شیب شیروانی راه‌های استان اصلاح می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: راه‌هایی که از طرف راه‌وشهرسازی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل می‌شود، دارای شیب شیروانی بیش از یک به شش است که این اداره در راستای ارتقای ایمنی، آن‌ها را اصلاح می‌کند.

«محمدعلی صلواتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای ایجاد ایمنی در راه‌ها، اداره راهداری برای ارتقای ایمنی راه‌ها نسبت به اصلاح شیب شیروانی کنار راه اقدام کرده است، اظهار کرد: در حقیقت راه‌هایی که از طرف راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل می‌شود، دارای شیب شیروانی بیش از یک به شش است و این اداره در راستای ارتقای ایمنی، آن‌ها را اصلاح می‌کند.

وی افزود: عمدتاً نیز این کار با ماشین‌آلات خود این اداره و به صورت امانی اجرا می‌شود. برای ارتقای عملی راه به عنوان یکی از عوامل ایجاد تصادف، این اداره نسبت به تعریض راه‌ها، حذف موانع مانع دید کنار جاده، اصلاح روسازی راه، ترانشه برداری، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، ایجاد حفاظ در نقاط مختلف و مواردی از این دست اقدام می‌کند؛ همچنین برای ارتقای عامل انسان به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادف نیز، کلاس‌های آموزشی برای رانندگان وسایل عمومی باری و مسافری برگزار شده و برای بارهای نامتعارف پروانه عبور صادر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در پیک سفرها، محورهای اصفهان فولادشهر (اتوبان ذوب‌آهن)، محور اصفهان میمه دلیجان، محور اصفهان شهرضا آباده، محور اصفهان، نجف آباد، تیران، چادگان، داران، محور اصفهان کوهپایه نائین اردکان و محور آزادراهی کنارگذر غرب، سان آرا و امیرکبیر از جمله پرتردد استان است.

صلواتی در پاسخ به این پرسش که در کدام محورها نیازمند ساخت جاده‌ها جدید هستیم و در کدام محورها ایمنی‌سازی باید صورت گیرد، اظهار کرد: ادامه محور کنارگذر شرق اصفهان با دور زدن شرق شهر از کنار شهر بهارستان می‌گذرد و به جاده اصفهان شهرضا منتهی می‌شود که برنامه ساخت آن توسط مجری کل طرح‌هایی زیربنایی وزارت راه و شهرسازی استان، در دستور کار قرار دارد؛ از طرفی توسعه و شش خطه کردن محور اصفهان شهرضا در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تکمیل و دو بانده کردن محور مبارکه بروجن به صورت مشارکتی توسط اداره کل راه و شهرسازی و این اداره کل در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به طور کلی وظیفه ساخت محور و یا ایجاد باند جدید به عهده مجری زیربنایی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و تعمیر و نگهداری آن‌ها با معاونت راهداری این اداره کل است؛ بیشتر تمرکز این اداره در ایمن سازی راه‌های موجود است که از آن جمله می‌توان به راه‌های پرتردد استان که پیش از این گفته شد اشاره کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات در ۲۰ درصد طول راه‌های استان رخ می‌دهد، گفت: بیشترین تصادفات رانندگی در محورهای با مبدا و مقصد نطنز _کاشان، پلیس‌راه اصفهان تهران _ اصفهان (فلکه دانشگاه صنعتی)، نطنز _ اصفهان، میمه_دلیجان، کاشان_اردهال، عسگران_داران، سمیرم_شهرضا، اصفهان_دوراهی آزادگان (پل سلیمان‌خاطر)، شهرضا_آباده، پلیس‌راه اصفهان_تهران_مورچه خورت، اردستان_نائین، فولادشهر_نجف‌آباد، تیران_عسگران، اصفهان_پلیس‌راه اصفهان شیراز، پلیس‌راه اصفهان شیراز_مبارکه، دامنه_الیگودرز و سمیرم_یاسوج رخ داده است.

کد خبر 575150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.