علائم کرونای طولانی‌مدت که بیش از ۹ماه ماندگار است

خستگی، تنگی نفس و پریشانی روانی جزو علائم کرونای طولانی‌مدت است که بیش از ۹ماه ماندگار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حتی با وجود کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و ابتلاء به نوع خفیف بیماری، احتمال ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت وجود دارد. با توجه به اینکه نتایج به دست آمده، نشان می‌دهد که نوع خفیف بیماری نیز ممکن است باعث بروز کرونای طولانی شود، لازم است افراد اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز بیماری را انجام دهند تا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کاهش پیدا کند. افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت تا چندین ماه درگیر علائم بیماری هستند.

مطالعه انجام شده در زمینه کرونای طولانی مدت

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Infection نشان می‌دهد که برخی افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر علائم خاصی هستند. گروهی از محققان ۴۶۵ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بالای ۱۸ سال بودند را ارزیابی کردند؛ ۵۴ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهد و ۵۱ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه نیز در بیمارستان بستری شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۳۷ درصد افراد مورد بررسی دچار حداقل چهار علامت بیماری شده بودند و ۴۲ درصد افراد نیز به مدت بیش از ۲۸ روز درگیر علائم بیماری شده بودند.

علائم کرونای طولانی مدت که بیش از ۹ ماه ماندگار است

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ باعث بروز خستگی طولانی مدت می‌شود. با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله Open Forum Infectious Diseases میزان ۴۶ درصد بیماران تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ دچار خستگی می‌شوند. تقریباً ۱۳ تا ۳۳ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۰ هفته پس از تشخیص بیماری کووید -۱۹ از خستگی رنج می‌برند. محققان به این نتیجه رسیدند که علاوه بر خستگی، تنگی نفس نیز جز علائم کرونای طولانی مدت است که تا ۹ ماه پس از بهبود یافتن از بیماری رایج است. به گفته پژوهشگران تقریباً ۱۹ درصد افراد در طول ۹ ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر پریشانی روانی می‌شوند. به نظر می‌رسد که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلاء به پریشانی روانی ناشی از کرونای طولانی‌مدت قرار دارند.

عوامل خطر کرونای طولانی‌مدت

محققان معتقدند عواملی وجود دارد که خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد. بیماران بالای ۵۰ سال که به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند و دچار چهار علامت یا بیشتر هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت قرار دارند و تا چندین ماه درگیر علائم بیماری هستند.

کد خبر 575032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.