«کرونایی‌ها همراه ندارند» در نمایشگاه کتاب تهران

مجموعه داستان «کرونایی‌ها همراه ندارند» منتشر و در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر پروسنان نویسنده کتاب است و درباره کتاب می‌گوید: هر بیست‌ویک داستان این مجموعه، از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نوشته شده و در برخی از داستان‌ها، به موضوع ویروس کرونا و شرایط اجتماعی این همه‌گیری پرداخته شده است.

کرونایی‌ها همراه ندارند، پنجمین کتاب و سومین مجموعه داستان امیر پروسنان است که روابط انسانی در شخصیت پردازی‌های آن دیده می‌شود و مسائل اجتماعی پیرامون شیوع ویروس کرونا را در قالب داستان کوتاه، به رشته تحریر درآورده است.

دور شدن انسان‌ها از یکدیگر به واسطه ویروسی که همه جهان و ایران را درگیر کرده بود شاخصه محوری داستان‌های این مجموعه اجتماعی است و نویسنده همچون دیگر کتاب های خود، فضاهای دو شهر رشت و تهران را برای داستان‌هایش انتخاب کرده است.

پروسنان، در همه داستان‌هایی که تاکنون نوشته تلاش کرده است به مشکلات اجتماعی اشاره کند و این آسیب‌ها را در رفتار شخصیت‌ها به نمایش بگذارد. بخش‌هایی از کتاب حاضر نیز به همین مواردپرداخته و از دریچه شیوع بیماری کرونا به آنها نگاه شده است.

تنهایی موضوع دیگری است که در کتاب به آن اشاره شده و با نام و عنوان کتاب و شیوع ویروسی که فاصله زیادی بین انسان‌ها ایجاد کرده، مطابقت دارد.

البته موضوع زندگی کردن به تنهایی بویژه در شهرهای بزرگ و آثار و پیامدهای منفی این پدیده بویژه در دوران سالمندی افراد نیز در داستان‌های این کتاب به چشم می‌خورند.

امیر پروسنان داستان‌نویس و خبرنگار متولد سال ۱۳۶۴ شهر رشت و استان گیلان است.

وی در داستان‌هایش به موضوع‌های اجتماعی می‌پردازد. فضاهای شهری بخش مهمی از داستان‌های این نویسنده را تشکیل می‌دهد.

تاکنون چهار کتاب شامل یک مجموعه شعر، دو مجموعه داستان کوتاه و یک داستان بلند از این نویسنده گیلانی منتشر شده است.

انتشارات صدای معاصر، مجموعه داستان کوتاه «کرونایی‌ها همراه ندارند» را در ۱۲۴ صفحه منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

کد خبر 575544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.