آموزش و پرورش بستر خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعیت بسیار زیاد کارکنان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود که امیدواریم این ظرفیت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌خوبی ترویج و بهره‌برداری شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یوسف نوری در جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران اظهار کرد: شهید مطهری یکی از قله‌های آموزش و پرورش بود که در راه تهذیب و تعلیم به شهادت رسید، رئیس‌جمهور شهید، محمدعلی رجایی معلم بود، شهید باهنر وزیر آموزش و پرورش بود، شهید تهرانی‌مقدم و شهید همت نیز از خانواده آموزش و پرورش بودند و تمام این عزیزان قله‌های این مجموعه بودند.

وی افزود: شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی نیز از دانش‌آموزان شهید بودند که نام آن‌ها برای همه شناخته شده است و نظام آموزش و پرورش جایگاه چنین انسان‌های بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور نزدیک به پنج هزار شهید در کشورمان گفت: حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید نیز تقدیم انقلاب شده‌اند.

نوری تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که بهترین مدارس ما از نظر عفاف و حجاب مدارس شاهد هستند و جای تأسف است که این مدارس ترویج و توسعه پیدا نکرده‌اند و این کار احتیاج به همراهی تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها دارد تا پشتیبان مدارس شاهد باشند. این مسئله صرفاً به معنی پشتیبانی مادی نیست، بلکه حضور هرکدام از دستگاه‌ها باعث تقویت روحی این مجموعه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به حضور دو میلیون و ۴۰۰ هزار معلم، کارمند و نیروهای بازنشسته در مجموعه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز نیز در کشورمان هستند که جا دارد این جمعیت کلان از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند و این جمعیت بستر مناسبی برای ترویج این فرهنگ محسوب می‌شود که امیدواریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از این فرهنگ استفاده خوبی شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در استخدام سال ۸۹ تمام ایثارگران حاضر در آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و تلاش ما استفاده از ظرفیت این عزیزان در وزارتخانه آموزش و پرورش است.

کد خبر 575393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.