وجود ۶۷ نقطه پرتصادف در استان اصفهان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۶۷ نقطه پرتصادف در این استان شناسایی شده که همه آنها آشکارسازی و ۲۹ مورد آنها نیز به طور کامل رفع شده است؛ در سایر این نقاط نیز اقدامات افزایش میدان دید به واسطه ترانشه برداری انجام شده است.

«محمدعلی صلواتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درپاسخ به این سوال که چقدر جاده سازی در کشور ما مطابق با استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: مسئله میزان جاده‌سازی در کشور نیست؛ مسئله توسعه شبکه‌های ریلی و هوایی در کنار جاده‌سازی است. به عنوان مثال هر ساله بیشترین تصادفات فوتی در ماه شهریور رخ می‌دهد که دلیل آن افزایش تردد در این ماه است. در این ماه به دلیل ایجاد سفرهای تفریحی که توسط مردم عادی و با سواری‌های شخصی انجام می‌شود، تصادفات افزایش می‌یابد.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از این سفرهای تفریحی می‌تواند با قطار یا هواپیما و به وسیله تورهای مسافرتی انجام شود که متأسفانه این بعد قضیه در کشور ما گران است. دلیل گرانی آن نیز کمبود شدید عرضه و بالا بودن تقاضا است. به هر روی از نظر میزان کیلومتراژ راه، استان اصفهان دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه است که عمدتاً نیز سطح سرویس در آنها مناسب است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه توسعه ایمنی راه‌های موجود یکی از اتفاقات مهمی است که باید رخ دهد، گفت: باید نقاط پرتصادف اصلاح و سایر مقاطع راه نیز ایمن شوند.

صلواتی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ نقطه پرتصادف در استان اصفهان شناسایی شده است که تمامی آنها آشکارسازی شده و ۲۹ مورد آنها نیز به طور کامل رفع شده است. در سایر این نقاط نیز اقدامات افزایش میدان دید به واسطه ترانشه برداری انجام شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این نقاط با احداث باند دوم رفع می‌شود. گفتنی است ۵۱ نقطه دیگر نیز علاوه بر نقاط مذکور وجود دارد که پرتصادف نبوده اما دارای تصادف هستند. این نقاط نیز آشکارسازی شده است. برای رفع نقاط پرتصادف و دارای تصادف به تفکیک هر نقطه، طرح‌های مورد نظر توسط این اداره کل ارائه شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: همانطور که گفته شد برخی از طرح‌ها اجرا و نقطه پرتصادف رفع شده است و تعدادی نیز در حال انجام است. هر ساله از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بودجه‌ای برای رفع نقاط اختصاص می‌یابد، اما با توجه به گران شدن مصالح و دیگر هزینه‌های انجام عملیات عمرانی، این بودجه‌ها عملاً جوابگوی رفع همه نقاط نیست.

کد خبر 576531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.