عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۲ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد رونمایی از عینک مترجم لحظه ای گوگل، عرضه تبلت پیکسل گوگل سال ۲۰۲۳ به بازار، رونمایی از اولین ساعت هوشمند گوگل و اپل احتمالاً سال آینده پورت لایتنینگ آیفون را با USB-C جایگزین می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

Xperia Ace 3، گوشی هوشمند کامپکت سونی، در رنگ‌های مختلف رونمایی شد

سونی از Xperia Ace 3 با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و رنگ‌های مختلف زیبا رونمایی کرد.

سونی روز گذشته از اکسپریا IV 1 و اکسپریا IV ۱10 رونمایی کرد، اما این بار نوبت به اکسپریا ایس سه رسیده که در ژاپن معرفی شود. این گوشی هوشمند که با نام Xperia Ace III به فروش می‌رسد دارای ابعادی برابر ۱۳۱٫۵ در ۶۴٫۲ در ۷٫۷ میلی‌متر است.

Xperia Ace 3 صفحه‌نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح 720p دارد که نسبت به Xperia Ace 2 تغییری نکرده است. سونی این بار گوریلا گلس ویکتوسی را به کار گرفته است که کورنینگ در ژوئیه ۲۰۲۰ معرفی کرده بود. این محافظ اولین بار در گلکسی نوت ۲۰ اولترا استفاده شد. کورنینگ ادعا می‌کند گوریلا گلس ویکتوس دو برابر گوریلا گلس شش دربرابر خش مقاومت نشان می‌دهد. همچنین Xperia Ace 3 گواهی IP68 را دربرابر گردوغبار و آب را نیز دریافت کرده است.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با گوشی‌های آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE

گوگل بالاخره در جریان رویداد Google I/O، گوشی میان رده گوگل Pixel 6a را رسماً معرفی کرد. حال قصد داریم طی این مطلب، به مقایسه پیکسل شش آ گوگل با میان رده‌هایی چون آیفون SE 2022 و گلکسی S21 FE بپردازیم.

شب گذشته گوگل طی کنفرانس توسعه دهندگان I/O از نسخه میان رده سری پیکسل شش با نام گوگل Pixel 6a رونمایی کرد. این گوشی با زبان طراحی یکسان و مشخصات نزدیکی نسبت به برداران بزرگ‌تر خود یعنی پیکسل شش و پیکسل شش پرو به میدان آمده است.

اما اکنون می‌خواهیم ببینیم در مقایسه با گوشی‌های محبوبی چون آیفون SE ۲۰۲۲ اپل و گلکسی S۲21 FE سامسونگ چه حرفی برای گفتن دارد.

شاید رقابت اصلی میان گوشی پیکسل شش آ و آیفون اس‌ای ۲۰۲۲ را بتوان بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار آن دید. اپل به عنوان یک برند مستقل، گوشی آیفون SE 2022 را به سیستم عامل iOS 15 و تراشه اختصاصی A15 Bionic مجهز کرده است که جدیدترین اکوسیستم سخت‌افزار نرم‌افزاری اپل به شمار می‌رود.

سامسونگ، Fossil و Montblac ساعت‌های هوشمند جدیدی با WearOS معرفی خواهند کرد

گوگل اعلام کرد سامسونگ، Fossil و Montblanc ساعت‌های هوشمند جدیدی با سیستم‌عامل WearOS عرضه خواهند کرد.

گوگل پس از معرفی نسخه جدید WearOS در رویداد I/O ۲۰۲۲، خبرهای جدیدی درمورد این سیستم‌عامل ارائه کرد. این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O ۲۰۲۲ امسال از قابلیت‌هایی که به اندروید ۱۳ و کیف‌پول گوگل جدید اضافه خواهند شد و همچنین SOS اضطراری رونمایی کرد. گوگل همچنین اعلام کرد امسال تعداد دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل سه‌برابر بیشتر بوده است و سامسونگ، Fossil، Mobvoi و Montblac در راه هستند.

گوگل جزئیات زیادی درمورد دستگاه‌های آینده مجهز به WearOS ارائه نکرد، اگرچه بعداً اعلام کرد برنامه‌های شخص‌ثالث بیشتری نیز به این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد که ازجمله می‌توان به SoundCloud و Deezer اشاره کرد. سامسونگ با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرد دارندگان گلکسی واچ چهار می‌توانند به‌زودی از دستیار گوگل برای تعاملات سریع‌تر و طبیعی‌تر و پاسخگویی سریع در حال حرکت استفاده کنند.

تبلت پیکسل گوگل سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد

گوگل در رویداد I/O 2022 خود علاوه بر گوشی پیکسل 6a و پیکسل واچ از یک تبلت جدید به نام پیکسل تبلت نیز رونمایی کرد. این تبلت مجهز به تراشه تنسور است و اولین تبلت اندرویدی گوگل بعد از پیکسل C خواهد بود که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. تبلت پیکسل قرار است از سال ۲۰۲۳ عرضه بشود.‌

گوگل متاسفانه جزئیات بیشتری درباره تبلت پیکسل منتشر نکرده است، اما ما می‌دانیم که این تبلت جایگزین تبلت پیکسل Slate با سیستم‌عامل کروم خواهد شد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که گوگل از نسل دوم تراشه تنسور در داخل این تبلت استفاده خواهد کرد. نسل دوم این تراشه به احتمال زیاد در داخل گوشی‌ها سری پیکسل هفت نیز استفاده خواهد شد.

تیزرهای این تبلت نشان می‌دهند که قسمت وسط حاشیه بالاییی این تبلت مثل تبلت‌های گلکسی تب S سامسونگ، یک دوربین وجود دارد. این دوربین برای تماس‌های ویدیویی و ثبت سلفی استفاده خواهد شد و در پنل پشت تبلت نیز فقط از یک دوربین استفاده شده است. سایر مشخصات این دستگاه شامل درگاه USB-C و اسپیکر دوگانه می‌شوند.

رونمایی از اولین ساعت هوشمند گوگل

این ساعت هوشمند با نرم‌افزار Wear OS گوگل کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد اعمالی مانند چک پیام‌ها و دانلود آهنگ را انجام دهند.

گوگل در کنفرانس طراحان I/O این شرکت چندین گجت جدید معرفی کرد که شامل پیکسل واچ، گوشی ارزان قیمت جدید Pixel 6a و هدفون بود. همچنین مدل پرچمدار Pixel 7 که قرار است در پاییز وارد بازار شود، را نمایش داد و اعلام کرد روی تبلت جدیدی کار می‌کند.

سخت افزار، بخش اصلی کسب و کار گوگل نبوده است اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است زیرا این شرکت مدام محصولات جدیدی را عرضه می‌کند. گوگل ۶۱.۲۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه گذشته داشت در حالی که بخش "درآمد دیگر" که شامل فروش سخت افزار، اپلیکیشن و درآمد غیرتبلیغاتی است، ۸.۱۶ میلیارد دلار بود. با این حال این رقم از ۶.۶۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرد فروش تلفن هوشمند پیکسل با وجود محدودیت‌های عرضه، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها صعود کرده است.

عینک مترجم لحظه‌ای، گوگل رونمایی شد

مدیرعامل گوگل نمونه اولیه عینک هوشمندی را نمایش داد که این شرکت سرگرم ساخت آن است و می‌تواند زبان‌های دیگر را به صورت لحظه‌ای ترجمه کند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در کنفرانس طراحان I/O این شرکت، عینک هوشمندی را نمایش داد که می‌تواند زبان‌های دیگر را در لحظه ترجمه کند.

اگرچه این عینک هوشمند یک نمونه اولیه است اما گوگل می‌گوید می‌تواند ترجمه زنده زبانهای دیگر را برای شخصی که آن را به چشم زده است، نشان دهد. بنابراین شخصی با این عینک واقعیت افزوده، می‌تواند همزمان با صحبت شخص دیگری، آنچه وی می‌گوید را تنها با خواندن نوشته‌هایی که از طریق لنزها نشان داده می‌شوند، درک کند.

اپل احتمالاً سال آینده پورت لایتنینگ آیفون را با USB-C جایگزین می‌کند

اپل سال آینده‌ی میلادی درگاه لایتنینگ را از آیفون حذف و آن را با USB-C جایگزین می‌کند. اپل بارها دربرابر اضافه کردن USB-C به آیفون از خود مقاومت نشان داده است.

اپل قصد دارد سال آینده درگاه اختصاصی لایتنینگ را از گوشی‌های آیفون حذف و آن را با درگاه USB-C جایگزین کند. استفاده از درگاه لایتنینگ در آیفون طی سال‌های اخیر بحث‌برانگیز شده و آن‌طور که مینگ‌چی کو ادعا می‌کند اهالی کوپرتینو سرانجام در سال ۲۰۲۳ درگاه آیفون را تغییر می‌دهند.

استفاده از USB-C می‌تواند از لحاظ سخت‌افزاری باعث بهبود سرعت انتقال و شارژ در آیفون شود اما پشتیبانی سیستم‌عامل iOS از تغییرات جدید، شرط اصلی اضافه شدن آن‌ها به آیفون است.

کد خبر 574623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.