صدایی که خاموش نمی‌شود

«شیرین ابوعاقله» پیام فلسطین را نزدیک به سه دهه به مردم جهان رساند و امروز پیکرش در همان مکانی در شرق بیت‌المقدس آرام گرفته است که آخرین انتفاضه فلسطینی‌ها در حمایت از قدس از آنجا آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شیرین نصری ابوعاقله» در سال ۱۹۷۱ در بیت‌المقدس به دنیا آمد و در خانواده‌ای مسیحی اهل «بیت‌لحم» در جنوب کرانه باختری، بزرگ شد. تحصیلات متوسطه خود را در مدرسه «راهبات الوردیه» در «بیت حنینا» در شهر مقدس به پایان رساند.

او ابتدا در دانشگاه علم و صنعت اردن در رشته معماری تحصیل کرد، سپس به روزنامه‌نگاری در دانشگاه یرموک در اردن تغییر رشته داد و با رتبه برتر از آنجا فارغ‌التحصیل شد. شیرین ابوعاقله پس از فارغ‌التحصیلی به فلسطین بازگشت و در رسانه‌های مختلفی مثل رسانه آنروا، رادیو صوت فلسطین، کانال ماهواره‌ای امان، مؤسسه مفتاح و رادیو مونت کارلو کار کرد.

او در ابتدای راه‌اندازی دفتر شبکه ماهواره‌ای الجزیره در فلسطین در سال ۱۹۹۷ به گروه شبکه الجزیره پیوست و تا زمانی که در حمایت از میهن و آرمانش به شهادت رسید، در آنجا ماند.

ترور «شیرین ابوعاقله» توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و در ادامه حمله آنها به حاضران در مراسم تشییع این خبرنگار فلسطینی با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی همراه شد، کاربرانی که معتقد بودند، هرچند با ترور ابوعاقله صدای او خاموش شد، اما مزارش به یکی دیگر از کانون‌های دائمی درگیری در قدس تبدیل خواهد شد و راه او ادامه خواهد یافت.

صفحه توئیتر رسانه عربی رهبر انقلاب در واکنش به ترور خبرنگار الجزیره نوشت: «رژیم صهیونیستی با اینکه از نفس افتاده است، همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد و با سلاح به جان مظلومان افتاده است؛ زن، کودک، پیر و جوان غیرمسلح را به قتل می‌رساند.»

صدایی که خاموش نمی‌شود

مسعود پیرهادی در توییتی نوشت: «طاقت دیدن عکس‌ها و فیلم‌های تشییع شیرین ابوعاقله را ندارم، ولی از این وداع تلخ شیرین، یک نکته شورانگیز برداشت می‌شود که خبرهای بیدارکننده این صوت فلسطین کماکان ادامه دارد.»

صدایی که خاموش نمی‌شود

کاربری به نام غزال نیز نوشت: «چه طور ممکن است با وجود چنین شرارتی، امنیت و آرامش به جهان و منطقه ما بازگردد؟ جز با حذف این شرمطلق.»

صدایی که خاموش نمی‌شود

سیدسعید هم با اشاره به حمله نظامیان به پیکر شهید ابوعاقله نوشت: «نیروهای اسرائیلی در حال مبارزه با تروریسم، دعوت از فلسطینیان برای کالبد شکافی و بررسی علت مرگ شیرین ابوعاقله، شما به تابوت بنده خدا هم رحم نکردید. طبق فرمایش امیرالمومنین، مروان یهودی بود، بلاتشبیه آن ملاعین هم به تحریک شخصی به تابوت امام حسن (ع) تیراندازی کردند، این عادت صهیونیست‌ها است.»

صدایی که خاموش نمی‌شود

کد خبر 575141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.