روایت‌گر خاطرات خفته در خروارهای خاک و خاکستر

شهید «ابوعاقله» از «شیرین ابوعاقله» برای صهیونیست‌ها خطرناک‌تر شده است، موج واکنش‌ها نسبت به شهادت خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شیرین ابوعاقله» روایت‌گر تلخ‌ترین روزهایی بود که در سرزمین‌های اشغالی بر سر بشریت می‌آمد. او زیر چتری از انفجار، انزجار خود را از بمب‌های خوشه‌ای نشسته بر جان مردم فلسطین اعلام می‌کرد.

ابوعاقله از یادگاری‌های مانده از جنایت‌های صهیونیست‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌های قدس، رام‌الله، الخلیل، جنین، عکس و فیلم و خبر می‌گرفت و آن را روی آنتن‌های غرق در شهوت و شهرت دنیاطلبان و زیاده‌خواهان می‌برد، بلکه چشم حقیقت‌بینی با دیدن این صحنه‌ها به فکر فرو رود که پشت چهره پوشالی این یاوه‌سرایان صهیونیستی چه می‌گذرد و خاطرات خفته در خروارهای خاک و خاکستر را نشان وجدان‌های بشری دهد.

عاقله بود، اما شجاعت شیدایی‌اش او را تا نزدیک‌ترین نقطه منتهی به ناامنی پیش می‌برد تا معنای موج، زخم، آتش، خون، فریاد انتقام و سرود مقاومت را به نفس‌های خفته انتقال دهد.

تنها لنز دوربین او بود که می‌توانست پرده از مافیای منفور جنایت و کودک‌کش رژیمی بردارد که برای حقوق بشر من درآوردی اشک تمساح می‌ریزد و در همان لحظه دست پلیدش به خون کودکان، زنان و جوانان فلسطینی آلوده می‌شود.

شیرین ابوعاقله قلم به‌دست می‌گرفت و خاطرات خمپاره، موشک وگلوله‌هایی که بر تن‌ها خورده را می‌نوشت، بلکه وجدان‌های خفته را به بیداری دعوت کند، میکروفون به دست می‌گرفت و از دردهای نشسته بر جان مردم فلسطین و قدس اشغالی می‌گفت.

او هر روز اخبار مربوط به خطرهای کمین‌کرده بر جان کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی را مخابره می‌کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه ملت فلسطین، شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره را به طرز بی‌رحمانه و عامدانه‌ای هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.

آنها هنوز متوجه نشده‌اند که شهید ابوعاقله برایشان از شیرین ابوعاقله خطرناک‌تر است، آنان درکی از مکتب پرافتخار شهادت ندارند.

تصاویر شهادت شیرین ابوعاقله و پس از آن تشییع او به کل جهان مخابره شد، تصاویری که روح و دل هر بیننده‌ای را آزار داد و حدیث مظلومیت ملت فلسطین را بار دیگر تکرار کرد، آنجا که تمام حق در مقابل تمام باطل ایستاده است.

عجیب است، شهید شیرین ابوعاقله یک خبرنگار با وجدان و آزاده مسیحی بود که گزارش‌گر درد و رنج این مردم بود و دشمن حتی از تشییع تابوت و جسم بی‌جانش به هراس افتاد و ضربات باتوم را علاوه بر تشییع‌کنندگان بر سر تابوت او فرود آورد، اما مردم او را رها نکردند.

آن چیزی که در تصاویر تشییع شیرین ابوعاقله گویا است اوج ترس و کینه دشمن از رسانه است که برای خاموش‌کردن آثار خون به ناحق ریخته این شهید مسیحی، با ضربات باتوم بر تابوت او، خود را نشان می‌داد زیرا ابوعاقله ددمنشی و پست فطرتی آنها را به جهانیان نشان داد.

جوخه‌های ترور ارتش رژیم موقت صهیونیستی، شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره را که با جلیقه خبرنگاری که در حال تهیه گزارش از یورش نظامیان این رژیم به منازل مردم در شهر جِنین بود، از ناحیه سر هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساند.

ابوعاقله که متولد بیت‌المقدس بود، از برجسته‌ترین خبرنگاران زن در جهان به شمار می‌رفت و فعالان رسانه‌ای بین‌المللی، احترام فراوانی برای شخصیت، متانت و فعالیت حرفه‌ای او قائل بودند.

این جنایت، بمب خبری مهمی بود که در روز شهادت ابوعاقله منفجر شد، اما ارتعاش امواج این انفجار و تخریب وجهه رژیم اشغالگر قدس، بر عهده همه کسانی است که شاهد این جنایت بشری بوده‌اند.

صهیونیست‌ها از ابوعاقله تنفر داشتند و از او خوششان نمی‌آمد، چرا که او همه جا بود؛ در قدس، رام‌الله، الخلیل، جنین.

روز تشییع شیرین، در مسیر ۱۴۰ کیلومتری از محل شهادت تا دفن او فلسطینی‌های زیادی حضور داشتند، این یک اتفاق بی‌نظیر در فلسطین بود، اتفاقی که حتی در تشییع یاسر عرفات هم دیده نشد.

کد خبر 576577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.