عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۰ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد گوشی شاخص ZTE Axon 40 پرو عرضه شد، رونمایی از گوشی جدید نوکیا N73 با پنج دوربین، گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار چه تغییراتی خواهند داشت و لپ تاپ لنوو Legion 7 اولین سیستم پرچم دار تمام AMD این شرکت، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

لپ تاپ لنوو Legion 7 اولین سیستم پرچم دار تمام AMD این شرکت

هرچند که پیش از این نیز شاهد استفاده از پردازنده‌های AMD Ryzen بر روی لپ تاپ‌های Legion بوده‌ایم، اما این اولین بار است که لپ تاپ Legion 7 به عنوان پرچمدار سری لنوو ، کاملاً مبتنی بر AMD یعنی با پردازنده مرکزی و گرافیک AMD عرضه خواهد شد. ۱۶ARH۷A یک لپ تاپ ۱۶ اینچی مجهز به APU‌های Ryzen ۹ ۶۹۰۰HX یا Ryzen 76800H “Rembrandt” است که هر دو پردازنده‌های هشت هسته‌ای و ۱۶ رشته‌ای با معماری شش نانومتری Zen3+ هستند.

این سیستم با پردازنده گرافیکی Radeon RX 6850M XT یا 6700M عرضه می‌شود، که مورد اول، در حال حاضر سریع‌ترین پردازنده گرافیکی موبایل Radeon موجود است. این پردازنده گرافیکی مبتنی بر Navi 22 است و دارای TGP تا ۱۵۰ وات است. متأسفانه Lenovo هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات GPU در اینجا ارائه نمی‌دهد.

رونمایی از گوشی جدید نوکیا N73 با پنج دوربین

رندرهای جدید گوشی نوکیا N73 نشان می‌دهد که این گوشی با پنج دوربین، از جمله دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، در پنل پشتی عرضه خواهد شد.

گوشی نوکیا N73 در دست ساخت. در جدیدترین عکس‌های این گوشی می‌بینیم که قرار است پنج دوربین در پنل پشتی این دستگاه قرار بگیرد.

در ماه مارس، HMD Global تأیید کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه یک گوشی هوشمند پرچمدار یا شاخص در آینده نزدیک ندارد. با این حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند پرچمدار است.

برند نوکیا در حال کار بر روی گوشی هوشمند جدیدی با نام N۷۳ است. احتمالاً به یاد داشته باشید که این برند قبلاً یک گوشی هوشمند با همان نام N73 در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده بود که در آن زمان بسیار محبوب شد.

انتشار آپدیت هارمونی اواس ۲.۱ برای هواوی واچ GT 3 پرو

همراه با معرفی هواوی میت ایکس دو در ماه گذشته، هواوی همچنین جدیدترین ساعت هوشمند پریمیوم خود، واچ GT 3 پرو را برای بازار چین معرفی کرد. برای اطمینان از اینکه ساعت هوشمند همیشه در آخرین نرم افزار به روز است، هواوی همچنین به روز رسانی HarmonyOS 2.1 May را برای واچ 3GT ۳ پرو ارائه کرده که شامل چندین ویژگی جدید و بهبود نرم افزاری برای دستگاه می‌شود.

سامسونگ روی توسعه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گلکسی S23 اولترا کار می‌کند

طی مدت دو سال گذشته، رزولوشن دوربین اصلی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ روی عدد ۱۰۸ مگاپیکسل باقی مانده است. اما بر اساس اعلام منابع کره‌ای با عرضه اسمارت‌فون گلکسی S23 اولترا در سال آینده احتمالاً تمامی معادلات دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست مجهز به ماژول دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

دو واحد رقیب با اسامی سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ الکترومکانیکس مسئولیت توسعه ماژول‌های دوربین را بر عهده دارند. سامسونگ الکترونیکس مسئولیت تقریباً ۳۰ درصد از برنامه تولید را بر عهده گرفته و ۷۰ درصد از خروجی محصولات اصلی نیز توسط واحد سامسونگ الکترومکانیکس تولید می‌شود. بی‌تردید سامسونگ الکترونیکس برای نخستین بار اقدام به توسعه یک ماژول ۲۰۰ مگاپیکسلی برای پرچم‌دار جدید سامسونگ کرد. به‌کارگیری دوربین با چنین ویژگی‌هایی در گلکسی S23 اولترا هنوز عملیاتی نشده است؛ اما شرایط فنی برای انجام این‌کار هم‌اکنون ایجاد شده است.

شرکت اپل در پاییز امسال از اسمارت‌فون‌های جدید سری آی‌فون ۱۴ با دوربین‌های ارتقایافته رونمایی خواهد کرد. این موضوع احتمالاً سامسونگ الکترونیکس را به واکنش وا خواهد داشت. در اوایل سال آینده میلادی، سامسونگ احتمالاً در رابطه با عرضه گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تصمیم‌گیری خواهد کرد. در صورت تحقق چنین سناریویی این هندست برای نخستین بار طی مدت چهار سال گذشته شاهد به‌روزرسانی چشمگیر امکانات مرتبط با تصویربرداری خواهد بود.

از پرچمدار جدید نوکیا به نام N73 چه می‌دانید؟

شرکت نوکیا قصد دارد با ساخت یک گوشی هوشمند قدرتمند به نام N73 بار دیگر شانس خود برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های این حوزه را امتحان کند.

بنا بر برخی گزارش‌ها نوکیا در حال توسعه یک گوشی هوشمند با نام N73 است و احتمالاً این نام به خصوص برای کاربران ایرانی آشنا باشد چون مدلی که با همین اسم در سال ۲۰۰۶ عرضه شد توانست به محبوبیت بسیار بالایی در ایران دست پیدا کند.

گفتنی است رندرهایی نیز از طرح مفهومی این مدل وجود دارد که به خوبی نشان‌دهنده بخش بالایی مسطح و کناره‌های منحنی در طراحی این گوشی است. همچنین ماژول دوربین طرحی شبیه به نوک چاقو دارد و میزبان پنج لنز و فلش دوگانه است.

این گوشی که قرار بود تحت عنوان پروژه N10 به بازار معرفی شود، به مدل نوستالژی N73 تغییر نام داد. گوشی جدید نوکیا از پنج دوربین بهره می‌برد که کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند.

بهترین هدفون بی سیم در بازار ایران

بهترین هدفون بی‌سیم باید دارای چه مشخصاتی باشد؟ هدفون‌ها، دسته‌ای از ابزارهای شنیداری به شمار می‌آیند که میکروفون ندارند و با توجه به کاور کردن کامل گوش‌ها، می‌توانند تجربه کامل و خوبی از موسیقی را ارائه دهند. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پیرامون این نوع وسیله پرکاربرد بیشتر با شما صحبت کنیم.

قبل از اینکه به بررسی بهترین هدفون بی سیم بپردازیم، لازم است یکسری اطلاعات اولیه در رابطه با آموزش خرید این نوع هدفون‌ها داشته باشید که می‌تواند هم اطلاعات عمومی شما را افزایش دهد و هم فاکتورهای بررسی را برای شما آسان‌تر کند.

گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار چه تغییراتی خواهند داشت

مشخصات جدیدی از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ چهار و فولد چهار سامسونگ، از جمله استفاده از پردازنده پیشرفته اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس منتشر شده است.

اخبار متفاوتی درباره گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ چهار و فولد چهار سامسونگ تاکنون منتشر شده و به تازگی مشخصات باتری، شارژ، نسبت تصویر و پردازنده این دستگاه افشا شده است.

خط تولید گوشی تاشوی جدید سامسونگ قرار است تغییرات جدیدی را در مدل‌های جدید Fold و Flip به ارمغان بیاورد. جزئیات این به روزرسانی‌ها کمابیش در چند ماه گذشته منتشر شده است. این هفته، چند خبر جدید در مورد ابعاد باتری، نمایشگرها و سرعت شارژ تا حدودی محدود گلکسی زد فولد چهار و فلیپ چهار ارائه شده است.

گوشی شاخص ZTE Axon 40 پرو عرضه شد

از گوشی ZTE Axon 40 Pro با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰، صفحه نمایش خمیده ۱۴۴ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رسماً رونمایی شد.

مدل پرو از سری ZTE Axon 40 رسماً معرفی شد. در ادامه به معرفی کامل این گوشی می‌پردازیم.

پس از چند روز تبلیغات، شرکت ZTE طبق برنامه ریزی قبلی رسماً سری ZTE Axon 40 را در چین عرضه کرد. این شرکت دو مدل در این خط تولید را معرفی کرده است. این دو مدل ZTE Axon 40 Ultra و ZTE Axon 40 Pro نام دارند.

کد خبر 574229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.