ایرلندی‌های پیاده‌روی را به دوچرخه‌سواری ترجیح می‌دهند

اداره ملی حمل‌ونقل ایرلند شاخص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جدیدی را منتشر کرد که بزرگترین ارزیابی از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منطقه شهری دوبلین را نمایش می‌دهد. این شاخص نشان می‌دهد که اکثریت قریب‌به‌اتفاق افراد تمایل دارند در محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای زندگی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره ملی حمل‌ونقل ایرلند گزارشی منتشر کرده است که بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از ۱۱۰۰ نفر در مورد عادات روزانه و هفتگی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آن‌ها در سال ۲۰۲۱ و مقایسه آن با سال ۲۰۱۹ انجام شده است.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مطالعه جدید این است که نشان می‌دهد افراد بیشتری در سال گذشته پیاده‌روی مکرر را انتخاب کردند و تعداد دوچرخه‌سواران کاهش یافته است. با این وجود، نتیجه به دست‌آمده لزوماً نشان‌دهنده تغییر در نگرش درازمدت افراد نیست، زیرا نظرسنجی بر مقایسه عادات به وجود آمده در دوران همه‌گیری کرونا با زمان‌های قبل از همه‌گیری، تمرکز دارد.

نتایج گزارش حاکی از این است که اکثر مردم از گسترش زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین فضاهای عمومی بیشتر در محله‌ها حمایت می‌کنند. در واقع، ۸۴ درصد از مردم از ایجاد محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای حمایت کرده‌اند که نشان از تغییر بسیار چشمگیر دیدگاه مردم نسبت به فضای شهری است.

ایرلندی‌های پیاده‌روی را به دوچرخه‌سواری ترجیح می‌دهند

مناطق ۲۰ دقیقه‌ای، محله‌هایی است که شهروندان تنها در فاصله ۲۰ دقیقه پیاده‌روی از خانه خود، به تمام مکان‌های مورد نیاز خود دسترسی دارند.

بر اساس این مطالعه، ۹۵ درصد از مردم در منطقه شهری دوبلین حداقل در بعضی از سفرهای خود پیاده‌روی می‌کنند و ۶۴ درصد حداقل یک‌بار در هفته این کار را انجام می‌دهند. این ارقام در مقایسه با ۳۸ درصد افرادی که حداقل پنج روز یا بیشتر در هفته از خودرو استفاده می‌کنند، بسیار چشمگیر است.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که این جابه‌جایی‌های انجام گرفته از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری سالانه حدود ۶۹ هزار تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای را ذخیره می‌کند. این رقم معادل ۹۸۰ هزار نفر است که از دوبلین به لندن پرواز می‌کنند. با توجه به مزایای سلامتی تحرک فعال، تخمین زده می‌شود که این میزان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری سالانه از حدود ۵۸۹ مرگ زودهنگام جلوگیری کنند.

ایمون رایان، وزیر حمل‌ونقل ایرلند، توضیح داد که شاخص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ابزاری عالی برای کمک به سیاست‌گذاران محلی هنگام ایجاد مفاهیم جدید برای زیرساخت‌های محله است.

ایرلندی‌های پیاده‌روی را به دوچرخه‌سواری ترجیح می‌دهند

کد خبر 576630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.