عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۶ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد افزایش قدرت شبیه سازی با فناوری هوش مصنوعی، رونمایی Magic 4  آنر هفته آینده برای بازار اروپا و عرضه پنج محصول هیجان‌انگیز اپل در سال ۲۰۲۲ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

افزایش قدرت شبیه سازی با فناوری هوش مصنوعی

محققان درصدد هستند برای سرعت بخشیدن به کارها، از شبیه سازی هوش مصنوعی استفاده کنند.

سازمان‌ها تقریباً در هر صنعتی از تکامل شبیه‌سازی هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به عملیات، کاهش ریسک و تقویت تصمیم‌گیری بهتر استفاده می‌کنند.

تقریباً همه شرکت‌ها در شبیه‌سازی هوش مصنوعی حضور دارند. در یک نظر سنجی، ۹۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند امسال از شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. در همین حال، ۵۷ درصد از کسانی که به عنوان رهبران این هوش شناخته می‌شوند، اعلام کردند که با کمک شبیه سازی می‌توان شرایط بازار را پیش بینی کرده و برای حمایت از برنامه ریزی مالی، فروش، بازاریابی و همچنین بهبود زنجیره تأمین استفاده کنند.

سرویس گیمینگ مایکروسافت، تجربه فورتنایت را روی آیفون ممکن می‌کند

اپل به دلیل جنگ حقوقی با اپیک گیمز، فورتنایت را از اپ استور حذف کرده است. بااین‌حال کاربران آیفون و آیپد به‌لطف مایکروسافت می‌توانند فورتنایت را مجدداً تجربه کنند.

در بحبوحه جنگ حقوقی بین اپل و اپیک گیمز، فورتنایت (Fortnite) که به‌صورت رسمی از اپ استور حذف شده، به‌لطف مایکروسافت قرار است به آیفون و آیپد بازگردد. براساس آنچه 9to5Mac به نقل از تام وارن می‌نویسد، بتل رویال محبوب اپیک گیمز هم‌اکنون در سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت دردسترس قرار دارد. کاربران آیفون و آیپد می‌توانند ازطریق سافاری از Xbox Cloud Gaming استفاده کنند.

این نخستین باری است که یک بازی رایگان به سرویس Xbox Cloud Gaming راه پیدا می‌کند. اسناد دادگاه اپل و اپیک گیمز نشان داد توسعه‌دهنده فورتنایت موافق توزیع این بازی در سرویس ابری مایکروسافت نبوده است. به‌دلیل به‌توافق نرسیدن اپل و مایکروسافت، سرویس Xbox Cloud Gaming در اپ استور ارائه نمی‌شود و کاربران دستگاه‌های اپل باید ازطریق سافاری سراغ استفاده از نسخه وب آن بروند.

امکانات جذاب در آپدیت جدید واتساپ / از ارسال فایل‌های حجیم تا قابلیت واکنش سریع

امکانات جذاب در آپدیت جدید واتساپ رونمایی شده است که از آن جمله می‌توان به ارسال فایل‌های حجیم تا سقف دو گیگابایت اشاره کرد.

گروه واتس آپ شما اکنون می‌تواند ۵۱۲ نفر را در خود جای دهد و همچنین می‌توانید فایل‌هایی به حجم دو گیگابایت را برای اعضا ارسال کنید و با ایموجی‌ها به پیام‌های آن‌ها واکنش سریع نشان دهید.

از آنجایی که واتساپ پیوسته در تلاش برای معرفی امکانات جدید در اپلیکیشن خود است، آخرین تلاش آن‌ها برای رقابت با رقبا، اضافه کردن امکان واکنش سریع به ایموجی‌ها است. متا، شرکتی که واتساپ را در اختیار دارد، قبلاً اعلام کرده بود که برخی از ویژگی‌های جدید از جمله ایموجی‌ها برای واکنش به پیام‌ها به زودی رونمایی می‌شوند و اکنون این امکان در دسترس عموم قرار گرفته است.

آنر هفته آینده Magic 4 را برای بازار اروپا رونمایی می‌کند

به گفته آنر، گوشی‌های سری مجیک چهار هفته آینده برای بازار اروپا معرفی می‌شوند. آنر پیش‌تر این گوشی‌ها را در چین معرفی کرده بود.

آنر آماده است که هفته آینده گوشی‌های سری مجیک چهار را در بازار اروپا رونمایی کند. این شرکت چینی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است روز ۱۲ می ۲۰۲۲ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مراسمی به میزبانی شهر لندن از گوشی‌های سری Honor Magic 4 پرده‌برداری خواهد کرد. براساس آنچه GSMArena می‌نویسد، گوشی آنر مجیک چهار پرو به‌تازگی در شعبه فرانسه و بریتانیای وب‌سایت آنر رؤیت شده است.

گوشی آنر مجیک چهار پرو که اسفندماه سال گذشته در بازار چین معرفی شد، نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶٫۲۱ اینچ LTPO OLED دارد و از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 به همراه شارژ سریع ۱۰۰ وات استفاده می‌کند. احتمالاً در مراسم پیش‌رو مدل معمولی آنر مجیک چهار نیز رونمایی می‌شود. این خانواده از گوشی‌های آنر، مدل‌های آلتیمیت و لایت را نیز شامل می‌شود.

پنج محصول هیجان‌انگیز اپل که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند

پنج ماه از سال ۲۰۲۲ می‌گذرد و کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در پیش‌رو است و با فاصله کمی رویداد سپتامبر اپل برگزار می‌شود. نیمه دوم سال برای دوست‌داران محصولات اپل هیجان‌انگیز خواهد بود، زیرا شایعات حاکی از آن است که ما می‌توانیم منتظر مجموعه‌ای از مک‌ها، آیفون‌ها و لوازم جانبی به روز شده باشیم.

انتظار می‌رود در به‌روزرسانی جدید مک بوک ایر رنگ‌های جدید و سرگرم‌کننده بیشتری پیدا کند و نیز احتمالاً حاشیه‌های آن مایل به سفید و صفحه‌کلید سفید مانند iMac 24 اینچی، خواهد شد.

انتظار می‌رود، مک‌بوک ایر یکی از اولین لپ تاپ‌هایی باشد که ازتراشه M2 استفاده می‌کند. شایع شده که M2 دارای یک CPU 8 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی ۹ یا ۱۰ هسته‌ای است.

لنوو از لپ‌تاپ‌های جدید سری Slim و کامپیوتر Yoga AIO 7 رونمایی شدند

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو از نمایشگر با کیفیت با نرخ رفرش بالا و طراحی زیبا بهره می‌برند. این شرکت از چند مدل لپ تاپ سری Slim در کنار یک کامپیوتر All-in-One نیز پرده برداشته است.

لنوو چندی قبل یک لپ‌تاپ جدید با نام ThinkPad Neo 14 به عنوان جدیدترین محصولش رونمایی کرد. اکنون پس از گذشت مدتی کوتاه، محصولات جدید و قابل‌توجهی از لنوو ارائه شده‌اند.

گزارش شده که لنوو طی هفته‌های اخیر لپ‌تاپ‌های زیادی را معرفی کرده و بالاخره این بار نوبت به از راه رسیدن چند مدل جدید خانواده Slim در آمریکا می‌رسد. البته این محصولات در مناطق دیگر با نام Yoga Slim روانه بازار می‌شوند. اولین لپ تاپ جدید لنوو که معرفی شده، Slim 9i است. این محصول از طراحی زیبا با لبه‌های گرده بهره می‌برد. همین طراحی چشم‌نواز سبب می‌شود تا شاهد یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های امسال لنوو باشیم.

دسکتاپ لنوو Yoga AIO 7 با نمایشگر ۲۷ اینچی 4K و قابلیت چرخش ۹۰ درجه معرفی شد

لنوو از رایانه همه‌کاره جدید خود موسوم به Yoga AIO 7 رونمایی کرد. این دستگاه از نمایشگر ۲۷ اینچی و پردازنده AMD Ryzen 6000 بهره می‌برد و فقط در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

لنوو رایانه شخصی رومیزی جدید خود موسوم به AIO 7 را معرفی کرد. این دسکتاپ همه‌کاره (All in One) از نمایشگر ۲۷ اینچی 4K بهره می‌برد؛ صفحه‌نمایشی که قابلیت چرخش ۹۰ درجه دارد. AIO جدید لنوو در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد؛ اما در بازارهای منتخب دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است؛ اما قیمت مدل سال گذشته از ۱۵۹۹ دلار شروع شد.

نکته جالب درمورد مدل جدید Yoga AIO این است که دارندگان آن می‌توانند محتوای صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود را به‌صورت بی‌سیم روی مانیتور ۲۷ اینچی چرخشی آن مشاهده کنند. البته برای استفاده از این قابلیت، گوشی کاربر باید از Miracast، AirPlay، DLNA یا LElink پشتیبانی کند. فرم‌فکتور مانیتور چرخشی اخیراً به‌دلیل رشد ویدئوهای عمودی در رسانه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و این ویژگی احتمالاً برای سازندگانی که ویدئو ویرایش می‌کنند جذاب خواهد بود. علاوه براین استفاده از نمایشگر در حالت عمومی می‌تواند راهکاری بالقوه برای تجربه‌ی محتوای تیک‌تاک باشد.

گوگل شرکت Raxium را برای اهداف جاه‌طلبانه خود در واقعیت افزوده خریداری کرد

گوگل استارتاپ Raxium را تصاحب کرد. این شرکت ظاهراً برای پروژه واقعیت افزوده خود برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در سر دارد و به همین منظور در سال ۲۰۲۰ شرکت North را تصاحب کرد و حالا نائب‌رئیس واحد دستگاه‌ها و سرویس‌های گوگل اعلام کرده است که این شرکت استارتاپ Raxium را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرده است.

شرکت Raxium پنج سال پیش تأسیس شده و در کار توسعه نمایشگرهای microLED برای هدست‌های واقعیت افزوده و دستگاه‌های مشابه است. microLED یک فناوری نوظهور است که بیشترین کاربرد را در نمایشگرهای گران‌قیمت دارد.

استارتاپ Raxium توانسته تکنیک بسیار بهینه‌ای برای ساخت نمایشگرهای microLED توسعه بدهد که باعث کاهش هزینه‌های تولید آن‌ها خواهد شد. این نمایشگرها امکان استفاده در دستگاه‌های دیگری مثل عینک‌های هوشمند و واقعیت افزوده را دارند.

کد خبر 573128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.