احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا چقدر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از طریق هوا، هزار برابر بیشتر از سطوح است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور مقایسه احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا و سطوح مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تماس‌های احتمالی با ویروس کرونا در چندین قسمت دانشگاه میشیگان را مورد ارزیابی قرار دادند. این مکان‌ها شامل کلاس‌های درس، فضاهای نمایش، کافه تریا، اتوبوس و سالن بدن‌سازی می‌شد.

در مجموع، بیش از ۲۵۰ نمونه از هوا جمع‌آوری شد که ۱.۶ درصد آن‌ها به ویروس کرونا آلوده شده بودند، از میان ۵۰۰ نمونه سطحی نیز ۱.۴ درصد آن‌ها مثبت بود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ از طریق هوایی که استنشاق می‌شود، هزار برابر بیشتر از سطوحی است که لمس می‌شوند. بنابراین احتمال آلوده شده افراد پس از لمس کردن سطوحی مانند دستگیره درها، صفحه‌کلید، میز، سینک و کلیدهای چراغ‌ها بسیار کم است.

به گفته محققان، مخاطره‌آمیزترین محیط باشگاه بود که ۷۵ درصد از نمونه‌های هوا و ۵۰ درصد از همه نمونه‌های سطح مثبت بودند. نتایج ارزیابی‌های انجام شده حاکی از این است که مردم باید بیشتر نگران خطر نفس کشیدن در هوای آلوده به ویروس کرونا باشند، زیرا احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح کمتر است.

کد خبر 573454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.