اهمیت استفاده از انیمیشن برای انتقال مفاهیم حقوق شهروندی

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: طبق استانداردهای بین‌المللی به ویژه در کشورهای توسعه یافته آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه آغاز می‌شود، لذا ماندگاری و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم آموزش فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی به ویژه در کشورهای توسعه یافته آموزش حقوق شهروندی از سنین پایه آغاز می‌شود. آموزش‌هایی که در دوره پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی در مدارس انجام می‌شود، ماندگاری و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: این آموزش‌ها زمینه‌های مختلف ترافیک، پسماند، نگهداشت فضای سبز و دیگر مؤلفه‌های حقوق شهروندی جهت افزایش زیست‌پذیری شهر را در برمی‌گیرد که باید در محتوای کتب درسی گنجانده شود تا بسیاری از مسئولیت‌های اجتماعی از همان دوره کودکی و نوجوانی در قالب آموزش‌های رسمی و غیررسمی در شهروندان نهادینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری متولی رسمی آموزش نیست، اما به عنوان یک مجموعه اجتماعی و فرهنگی باید در زمینه آموزش غیررسمی با اعزام کارشناس به مدارس و اجرای دوره‌های کوتاه مدت به تقویت این امر بپردازد.

وی تاکید کرد: به کارگیری انیمیشن‌ها، طنز و فکاهی در این زمینه بسیار اثربخش خواهد بود که در این راستا شهرداری اراک با تولید مجموعه دیرین دیرین گام مؤثری در این جهت برداشته است.

کد خبر 576263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.