توریستی‌ترین شهرهای جهان/لیسبون؛ پایتخت پرتغال

لیسبون، پایتخت کشور پرتغال و یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جهان پر از شهرهای افسانه‌ای است که می‌توان یک عمر را برای بازدید از آن‌ها صرف کرد؛ اما ویژگی‌های شهرهای توریستی یکسان نیست. بعضی از آن‌ها نمادین‌ترین مکان‌های دنیا هستند و هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند.

لیسبون، بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال و پایتخت آن است که مانند یک تابلوی نقاشی، با سقف‌های کاشی‌کاری‌شده قرمز، ساختمان‌های ساحلی رنگارنگ، تله‌کابین و معماری قرون وسطایی تزئین شده است. رستوران‌های مدرن، هتل‌های بی‌نظیر، مغازه‌ها، موزه‌ها و سرگرمی‌های زیادی در این شهر وجود دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، سازه‌های باستانی و کلیساهای جامع، بخشی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون است.

موزه کاشی لیسبون

موزه کاشی (Museu Nacional do Azulejo) که مجموعه بی‌نظیر و منحصربه‌فرد از کاشی‌ها محسوب می‌شود، از دیگر جاذبه‌های دیدنی پایتخت پرتغال است. در این موزه می‌توانید تغییرات سبک کاشی‌ها را از زمان موروها، دوران نفوذ اسپانیایی‌ها و ظهور سبک پرتغالی‌ها مشاهده کنید. برج بلم (Torre de Belem) نیز که در نزدیکی رودخانه تاگوس قرار دارد، یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر لیسبون محسوب می‌شود و نام آن در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

توریستی‌ترین شهرهای جهان / لیسبون، پایتخت پرتغال

اقیانوس آرام لیسبون

اقیانوس آرام لیسبون (lisbon oceanarium)، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا و پربازدیدترین جاذبه‌های شهری لیسبون است. از آنجا که از بخشی از دریا برای ساخت این آکواریوم استفاده شده است، نام اقیانوس را بر آن گذاشته‌اند. گونه‌های مختلف ماهی‌ها و جانواران زیردریایی در اقیانوس آرام لیسبون وجود دارد. این آکواریوم برای نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۹۸ ساخته شد.

موزه ملی هنرهای باستانی لیسبون

بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌های قرن ۱۵ و ۱۶ کشور پرتغال را می‌توان در موزه ملی هنرهای باستانی (Museu Nacional de Arte Antiga) لیسبون مشاهده کرد. طبقه اول این موزه سه طبقه به هنرهای تجسمی نظیر پرده‌های منقش، منسوجات و مبلمان اختصاص داده شده است. طلا و نقره و جواهرات سرامیکی را می‌توان در طبقه دوم موزه ملی هنرهای باستانی مشاهده کرد. طبقه سوم نیز شامل آثار گرانبهایی مانند نقاشی‌ها و مجسمه‌ها است.

توریستی‌ترین شهرهای جهان / لیسبون، پایتخت پرتغال

کد خبر 571733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.