حاکمیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید از نوع شرکتی باشد

وزیر آموزش و پرورش از تدوین آیین‌نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی و در خدمت آموزش‌وپرورش باشد بنابراین نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: از همه‌کسانی که در صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر فعالیت داشتند و زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود، افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با چنین مشکلی رو به رو شد بنابراین برای حکمرانی شایسته باید سه ویژگی؛ قانونمندی، عدالت محوری و برنامه راهبردی وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش وجود برنامه راهبردی در صندوق را ضروری دانست و گفت: در این صورت هلدینگ‌های زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی و در خدمت آموزش‌وپرورش باشد بنابراین نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک مؤسسه پیشرفته خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با حاکمیت شرکتی می‌تواند سودآور باشد و در این صورت است که اهدافش محقق می‌شود.

نوری وجود شفافیت در فعالیت‌های صندوق ذخیره را ضروری دانست و گفت: با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد.

عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای وظایف اجتماعی خود باید دو مورد؛ توجه به جامعه هدف و توجه به ظرفیت‌های موجود درونی آموزش‌وپرورش را در دستور کار قرار دهد همچنین حوزه‌های پرورشی و پژوهشی مواردی است که صندوق می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود.

نوری با بیان اینکه انتظار می‌رود در دولت انقلابی سیزدهم موسسه‌ها بیش‌ازپیش مردمی شوند و در این راستا حرکت کنند.

در ادامه این نشست نجف‌پور کردی، مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: معلمان نقش انبیا و هدایت فرزندان و نقش ایجاد جامعه امام زمانی را برعهده دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مبتنی بر قوانین و در راستای فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم و با تفاهم و همراهی با بهره‌گیری از مدیریت جهادی باید برای تحقق اهداف تلاش کنیم. وی اضافه کرد: باید رویکرد اقتصادی مبتنی بر منافع سهامداران بر صندوق حاکم باشد تا بتواند با ایجاد تعاملات راهبردی، خدمات راهبردی ارائه دهد.

به گزارش ایمنا، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک نهاد خصوصی در سال ۱۳۷۴ با هدف ارتقا وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب ایشان به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پر رنگ در اقتصاد کشور تأسیس شد.

کد خبر 576269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.