۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
نمایشگاه بین‌المللی کتاب در روز نهم

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (پنج‌شنبه) نسبت به روز گذشته با استقبال بیشتری از سوی کتاب‌دوستان روبه‌رو بود تا جایی که ناشران و غرفه‌داران از حضور گسترده مردم چنان به ذوق آمده بودند که در صحبت خود این جمله را تکرار می‌کردند «انگار نمایشگاه تازه شروع شده است!».

به گزارش خبرنگار ایمنا، تجربه ثابت کرده است که تعطیلات پایان هفته در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همواره با حجم انبوه و استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است.

امروز در کنار هیاهوی مخاطبان و دوستداران یار مهربان، می‌شد لبخند رضایت و شادی طرفداران و ناشران را به چشم دید، افرادی که هر یک برای خرید کتاب مورد علاقه خود به مصلای امام خمینی (ره) آمده بودند و با دستی پر به سمت راهروهای خروجی حرکت می‌کردند.

یکی از بخش‌های جنبی نمایشگاه کتاب، اجرای گروه‌های نمایشی با داستان‌ها و روایت‌های مرتبط با کتاب است. این گروه‌های نمایشی برای کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسال تلاش می‌کنند تا در قالب بهره‌بردن از هنرهای نمایشی بتوانند در کنار آشنایی و تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فصلی متفاوت را برای لحظاتی از اوقات فراغت مخاطبان به خود اختصاص دهند.

در نهمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور رؤسای بنیاد شهید، سازمان انرژی اتمی و خانواده شهید فخری‌زاده، کتاب «تویی که نشناختمت» رونمایی شد و از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت با حضور خانواده شهید فخری‌زاده در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تجلیل به‌عمل آمد.

امروز همچنین کتاب «سرباز روز نهم» شامل زندگینامه شهید مدافع حرم صدرزاده که به زندگی شهید صدرزاده می‌پردازد، با حضور خانواده شهید صدرزاده و در غرفه انتشارات راه‌یار رونمایی شد.

در گوشه‌ای از نمایشگاه کتاب تهران، کمیته امداد امام خمینی (ره) با برپایی غرفه‌ای تحت عنوان «طرح اکرام و محسنین» با هدف جذب حامی جدید برای طرح اکرام ایتام و محسنین، پذیرای علاقه‌مندان به تقبل هزینه‌های کودکان یتیم است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در روز نهم

رونمایی از کتاب سرو روان نیز در سرای اهل ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و به همت انتشارات مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد؛ این مجموعه تصاویر برگزیده از مقاطع مختلف زندگی مجاهدانه شهید حاج قاسم سلیمانی را شامل می‌شود که با سرگذشت‌نامه مختصر و مستندی از ایشان همراه است و در ادامه عکس‌های تأثیرگذاری از ابراز احساسات مردم و بدرقه بی‌نظیرشان ارائه شده است.

هر بازدیدکننده از طریق متروی شهید بهشتی که وارد نمایشگاه کتاب می‌شود، می‌تواند غرفه کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح اکرام و محسنین را درست روبه‌روی پله‌های ورودی به بخش آموزشی رؤیت کند.

ساعت بازدید نمایشگاه کتاب در روزهای پنجشنبه و جمعه (بیست‌ونهم و سی‌ام اردیبهشت‌ماه) یک ساعت تمدید شد و تا ساعت ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

دقایقی به میان بازدیدکنندگان رفتیم تا از دیدگاه آنها در مورد این دوره نمایشگاه صحبت کنیم؛ یکی از مراجعه کنندگان که به‌همراه پسر نوجوان خود به نمایشگاه آمده است و خود را کارمند سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌کند، می‌گوید: «امسال بعد از دو سال بار دیگر نمایشگاه برگزار شد، اما تفاوت چندانی با دوره‌های قبل ندارد، البته با توجه به شرایط کرونایی خیلی مراقب هستیم که فرزندانمان مبتلا به این ویروس نشوند».

وی می‌افزاید: با توجه به افزایش چشمگیر و قابل توجه قیمت کتاب، تخفیف‌ها تأثیر چندانی ندارد، البته کتاب‌هایی که می‌خواستیم را خریداری کردیم، اما با قیمت‌های بسیار زیاد که شاید خرید آنها از توان بعضی خانواده‌ها خارج باشد.

احمد سادات‌نیا، یکی دیگر از علاقه‌مندان کتاب نظر متفاوتی داشت، او می‌گوید: «قیمت کتاب‌ها در مقایسه با سایر کالاها قیمت مناسبی داشت و موفق به خرید ۱۵ جلد کتاب تاریخی شدم».

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در روز نهم

رحمتیان، زن میان‌سالی که با سختی در راهروهای نمایشگاه قدم می‌زد، نظر خود درباره نمایشگاه کتاب را اینگونه اظهار می‌کند: «مصلای تهران محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست، بلکه برای راز و نیاز است و مسئولان باید در سال‌های دیگر نمایشگاه را در مکان دیگری برگزار کنند. ضمن اینکه امکانات مناسبی برای افراد کم‌توان در نظر گرفته نشده است، به‌عنوان مثال وسیله‌ای برای جابه‌جایی مراجعه‌کنندگان از خیابان تا ورودی نمایشگاه نبود».

مرتضی سرحدی، جوان دانشجویی که به گفته خود برای دومین روز متوالی به نمایشگاه آمده است، می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی کتاب محل امنی برای تهیه کتاب‌هایی است که در خارج از این فضا به سختی امکان تهیه آنها را داریم؛ اینکه دو سال به دلیل شرایط کرونایی نمایشگاه برگزار نشد، دانشجویان نوعی کمبود احساس می‌کردند».

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

کد خبر 576295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.