سفر سبز؛ چالش جدید برای استفاده از حمل‌ونقل پاک

شرکت حمل‌ونقل ایرلند شمالی با نام "Translink" از آغاز چالش سفر سبز در ماه ژوئن ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چالش جدید ساکنان ایرلند شمالی را به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی به‌جای استفاده از خودروهای شخصی و ایجاد عادت‌های جدید برای سبک زندگی سالم و پایدار تشویق می‌کند. بنابراین آن‌ها برای یک ماه کامل از ژوئن ۲۰۲۲ به‌جای استفاده از خودروهای شخصی به جایگزین‌هایی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی روی می‌آورند.

چالش سفر سبز و استفاده از حمل‌ونقل پاک

چالش سفر سبز یک ابتکار عمل مشترک بین شرکت Translink، آژانس بهداشت عمومی (PHA)، سازمان بهداشت و مراقبت اجتماعی بلفاست و شورای شهر بلفاست است که مشاغل کوچک و بزرگ را در سراسر ایرلند شمالی به استفاده از حمل‌ونقل پاک تشویق می‌کند. شرکت‌کنندگان در این چالش نه‌تنها شانس برنده شدن جوایز را خواهند داشت، بلکه عادات جدیدی برای سبک زندگی پاک ، سالم و پایدار ایجاد می‌کنند.

هدف این چالش، الهام بخشیدن به مردم برای اتخاذ گزینه‌های سفر سبز است که سلامت و رفاه آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد و باعث بهبود اقتصادی پایدار در ایرلند شمالی و پیشرفت به سمت آینده کم‌کربن می‌شود.

افراد می‌توانند برای چالش سفر سبز به صورت رایگان ثبت‌نام کنند و سفرهای خود را به صورت آنلاین در ماه ژوئن ثبت کنند. هر هفته جوایز زیادی نظیر دریافت کوپن، بلیت سفر و هدایایی از فروشگاه‌ها به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد.

سفر سبز؛ چالش جدید برای استفاده از حمل‌ونقل پاک

سفر سبز و افزایش فعالیت بدنی روزانه

ایان کمپبل، مدیر خدمات شرکت Translink در این رابطه گفت: "استفاده از وسایل نقلیه عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، نه‌تنها یک راه آسان برای افزایش فعالیت بدنی روزانه است، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایجاد زمان برای خود و سلامت روان افراد می‌شود."

وی افزود: "امسال بیش از ۱۰۰ اتوبوس بدون آلاینده را به ناوگان خود اضافه کرده‌ایم و امکان پرداخت بدون تماس را برای خدمات اتوبوس ایجاد کرده‌ایم. ما حمل‌ونقل عمومی را تغییر می‌دهیم تا استفاده از آن را جذاب‌تر و آسان‌تر کنیم. در این صورت افراد بیشتری آن را اولین انتخاب خود برای سفر قرار می‌دهند."

کمپبل تاکید کرد: " ثبت‌نام در چالش سفر به این معنا است که همه می‌توانند نقش خود را برای کاهش ازدحام، کاهش آلودگی هوا و ایجاد جامعه‌ای پاک ایفا کنند."

سفر سبز و تأمین سلامت افراد

آیدان داوسون، مدیر اجرایی آژانس سلامت عمومی در این خصوص گفت: "داشتن سفر سبز در روز کاری می‌تواند به افزایش فعالیت بدنی ۱۵۰ دقیقه در هفته کمک کند."

وی افزود: " فعالیت بدنی می‌تواند خواب را بهبود ببخشد، به حفظ وزن سالم و کاهش استرس کمک کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر مشکلات قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع دو، سرطان و بیماری‌های تنفسی را کاهش دهد."

کد خبر 576065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.