چگونه می‌توان سردرد ناشی از کرونا را درمان کرد؟

به‌منظور کنترل سردرد در منزل می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید، استراحت داشته باشید و آب کافی بنوشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا موجب بروز طیف وسیعی از علائم مانند تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و خستگی می‌شود. علاوه بر این، ممکن است فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دچار علائم غیرعادی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی به همراه مشکلات گوارشی شود.

سردرد ناشی از کووید -۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویروس کرونا باعث بروز سردردهایی می‌شود که شبیه سردردهای تنشی یا میگرن است. سردردهای تنشی، می‌تواند باعث درد خفیف تا متوسط شود که منجر به فشار در اطراف پیشانی یا پشت سر و گردن می‌شود. علاوه بر این، میگرن باعث بروز درد شدید ضربان‌دار در یک طرف سر می‌شود و با استفراغ و حالت تهوع نیز همراه است.

سردرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ چه ویژگی دارد؟

سردرد، یکی از رایج‌ترین علائم عصبی بیماری کووید -۱۹ که ممکن است حتی پس از اینکه همه علائم بیماری از بین رفت نیز باقی بماند. نتایج یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۲۰ میلادی نشان می‌دهد که ۷۴.۶ درصد ۱۳۰ فرد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر سردرد خفیف تا متوسط می‌شوند. یک چهارم افراد نیز درگیر سردردهای شدید شبیه به میگرن می‌شوند. متخصصان معتقدند که سردرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً متوسط تا شدید است و هر دو طرف سر را درگیر می‌کند. معمولاً سردرد ناشی از بیماری کووید -۱۹ با مصرف داروهای مسکن بهبود پیدا نمی‌کند. ممکن است این نوع سردرد با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور یا بو همراه باشد.

آیا افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ نیز سردرد را تجربه می‌کنند؟

برخی افراد تا چندین هفته یا حتی چندین ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم آن هستند. نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Headache and Pain نشان می‌دهد که ۲۲.۲ درصد از میان ۲۸۸ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دچار علائم عصبی شدند که ۶۹.۱ درصد آن‌ها سردرد داشتند. این نوع سردرد برای بیشتر افراد شرکت‌کننده در مطالعه به مدت هفت روز طول کشیده است. البته ۱۸ درصد افراد بیش از ۳۰ روز درگیر سردرد بودند، ۱۰ درصد افراد نیز به مدت سه ماه سردرد را تجربه کرده بودند.

در چه صورت تست کرونا انجام دهیم؟

سردردهای خفیف تا متوسط، ممکن است نشانه بیماری‌های زیادی باشد، اما در صورتی که سردرد با علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و خستگی همراه بود، فرد باید آزمایش کرونا انجام دهد. تست RT PCR بهترین روش برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ است.

چگونه می‌توان سردرد ناشی از کرونا را درمان کرد؟

در صورت بروز سردردهای شدید، لازم است فرد به پزشک مراجعه کند. به منظور کنترل سردرد در منزل، می‌توانید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. علاوه بر این، استراحت کردن می‌تواند به بهبود سردرد کمک شایانی بکند، ماساژ دادن پیشانی و شقیقه‌ها نیز باعث تسکین این نوع درد می‌شود. از آنجایی که کم آبی بدن می‌تواند باعث بروز سردرد و سرگیجه می‌شود، توصیه شده است که افراد روزانه به مقدار کافی آب بنوشند.

کد خبر 571752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.