انجمن خوش‌نویسان، بهترین روش آموزش خوش‌نویسی

عضو انجمن خوش‌نویسان ایران گفت: بهترین مسیر برای آموختن خوش‌نویسی مراجعه به انجمن خوش‌نویسان است که این روزها در هر استان و شهرستانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم صمدیان درباره بهترین روش‌های یادگیری و آموختن هنر خوشنویسی، اظهار کرد: انجمن‌های خوش‌نویسی زیرنظر استادان هر شهرستان، به‌شکل کاملاً استاندارد آموزش داده می‌شود.

به گفته وی، مقاطع خوش‌نویسی عبارت‌اند از مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز و استادی که رسیدن به مرحله استادی بسیار سخت است و گاهی سال‌ها طول می‌کشد، اما اگر پرتلاش و مستعد باشید حتماً به آن دست می‌یابید.

عضو انجمن خوش‌نویسان ایران، تصریح کرد: با شرکت در کلاس‌های آموزش آزاد نیز می‌توان خوش‌نویسی را دنبال کرد اما باید در پایان هر دوره گواهی آن را بگیرید؛ چراکه اگر بخواهید خوش‌نویسی را ادامه دهید، از آن کسب درآمد کنید یا در جوامع و برنامه‌های هنری حضور یابید، نیاز به گواهی‌نامه دارید.

صمدیان در رابطه با اینکه آیا می‌توان خوش‌نویسی را به چشم یک شغل دید، اظهار کرد: صادقانه اگر بگویم امروزه در دسترس و ساده بودن امکانات تایپ در کسادی بازار خوش‌نویسی تأثیر بسیار زیادی دارد. همین حالا اگر دقت کنید بیشتر کتاب‌ها و مقاله‌ها چاپی هستند. از طرفی در ایران نیروی جوان و البته تعداد افراد مشتاق بسیار زیاد است اما همان‌طور که پیش‌تر گفتم تنها علاقه کافی نیست؛ چراکه شما با گذراندن دو دوره مقدماتی و متوسطه نمی‌توانید از خوش‌نویسی درآمد کسب کنید پس اگر به این هنر علاقه دارید به درجه استادی و رتبه‌های جهانی و بین‌المللی در آن فکر کنید.

وی ادامه داد: برپایی گالری یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از خوش‌نویسی است که برای آن هم باید سرمایه داشته باشید و به سطحی قابل قبول برسید. بهترین گزینه برای کسب درآمد از خوش‌نویسی، ترکیب آن با پروژه‌های نقاشی و گرافیک است که این سبک از کارهای هنری امروزه طرفداران زیادی دارد. به‌هرحال خوش‌نویسی بخشی از تاریخ سرزمین ما است، هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و برای کسی که پرتلاش باشد راهی برای درخشش باز می‌گذارد.

عضو انجمن خوش‌نویسان ایران تاکید کرد: یک خوش‌نویس بهتر است اهل مطالعه باشد، شعر بخواند و برای شناخت انواع خط خوش‌نویسی، تاریخ بداند و محلی آرام برای تمرین کردن داشته باشد.

کد خبر 576171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.