نیازمند تولید ۸۰ میلیون مترمربع چادر ملی هستیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت همه استان‌ها برای تولید چادر ملی استفاده کرد، گفت: نیاز کشور به این پوشش سالانه ۸۰ میلیون متر مربع است.

به گزارش ایمنا، مجید امامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: باید لباس سالم، زیبا و عفیفانه در اختیار مردم بویژه مدارس قرار گیرد و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در زمینه پوشاک حل شود.

به گفته این مسئول، مصوبه و راهبرد این شورا برای سال آتی مورد اجماع همه مردم و مسوولان است که مبتنی بر سه راهبرد اساسی در زمینه کمک گرفتن از رسانه، مشاوره و ارائه لباس ارزان، سالم و عفیفانه است که باید در اولویت کاری دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه حجاب و عفاف موجب ترویج این فرهنگ می‌شود که از برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری میکند.

امامی تاکید کرد: باید رسانه و فضای مجازی را به سمت آسیب شناسی وضع موجود جامعه سوق داد و کاری کرد تا مردم خود تصمیم بگیرند که کدام وضعیت را می‌پسندند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: همچنین در این راهبرد ارائه شده به جای برخورد تعهدگیرانه در زمینه های مختلف از جمله حجاب و عفاف باید راهکار درمان داشته باشیم.

وی در ادامه به جلساتی که در شورای فرهنگ و عمومی استان خراسان شمالی برگزار می شود اشاره و تصریح کرد: این استان بزرگترین سرمایه تنوع فرهنگی و قومیتی دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: تعاملاتی با نخبگان فرهنگی که در کشور و استان وجود دارد که نمود آن را می‌توان در نمایشگاه‌های فرهنگی دید و ترویج آن در این نمایشگاه‌ها می‌تواند بخشی از عقب ماندگی تحمیل شده را جبران کند.

امامی گفت: با معرفی و گفتمان سازی برای هویت که قرار است انجام گیرد، باید در برنامه خود عدالت فرهنگی و رفع محرومیت‌ها گنجانده شود.

وی افزود: برنامه‌ای که دولت برای این استان برنامه‌ریزی کرده، ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی است.

کد خبر 574639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.