بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

دنیای اپلیکیشن‌های مرتبط با تصویر و تصویربرداری بسیار بزرگ و رقابتی است. وقتی یک اپلیکیشن همراه با قابلیتی محبوب از راه می‌رسد، دیگران هم به سرعت مسیری مشابه را در پیش می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس می‌تواند باعث جلب توجه بیننده به یک عکس شود، سوژه‌های اصلی عکس را نمایان سازد و یک عکس معمولی را به محصولی واقعاً زیبا و شگفت‎انگیز تبدیل کند.

ویرایش عکس چیست؟

ویرایش عکس‌ها نه تنها باعث زیباتر کردن آن‌ها می‌شود، بلکه همچنین به کاهش اندازه فایل عکس کمک می‌کند، بنابراین سرعت بارگذاری وب‎سایت شما بیشتر می‌شود و رتبه سایتتان در نتایج موتورهای جستجو بهتر خواهد شد.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

Adobe Photoshop CC ۲۰۲۲

برنامه ادیتور عکس ۲۰۲۱ Adobe Photoshop CC جز پرکاربردترین نرم افزارها در حوزه ویرایش عکس باشد، اما برای استفاده کامل از همه ویژگی‌های آن حتماً باید حق اشتراک آن را خریداری کنید. با این حال فتوشاپ جز یکدست‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌های ادیت عکس کامپیوتر ۲۰۲۱ است که در همه حال در حال بهبود بخشیدن به عملکرد خود است. در این نرم افزار پشتیبانی از انتخاب‌ها، لایه‌ها و ماسک‌ها بی‌نظیر است و همین دلیلی برای استفاده از آن برای ادیت عکس‌های ترکیبی پیچیده خواهد بود.

با وجود اینکه خیلی‌ها در برخورد اول با این نرم افزار از پیچیدگی آن شکایت می‌کنند، اما رابط کاربری آن بسیار جذاب است؛ بطوری که با نگه داشتن ماوس برای چند لحظه روی هر کدام از ابزارها، یک انیمیشن کوتاه از نحوه کارکرد آن به نمایش درمی‌آید و جزئیات طرز استفاده را نشان می‌دهد. فتوشاپ سال‌هاست به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوتر شناخته شده است.

Adobe Photoshop Lightroom Classic

ویرایشگر عکس کامپیوتر ۲۰۲۱ Lightroom یک پکیج کامل برای انتخاب، ویرایش و دسته بندی و در نهایت اشتراک گذاری عکس‌ها و جز بهترین ادیتور های عکس با کامپیوتر در سال ۲۰۲۱ است. در واقع Lightroom ضعف فتوشاپ در پشتیبانی مستقیم از همه عکس‌ها را برطرف کرده و به راحتی برای همه فرمت‌ها در کل گالری قابل استفاده است. شاید همین دلیل کافی باشد که لایت روم را به عنوان یکی از برترین برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر ۲۰۲۱ انتخاب کنیم.

اگر برای شما استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس صرفاً محدود به چند افکت ساده نمی‌شود و اگر قصد دارید یک ادیتور حرفه‌ای در دنیای عکاسی شوید قطعاً باید همه تولیدات کمپانی فتوشاپ را کنار بگذارید و از تجربه استفاده از Lightroom لذت ببرید. محیط کاربری این نرم افزار بسیار یکدست و مناسب طراحی شده و مملو از ابزارهای متنوع است که با چند بار استفاده به راحتی به همه آنها مسلط خواهید شد.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

۲۰۲۱ Affinity Photo

با وجود اینکه در بسیاری از مواقع استفاده از فتوشاپ به عنوان نرم افزار ویرایش عکس برای لپ تاپ ۲۰۲۱ با دردسرهایی همراه است (مثل نوع انتخاب فایل و اشتراک گذاری یا خرید اشتراک و…) و مجبور به استفاده از فتوشاپ و لایت روم در کنار یکدیگر هستیم، اما خیلی‌ها کماکان ترجیح می‌دهند از این نرم افزار کهنه سال و جامع به عنوان برنامه ویرایش تصاویر در لپ تاپ ۲۰۲۱ استفاده کنند. لذا لازم به معرفی یکی از بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوتر یعنی Affinity Photo است که بسیار مشابه فتوشاپ عمل می‌کند، با این تفاوت که محدودیت‌های آن را ندارد. پس بدون پرداخت هزینه این نرم افزار را دانلود کنید و از ابزارهای متنوع آن از Focus stacking تا High-end frequency separation بهره ببرید.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

Capture One Pro ۲۲

ویرایشگر عکس کامپیوتر ۲۰۲۱ PC ۲۰۲۱ Capture One شاید بهترین برنامه ویرایش عکس جایگزین فتوشاپ برای لپ تاپ ۲۰۲۱ باشد. این برنامه هم به عنوان یک رابط کاربری قوی برای مشاهده عکس‌ها بلافاصله بعد از ثبت آنهاست و هم یک برنامه ویرایش عکس حرفه‌ای است. در واقع عکاسان به راحتی بعد از ثبت تصاویر و با سرعتی بیشتر از هر برنامه دیگری می‌توانند تصویر شکار شده خود را ببینند و بنا به نیاز روی آنها تغییراتی اعمال کنند.

گویا این بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای پی سی در سال ۲۰۲۱ برای رقابت با لایت روم وارد بازار شده و برخلاف آنکه از ماژول‌های مختلف در پنجره‌های مختلف بهره می‌برد، از یک پنجره ساده برای ویرایش در کنار ابزارهای قابل تنظیم حرفه‌ای استفاده می‌کند. ضمناً همکاری PhaseOne با شرکت FujiFilm بیانگر تولید محصولی است که احتمالاً در دنیای طراحی و گرافیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

DxO PhotoLab ۵

برنامه‌ای که جایگزین برنامه قدیمی DxO Optics Pro شده است. این برنامه پس از آنکه شرکت DxO شرکت Nik Collection را خریداری کرد حالا با ابزارهایی که در برنامه‌های Nik Collection وجود داشتند تبدیل به یک برنامه قدرتمند برای ادیتورهای عکس شده است.

این برنامه با ابزارهایی مثل DeepPRIME و قابلیت تصحیح لنز بدون تردید یکی از برترین نرم افزارهای ادیت عکس کامپیوتر ۲۰۲۱ است. کیفیت خروجی تصاویر این برنامه بدون رقیب است. همچنین ابزارهای اضافی مثل DxO ViewPoint و PureRAW نیز سبب شدند این برنامه به انتخاب اول خیلی از ادیتورهای حرفه‌ای تبدیل شود.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

DxO Nik Collection

این نسخه با ۸ پلاگین جداگانه منتشر شده که البته می‌توانید هرکدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه هم استفاده کنید.

برای مثال Perspective Efex که به تازگی اضافه شده قابلیت اصلاح پرسپکتیو و اعوجاج تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلاگین‌ها را می‌توانید از طریق DxO PhotoLab در فتوشاپ و لایت‌روم هم مورد استفاده قرار بدهید و یا از آن‌ها به عنوان ادیتورهای اکسترنال در سایر برنامه‌ها مانند Capture One استفاده کنید. دور از ذهن نیست که همه این امکانات برای انتخاب این نرم افزار به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر ۲۰۲۱ کافی است.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

Luminar AI

لومینار از برنامه‌های جدید است اما با این وجود توانسته خود را در فهرست بهترین برنامه ادیت عکس حرفه‌ای برای کامپیوتر ۲۰۲۱ قرار دهد. Luminar AI یک نسخه کاملاً بازطراحی شده است نسخه‌های قبلی برنامه است و بیشتر از پیش روی افکت‌های هوش مصنوعی و قالب‌بندی‌ها تمرکز کرده است.

این نرم افزار ویرایش عکس حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱ قادر است به صورت خودکار تصاویر شما را آنالیز کرده و پیشنهاداتی برای بهبود آن به شما بدهد. Luminar AI یکی از بهترین بهترین ویرایشگرهای عکس برای کامپیوتر ۲۰۲۱ مبتنی بر هوش مصنوعی است که تمام قابلیت‌هایی که در یک ویرایشگر تصویر انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Luminar AI هم به عنوان یک پردازشگر عکس هم یک ویرایشگر مناسب عمل می‌کند و در کنار آن نیاز به هیچ نرم افزار مربوط به عکسی برای سیستم احساس نمی‌شود. قابلیت‌های این نرم افزار ادیت تصویر برای کامپیوتر ۲۰۲۱ بسیار کاربردی و به روز طراحی شده است و حتی در برخی استفاده‌ها از هوش مصنوعی و پردازش خودکار تصاویر پیشگام است. بکارگیری AI یا هوش مصنوعی برای فهمیدن نوع خواسته شما با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته پردازشی و پیشنهاد دادن ابزارهای مناسب برای هر تصویر چیزی است که قطعاً شما را خرسند خواهد کرد.

بهترین برنامه های ادیت عکس کامپیوتر در سال ۲۰۲۲

Exposure Software Exposure X۷

برنامه ادیت عکس PC ۲۰۲۱ Exposure X۷ قدرت و سادگی را در ویرایش تصاویر ترکیب کرده و استفاده از آن را برای هر کاربری چه حرفه‌ای و چه آماتور لذت بخش می‌کند. این نرم افزار ادیت تصویر برای کامپیوتر ۲۰۲۱ نسبت به دیگر برنامه‌ها کمتر شناخته شده است و به همین دلیل شاید در میان برنامه‌هایی که بیشتر کاربران برای دانلود نرم افزار ادیت عکس برای لپ تاپ ۲۰۲۱ در نظر دارند در صدر فهرست نباشد.

این نرم افزار بسیار عالی که کمتر نامی از آن در بین سایت‌های مختلف برده می‌شود، ابزارهای متنوع ویرایشی را تنها با یک کلیک بر روی تصاویر اعمال می‌کند و رزولوشن پردازشی آن نیز بسیار قوی عمل می‌کند تا خطاهای موجود کمتر به چشم بیاید. Exposure X۷ یک نرم افزار همه کاره قدرتمند و یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای ویرایش عکس است که قطعاً شایستگی بیشتر دیده شدن را دارد.

کد خبر 574079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.