از ایده‌های بر زمین مانده تا تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام

زیرساخت‌های توسعه کلان‌شهرها وابسته به توسعه فضاهای شهری، گسترش معابر شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی، اجرای پروژه‌های شهری، افزایش تجهیزات ایمنی و تأمین خدمات مورد نیاز شهروندان است، مدیران شهری برای فراهم کردن این امکانات در شهرها باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تسهیل در رفت و آمدهای روزانه شهروندان، حفظ بافت تاریخی شهرها، اولویت توجه به زیرساخت‌های شهری و توسعه محلات با مورد توجه قرار دادن اولویت‌های اصلی شهروندان باعث حیات شهرهای بزرگ می‌شود.

توجه به بازآفرینی شهری، احیای بافت فرسوده شهرها، در اولویت قرار دادن پروژه‌های شهری، تأمین خدمات مورد نیاز محلات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از مباحث مطرح برای مدیریت شهری اصفهان است تا بتواند با اجرایی کردن برنامه و توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز شهر بسترهای لازم را برای سهولت زندگی شهروندان در کلان‌شهر اصفهان مهیا کند.

در این بین شهر اصفهان با مشکلات و چالش‌هایی همراه است و تلاش مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات شهروندان بوده است، در آینده نزدیک با ورود ریاست‌جمهوری به شهر اصفهان شورای ششم شهر اصفهان درخواست‌های مردم را در نامه‌ای ۳۰ بندی تدوین کرده است و اعلام آن به هیئت دولت برای بررسی و رسیدگی به دغدغه‌های مردم اصفهان اولویت اساسی مدیریت شهری و شورای ششم شهر است.

درخواست از ریاست‌جمهوری با تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم اصفهان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تدوین پیشنهادات شورای ششم شهر در رابطه با مشکلات شهر اصفهان و مطالبات مردم برای ارائه به رئیس‌جمهور، اظهار می‌کند: شهر اصفهان یکی از شهرهای بسیار مهم بین کلان‌شهرها است و قطعاً سفر ریاست‌جمهوری در این خصوص حائز اهمیت است. در آینده‌ای نزدیک سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان اتفاق می‌افتد و شورای اسلامی شهر اصفهان و اعضای آن به این نتیجه رسیدند که پیشنهاداتی را به وی داشته باشند، دلیل این تصمیم این بوده که مدیریت شهری تسلط کامل نسبت به مشکلات و مسائل شهر اصفهان دارد.

وی ادامه می‌دهد: به طور یقین شورای ششم اصفهان بهتر از هر مجموعه دیگری می‌تواند مشکلات شهروندان را به گوش ریاست‌جمهوری برساند، در حال حاضر این پیشنهادات به صورت مکتوب آماده شده است تا با گذراندن مسیر اداری پیگیری‌های لازم در این بخش به آسانی انجام شود. این برنامه به عنوان ضرورت و وظیفه‌ای برای اعضای شورای اسلامی شهر است تا به عنوان نمایندگان شهروندان پیگیر مطالبات آنها از دولت برای بهبود وضعیت شهر اصفهان باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص موارد نامه ۳۰ بندی تدوین شده در شورای ششم اصفهان، تصریح می‌کند: در این نامه ۳۰ بندی به مسائل متعددی اشاره شده است به شکلی که در هر بند آن به یک موضوع مهم مربوط به شهر اصفهان پرداخته شده است، آنچه که در این نامه ۳۰ بندی ذکر شده است درخواست از ریاست جمهوری و هیئت دولت بوده برای اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در ارتباط با مسئولیت‌هایی که در شهر اصفهان برعهده آنها است موظف شوند اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرونشست زمین؛ تهدیدی برای اصفهان

وی با تاکید بر اینکه در صدر تمام مطالبات، جاری بودن دائمی زاینده رود مطرح است، می‌گوید: موضوع فرونشست زمین نیز در اصفهان مطرح است و این اتفاق در آینده تهدید بسیار مهمی برای شهر و شهروندان اصفهان است و تمام بناهای تاریخی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر بحث پروژه‌های ملی در شهر و استان اصفهان در حال انجام است، تسریع در ورود چهار رام قطار شهری در برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد، زیرا چهار رام قطار در کشور چین ساخته شده است و باید مقدمات انتقال آن به کشور فراهم شود.

قربانی در خصوص لزوم مساعدت دولت برای توسعه خدمات قطار شهری در اصفهان، اظهار می‌کند: موضوع اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نیز مطرح است و اجرایی شدن این برنامه نیازمند مساعدت و همکاری دولت است، قطار سریع‌السیری که از شیراز به تهران می‌رود، باید مسیر اصفهان را نیز طی کند.

وی اضافه می‌کند: علاوه‌بر این موارد بحث مربوط به موزه بزرگ شهر با مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی مطرح است، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید بتوانند با همکاری شهر اصفهان نسبت به تبدیل کارخانه ریسباف به موزه بزرگ اقدام کنند.

لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان

وی با بیان اینکه احداث آرامستان در غرب شهر اصفهان و احداث پایانه حمل‌ونقل سنگین شرق اصفهان نیز مورد بحث است، می‌افزاید: موضوع مربوط به بازآفرینی و آزادسازی گلوگاه‌های بافت فرسود تاریخی و مرمت آثار تاریخی است، وزارت راه و شهرسازی باید موظف باشد که نسبت به تأمین زمین معوض برای انجام این امورات اقدام کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: موضوع حائز اهمیت دیگر اینکه لازم است فولاد مبارکه نسبت به تکمیل و راه‌اندازی دهکده المپیک در شمال اصفهان همراهی و همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد. موضوع مهم دیگر مربوط به فرودگاه اصفهان و الحاق محوطه‌های ورودی این فرودگاه در شرق به محور بهارستان در جنوب با عرض مناسب به محدوده شهر اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه مباحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان از درخواست‌های دیگر شورای ششم اصفهان است، اضافه می‌کند: با اجرایی شدن این برنامه مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند اختیارات ویژه و بیشتری را داشته باشد تا بتواند تصمیم‌گیری‌های لازم را در استان به آسانی انجام دهد.

قربانی تاکید می‌کند: علاوه بر این موارد بحث مربوط به تعیین تکلیف عرصه‌ها و پروژه‌های بلاتکلیف شهری به خصوص اراضی علی‌آباد کلنگان، شهرک شهید کشوری، تدقیق محدوده ناژوان، گذر آقانورالله نجفی و مسائلی از این قبیل مطرح شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار می‌کند: با توجه به اینکه امسال به نام «سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات بهتر در امورات شهری مد نظر شورای ششم اصفهان است.

وی خاطرنشان می‌کند: بحث‌های مربوط به پروژه‌های مدیریت پسماند شهر اصفهان نیز مطرح شده است تا با رویکرد تبدیل به ماده و انرژی بتوانند اعتبارات لازم را در ردیف‌های مربوطه پیش‌بینی کنند.

کد خبر 574151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.