بازگشت بیت‌کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

درحالی‌که برآورد می‌شد بیت‌کوین بتواند بالای سطح ۳۰ هزار دلار تثبیت شده و پس از چند هفته اصلاح روند بهتری پیدا کند، امروز مجدد این سطح را از دست داد. با بازگشت بیت‌کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار، سایر آلت کوین‌ها نیز روند نزولی گرفتند. اتریوم نیز کاهش ۹ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۳۸۸ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۹۳ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۲۹ دلار

تغییرات: کاهش ۹.۱۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۸۶ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۴۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۲۸ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۶۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۳۰ دلار

تغییرات: کاهش ۸.۱۲ درصدی

سولانا (SOL): ۵۰ دلار و ۶۶ سنت

تغییرات: رشد ۰.۸۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۱ دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: کاهش ۷.۵۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۹۶ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۹۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۵۳ سنت

تغییرات: رشد ۳.۷۸ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین مجدد سطح ۳۰ هزار دلار را از دست داد و پیش بینی می‌شود که احتمال سقوط مجددی این رمز ارز وجود داشته باشد، حمایت بعدی در محدوده ۲۶ هزار دلار خواهد بود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۴.۲۹ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۳۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۶.۵۰ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۴.۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۴۲ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۳۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۲۶۱ میلیارد دلار (کاهش ۳۰ میلیارد دلاری ارزش بازار نسبت به روز گذشته)

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۹ واحد. (در صورتی که روند بازار مثبت باشد شاخص ترس و طمع فردا بهبود می‌یابد).

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلاراخبار بازار رمزارزها

دیفای و بازار رمزارزها، سریعاً به قانون‌گذاری نیاز دارند

پابلو هرناندز، رئیس بانک اسپانیایی و کمیته نظارت بانکی بازل، اعلام کرد که برای جلوگیری از بی‌ثباتی مالی باید سریعاً در حوزه ارز دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز قانون‌گذاری کرد. وی معتقد است اگرچه باید سریعاً اقدام کرد اما این رویکرد باید پیش از آنکه ارزهای دیجیتال از این بزرگ‌تر شود، آن را در محدوده مقررات قرار دهد.

مشتریان از کوین بیس به‌دلیل تبلیغ و معامله استیبل کوین GYEN شکایت کرده‌اند

مشتریان کوین بیس (Coinbase) از این صرافی و صادرکننده استیبل کوین GYEN شکایت کرده‌اند. سرمایه‌گذاران توضیح داده‌اند که ارزش این توکن طبق ادعای تبلیغات آن برابر با ین بود ولی وقتی آن را خریداری می‌کردند، قیمت آن هفت برابر بیشتر بود و بعد در یک روز ۸۰ درصد سقوط کرد. این مسئله کاملاً متناقض با ماهیت استیل کوین‌ها است. بعد از این سقوط کوین بیس معاملات GYEN را متوقف کرد و مشتریان این صرافی فرصتی نداشتند که توکن‌های خود را بفروشند. همین روند باعث شد که مشتریان کوین بیس میلیون‌ها دلار را در چند ساعت از دست دهند.

رشد ۷۰ درصدی ایپ کوین پس از انتشار تیزر متاورس آدرساید

تیم متاورس آدرساید (Otherside) در روزهای اخیر یک ویدئو از گیم‌پلی این بازی متاورسی در وبسایت جدید خود منتشر کرد. این تیم همچنین در این وبسایت جزئیاتی از این متاورس را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. درپی این اتفاق انگیزه طرفداران این پروژه بیشتر شد و توکن ایپ کوین (APE) فقط در دو روز ۷۰ درصد رشد را تجربه کرد. این توکن همچنین به فهرست ۱۰ توکن با بیشترین میزان خرید در میان بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بازگشته است.

بنیان‌گذار لونا: به خاطر وضعیت UST «دلم شکسته است»

دو کوان، بنیان‌گذار شبکه ترا، گفته است در چند روز گذشته با اعضای مختلف جامعه این ارز دیجیتال تماس گرفته و با آنها درباره کاهش ارزش لونا و UST صحبت کرده است. قیمت لونا که در ابتدای آوریل (فروردین) نزدیک به ۱۲۰ دلار بود، این هفته به شکل چشمگیری سقوط کرد و تا ۰.۰۰۰۰۱۶۷۵ دلار کاهش یافت. کوان گفته از این اتفاق دل‌شکسته است و در توییتی نوشته که همچنان معتقد است اقتصاد غیرمتمرکز مستحق یک پول غیرمتمرکز است اما حالا که UST اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذارانش را از دست داده است، نمی‌تواند این نقش را به عهده بگیرد. وی اعلام کرده که هیچ یک از توکن‌های لونا و UST خود را در این مدت نفروخته است.

پیتر شیف: لونا نقض بزرگی را در مفهوم خرید در کف نشان می‌دهد

پیتر شیف، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال و سرمایه‌گذار طلا، در توییتی درباره سقوط اخیر لونا به صفر اظهارنظر کرده است. وی بیت کوین را به ترا تشبیه کرده و گفته است که لونا مفهوم «خرید در کف قیمت» را برای کل بازار ارزهای دیجیتال به خطر انداخته است. شیف در توییت خود نوشته است که لونا و یواس‌تی، استیبل کوین شبکه ترا، که به‌تازگی پشتوانه خود را از دست داده است نمونه خوبی است که نشان می‌دهد چرا سرمایه‌گذاران نباید ارزهای دیجیتال را در کف خریداری کنند.

شیف اشاره کرد لونا روز بیست دوکم اردیبهشت ۹۸ درصد نسبت به اوج ۱۱۶ دلاری خود سقوط کرد. او این توییت را خطاب به کسانی نوشت که برای خرید لونا در کف عجله کردند و اوایل امروز ۹۹.۳ درصد دیگر از دست دادند. شیف افزود: این موضوع برای هر ارز دیجیتال دیگری از جمله بیت کوین می‌تواند صدق کند.

بایننس معاملات لونا و یواس‌تی را به حالت تعلیق درآورد

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس معاملات جفت‌ارزهای اکوسیستم ترا یعنی لونا (LUNA) و یواس‌تی (UST) را به حالت تعلیق درآورده است. بایننس این اقدام را در سیزده مه (بیست سوم اردیبهشت) تأیید و معاملات اسپات برای جفت‌ارزهای LUNA/BUSD و UST/BUSD را تعلیق کرد. از آنجا که بایننس اعلام کرد که تا برطرف‌شدن مشکلات شبکه ترا منتظر می‌ماند، هنوز مشخص نیست که چه زمانی برداشت لونا و یواس‌تی ادامه می‌یابد.

رشد ۲۵ درصدی شیبا اینو پس از لیست شدن در صرافی رین بحرین

پس از ماه‌ها انتظار، یک صرافی پیشگام ارزهای دیجیتال در خاورمیانه با نام رین (Rain)، معاملات شیبا اینو را آغاز کرد. در همین حال بهای شیبا اینو ۲۵ درصد افزایش یافته است. صرافی رین در سال ۲۰۱۹ در بحرین تأسیس شد و اولین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال بود که پس از دریافت تاییدیه بانک مرکزی این کشور به‌طور کامل مجوز گرفت.

مقام ارشد SEC: مقررات جدید استیبل کوین‌ها باید فضایی را برای شکست فراهم کند

هستر پیرس (Hester Peirce)، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، معروف به کریپتو مام (Crypto Mom)، از ایجاد یک فریم‌ورک نظارتی برای استیبل کوین‌ها که امکان آزمون و خطا و فضایی برای شکست را فراهم می‌کند، حمایت کرد. روز پنج‌شنبه، در یک نشست آنلاین که به میزبانی اندیشکده مجمع مؤسسات پولی و مالی رسمی (OMFIF) برگزار شد، از پیرس که مدت‌ها حامی ارزهای دیجیتال بوده است خواسته شد تا اقدامات نهادهای نظارتی آمریکا را در ارتباط با ارزهای دیجیتال روشن کند. پیرس گفت شاهد حرکت‌هایی پیرامون استیبل کوین‌ها هستیم، حوزه‌ای که این هفته توجه زیادی را به خود جلب کرده است. وی افزود از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته است تا از اختیارات قانونی خود جهت ارائه معافیت‌هایی برای فناوری‌های خاص استفاده کند که به گفته او امکان آزمایش‌های مهم را فراهم می‌کند.

نقشه بازار

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

بازگشت بیت کوین به سطح کمتر از ۳۰ هزار دلار

کد خبر 574976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.