کشف استعدادهای بچه‌های مسجد با برگزاری رویداد ملی «فهما»

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: رویداد ملی فهما در پی کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان و بچه‌های مسجد و سوق دادن آن‌ها برای ایجاد جریانی انقلابی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، اظهار کرد: فهما رویدادی است که از سال ۹۸ به طور رسمی در کشور آغاز شده است و به دنبال کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان و بچه‌های مسجد و سوق دادن آن‌ها برای ایجاد یک جریان انقلابی در کشور است که در همین رابطه در سال اول، استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخاب شد و برای سال ۱۴۰۱ استان خراسان رضوی برگزیده شده است.

به گفته وی، کیفیت این انتخاب به این صورت است که یک رقابت سالم و مؤمنانه در فضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دل مساجد شکل گرفته است و در قالب ۱۲ رواق که ۱۲ عرصه تخصصی است در مسجد در عرصه‌هایی از جمله فیلم، نمایش، سرود، کتاب، دانش و فناوری و کارآفرینی و دیگر بخش‌ها رقابت می‌کنند و امتیازهایی را بر اساس شاخص‌هایی که تعریف می‌شود، کسب می‌کنند.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: بر همین اساس کانون برتر ما در کشور مشخص می‌شود و همین طور شهرستان و مجموع امتیاز شهرستان‌های هر استان که کنار هم قرار می‌گیرد، پایتخت آن استان ملاک قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: سال گذشته استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی معرفی شد و امسال شهر مشهد مقدس انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ادامه داد: برای مراسم معرفی مشهد مقدس به عنوان دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی از کانون‌های برتر دعوت کرده‌ایم که این مراسم رسمی به صورت عمومی از شبکه‌های تلویزیون پخش خواهد شد.

آئین معرفی رسمی دومین پایتخت فهما و همچنین تقدیر از برگزیدگان فهما ۱۴۰۰، جمعه _بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعیه ستاد ارتباطات رسانه‌ای کانون فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما)، این مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 574593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.