اثرات ربات افزایش فالوور اینبو روی کسب و کارهای مجازی

ربات افزایش فالوور اینستاگرام قسمت بزرگی از بازار اتوماسیون شبکه‌های مجازی را تشکیل می‌دهند.

این ربات‌ها کارهای انسان‌ها در فضای مجازی را تکمیل می‌کنند و در برخی از موارد هم جایگزین کار انسان می‌شوند. پروسه‌ی افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی هم یکی از کارهایی ست که معمولاً به ربات‌ها سپرده می‌شود. در این مقاله به بررسی ربات افزایش فالوور اینبو و تأثیر آن روی رشد کسب و کارها در اینستاگرام می‌پردازیم.

تأثیر ربات افزایش فالوور روی پیج‌های تعامل محور

اثرات ربات افزایش فالوور اینبو روی کسب و کارهای مجازی

پیج‌های طنز، سرگرمی، دانستنی و سایر موارد که در بین اکثریت مردم محبوبیت دارند بر اساس تعامل مخاطبان رشد می‌کنند و به درآمد می‌رسند. این پیج‌ها معمولاً دغدغه‌ی زمان دارند و استفاده از ابزارهای کمکی می‌تواند به این افراد کمک کند تا بهترین بازدهی ممکن را از پیج داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام بر اساس بهبود تجربه‌ی کاربری ساخته شده است. این الگوریتم به پست‌های پرتعامل امتیازات بیشتری می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوند. فعالیت‌های دقیق ربات افزایش فالوور در این نقطه به کمک پیج‌های تعامل محور میاید. اما چطور؟

یکی از قابلیت‌های ربات‌های فعال در فضای مجازی، ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام است. این قابلیت باعث می‌شود محتوا در زمان تعیین شده پست شود و در معرض دید کاربران زیادی قرار بگیرد. نیازی به گفتن نیست که کاربران بیشتر، تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند و همین کار باعث رسیدن پست به اکسپلور و در نهایت افزایش فالوور می‌شود. اما این قابلیت با وجود کاربردی بودن و تأثیرگذاری زیاد، محبوب‌ترین قابلیت ربات‌های اینستاگرام نیست.

قابلیت حذف فالوور فیک که فقط در ربات‌های سطح ۱ وجود دارد، باعث بالا رفتن درصد تعامل می‌شود. این قابلیت به گونه‌ای هوشمندانه و ساده طراحی شده است. شاید بتوان گفت که عملکرد این بخش نمود بارز “نبوغ در سادگی است” باشد. اما چرا این عملکرد ساده به این حد محبوب شده است؟

الگوریتم اینستاگرام محبوبیت محتوا را بر اساس تعامل فالوورهای یک پیج با آن می‌سنجد. به این منظور تنها حدود ۱۰ درصد از فالوورهای یک پیج، پست تازه ارسال شده را مشاهده می‌کنند. در صورت تعامل مناسب، این پست به تعداد بیشتری نمایش داده می‌شود و در نهایت، کیفیت آن با رسیدن به اکسپلور سنجیده می‌شود.

حذف فالوور فیک احتمال تعامل با پست را به شدت بیشتر می‌کند. با افزایش احتمال تعامل، رسیدن به اکسپلور ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود و افراد بیشتری پیج را فالو می‌کنند. آمار نشان داده است که کاهش فالوور فیک به زیر ۱۰ درصد، احتمال رسیدن پست به اکسپلور را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. بی‌دلیل نیست که حذف فالوور فیک محبوب‌ترین عملکرد ربات افزایش فالوور اینستاگرام است.

اثرات ربات افزایش فالوور روی پیج‌های فروشگاهی

اثرات ربات افزایش فالوور اینبو روی کسب و کارهای مجازی

پیج‌های اینستاگرامی زیادی وجود دارند که ماهیت جذابی ندارند. مثلاً هیچکس یک پیج فروشگاهی را به خاطر جذابیت آن فالو نمی‌کند. این پیج‌ها در کنار تولید محتوای جذاب، معمولاً یک طرح جذب بازدید کننده هم اجرا می‌کنند که در بیشتر موارد در تبلیغات خلاصه می‌شود. ایراد بزرگ این تبلیغات، اسپم شدن آن است.

بیشتر افراد در زندگی روزمره‌ی خود هدف تبلیغات انبوه قرار می‌گیرند. آن‌ها هر صبح بیدار می‌شوند و در مسیر کار خود چندین بنر، پوستر و تراکت تبلیغاتی می‌بینند. وارد سایت‌های مختلف می‌شوند و در هر گوشه از آن تبلیغ یک محصول را می‌بینند. در نهایت بعد از خستگی پس از کار وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. دیدن تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در این نقطه اثرات منفی زیادی روی کسب و کار خواهد داشت.

متخصصان این حوزه در بیشتر موارد ترکیبی از تبلیغات گسترده و تبلیغات شخصی سازی شده را دنبال می‌کنند که باعث افزایش سودآوری می‌شود. این استراتژی روی ۲ اصل حرکت می‌کند: معرفی محصول به افرادی که با آن آشنایی ندارند و پیشنهاد محصول به افرادی که به آن نیاز دارند.

پیشنهاد محصول به افرادی که به آن نیاز دارند شامل تبلیغات گسترده و اینفلوئنسر مارکیتنگ است. این نوع تبلیغات باعث می‌شود تا افرادی که در آستانه‌ی خرید هستند، محصول تبلیغ شده را بررسی کنند و در صورت نیاز به آن، آن را خریداری کنند.

معرفی محصول به افراد جدید نیازمند یک استراتژی عمیق‌تر است. برای این کار روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد. کمپین‌های بایا و عالیس نمونه‌ی بارز معرفی محصول به افراد جدید است. هر چند در محیط‌های صمیمی‌تر مانند اینستاگرام می‌توان این روش را به صورت کم هزینه‌تری پیاده کرد.

استفاده از ربات افزایش فالوور می‌تواند در این موارد نقشی کلیدی داشته باشد. ساختن هایلایت‌های جذاب و بیوی کامل و شفاف می‌تواند باعث شود کاربران در پیج به گردش دربیایند. مزیت این روش این است که مخاطب هیچ فشاری روی خود احساس نمی‌کند و کاملاً آزادانه به دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردد و با محصولات آشنا می‌شود. رنگ بندی مناسب و استفاده از اطلاعات مفید، کاربردی و شفاف باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری در پیج صرف کند و احتمال خرید او بیشتر شود.

کاربرد ربات اینستاگرام برای سایر پیج‌ها

پیج‌ها به صورت کلی به دو دسته‌ی شخصی و کاری تقسیم می‌شوند. پیج‌های کاری از قابلیت‌های ربات افزایش فالوور استفاده می‌کنند تا کسب و کار خود را گسترش دهند. ربات‌های اینستاگرام برای پیج‌های شخصی هم کاربرد دارد. فعالیت‌هایی مانند حذف پیام دایرکت می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. مخصوصاً اگر این پیام‌ها به شکل تماس باشند و قابلیت حذف دستی آن‌ها وجود نداشته باشد.

دسته‌ی دیگری از کاربران ربات‌های اینستاگرامی افرادی هستند که حریم شخصی خود حساس هستند. قابلیت‌های ربات به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محتوای دیگران را ببینند و ذخیره کنند، بدون اینکه اکانت مقابل متوجه این اتفاق شود.

جمع بندی

امروزه ربات‌های اینستاگرام از حالت کلاسیک و اسپمی خود خارج شده‌اند و می‌توانند مانند یک جعبه ابزار تمام نیازهای اینستاگرامرها را برطرف کنند. از طرفی تطابق فعالیت آن‌ها با الگوریتم اینستاگرام هم باعث شده است تا مشکلات ثانوی گریبان گیر ادمین پیج نشود. همین امر باعث شده است تا محبوبیت آن‌ها روز به روز در بین مردم بیشتر و آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی با این ربات‌ها اجین شود.

کد خبر 575021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.