شناسایی ۲۸۵۰۰مبتلا به بیماری فشار خون در کاشان و آران‌وبیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون ۲۸هزار و ۵۰۰نفر مبتلا به فشارخون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل شناسایی شده‌اند و دارای پرونده مراقبت هستند؛ از این تعداد ۴۷.۵درصد به موقع جهت دریافت مراقبت بیماری فشارخون خود به پایگاه‌های سلامت تحت پوشش، مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مهدی دلاوری» اظهار کرد: تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به فشارخون در شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل شناسایی شده‌اند و دارای پرونده مراقبت هستند، از این تعداد ۴۷.۵ درصد به موقع جهت دریافت مراقبت بیماری فشارخون خود به پایگاه‌های سلامت تحت پوشش مراجعه کرده و ۸۴ درصد موفق به کنترل بیماری شده‌اند.

وی افزود: بیماری فشارخون بالا، اصلی‌ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ‌ومیر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران به شمار می‌رود و بیش از دو میلیارد نفر در جهان به بیماری فشارخون بالا مبتلا هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، اطلاع نداشتن مردم از بالا بودن میزان فشارخون خود است درحالی که فشارخون می‌تواند به سادگی در منزل یا در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شناسایی شود و این موضوع ضرورت توجه بیش از پیش به این بیماری را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی فشارخون با عنوان «با اندازه‌گیری دقیق فشارخون و کنترل مطلوب آن، زندگی باکیفیت و عمر طولانی‌تری داشته باشید»، گفت: این روز فرصتی برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی با تاکید بر شعار سالانه در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، برای پیشگیری از بیماری فشارخون بالا در طول سال است.

کد خبر 574566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.