کتاب «در پسِ وهم و خیال» منتشر شد

مجموعه‌ داستان «در پسِ وهم و خیال» نوشته پیام پاک‌باطن از سوی نشر خزه راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «در پسِ وهم و خیال» شامل ۱۶ داستان کوتاه است؛ «در پس وهم و خیال»، «اجباری»، «به همین سادگی!»، «چادر سیاه»، «دانه‌های انار»، «رفیق قدیمی»، «گیتی»، «گل‌های سرخ روتختی»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد!»، «برو بمیر!»، «پرواز شماره ۵۱۳ PC»، «کافه تریا»، «جان که بادنجان نیست!»، «حق، همیشه با شماست!»، «ریگ» و «ابدیت!» داستان‌های این کتاب هستند.

ناشر کتاب «در پسِ وهم و خیال» نیز در معرفی این کتاب آورده است: «پاک‌باطن در داستان «در پسِ وهم و خیال» که عنوانش را به کل کتاب داده، نقبی به تاریخ معاصر می‌زند، اما در داستان‌های دیگر کتاب به موضوعات روز و آشوب‌های زمانه خود می‌پردازد. حتی موضوع ویروس کرونا را دستمایه یکی از قصه‌های کتاب کرده است، با این حال کوشیده است که روایت‌هایش تاریخ مصرف نداشته باشند و با نقبی به درون شخصیت‌ها به خلق داستان‌هایی بپردازد که در آینده هم بتوان به آن‌ها رجوع کرد. مقوله مرگ در همه داستان‌های کتاب «در پسِ وهم و خیال» حضوری پررنگ دارد، اما نگاه طنزآمیز نویسنده باعث شده است که فضای قصه‌هایش عبوس و غمگین نباشند.»

در یکی از داستان‌های این‌کتاب آمده است: «بی‌شک، زن قابل‌احترام‌ترین موجود دنیاست! حالا… خب، دست‌ِکم روی این کره خاکی موجودی قابل‌احترام‌تر از او نیست. می‌دانید چرا؟ حقیقتش این است که آن‌ها قادرند هر غیرممکنی را ممکن سازند، پس شکی نیست که قدرتمندند و همین امر است که آن‌ها را شایسته‌ احترام می‌کند، زیرا قدرت، لزوماً و قطعاً مایه‌ احترام است.»

مجموعه داستان «در پسِ وهم و خیال» نوشته پیام پاک‌باطن در ۱۵۲ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط نشر خزه منتشر شده است.

کد خبر 556459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.