز نکبت (روز تأسیس اسرائیل و آوارگی مردم فلسطین)

۳. شیرین ابوعاقله؛ دختر فلسطین

همچنین هنرمندانی که تاکنون آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند نیز می‌توانند در موضوع جدید، حداکثر سه اثر دیگر ارسال کنند.

سومین جشنواره کاریکاتور قدس با موضوع «شیرین ابوعاقله»

کد خبر 576789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.