۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
بازگشت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار

بیت کوین به سطح حمایتی واکنش نشان داده و با رشد ۶۷.۴ درصدی به سطح ۴۰ هزار دلار بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۰ هزار و ۵۹۶ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۶۷ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و شش دلار

تغییرات: رشد ۵.۳۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۰۴ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۳.۱۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۹۳ دلار

تغییرات: رشد ۲.۶۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۹۴ دلار

تغییرات: رشد ۳.۰۴ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۱ دلار و ۲۶ سنت

تغییرات: رشد ۶.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۹۵ دلار و ۵۶ سنت

تغییرات: رشد ۶.۰۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۲ دلار و ۶۳ سنت

تغییرات: رشد ۳.۸۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۶۰ دلار

تغییرات: کاهش ۲۵.۵۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و چهار سنت

تغییرات: رشد ۲.۱۳ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: درحال حاضر نیاز به تثبیت بالاتر از سطح ۴۰ هزار دلار است، در صورت تثبیت پیش بینی حرکت تا محدوده ۴۵ هزار واحد را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۹۹ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۸۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۴ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۱ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۳۷ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۷ واحد. (محدوده ترس)

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

دوج کوین به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار برگشت

دوج کوین به‌دنبال خبر فروش توئیتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ایلان ماسک شب گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد کرد و اکنون به دهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. جامعه دوج کوین فروش توئیتر به ایلان ماسک را خبری مثبت در نظر گرفته‌اند؛ زیرا دوج کوین، ارز دیجیتال محبوب ماسک است و پیش‌تر نیز صحبت‌هایی درباره استفاده از این توکن در پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای توئیتر مطرح شده بود. با اینکه ماسک تاکنون بارها اعلام کرده هیچ توکن شیبا اینویی ندارد، قیمت این ارز دیجیتال نیز به‌دنبال جهش دوج کوین حدود پنج درصد افزایش یافته است.

پلتفرم وام‌دهی میپل فایننس پشتیبانی از شبکه سولانا را آغاز کرد

پلتفرم وام‌دهی میپل فایننس (Maple Finance) پس از اتریوم، پشتیبانی از بلاک چین سولانا را نیز آغاز کرده است. علاوه بر این، میپل فایننس یک صندوق ۴۵ میلیون دلاری برای افزایش رشد اکوسیستم خود راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم وام‌هایی با وثیقه کم از چند استخر به سرمایه‌گذاران نهادی در شبکه اتریوم و سولانا ارائه می‌کند. به گفته پست وبلاگی تیم میپل فایننس در ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت)، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این پلتفرم اکنون به ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به‌عنوان پول قانونی پذیرفت

جمهوری آفریقای مرکزی رسماً به دومین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را به‌عنوان پول قانونی به رسمیت می‌شناسد. به گزارش فوربس موناکو، مجلس ملی آفریقای مرکزی به اتفاق آرا، لایحه تبدیل بیت کوین به‌عنوان یک ارز ملی را در راستای تلاش‌های خود برای بهبود اقتصاد و امنیت این کشور تصویب کرد. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز خبر این تصمیم جدید آفریقای مرکزی را تأیید کرده است. این امر بدان معناست که کسب‌وکارها در این کشور، اکنون می‌توانند بیت کوین را برای پرداخت‌ها بپذیرند. گفتنی است که آفریقای مرکزی فراتر از به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول قانونی، امروز نخستین چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال در آفریقا را به تصویب رساند.

دفتر ملی تحقیقات اقتصادی: آزمایش پذیرش بیت کوین در السالوادور شکست‌خورده است

مطالعه جدیدی سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی آمریکایی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) نشان می‌دهد که فرایند پذیرش بیت کوین در السالوادور، کاملاً شکست‌خورده است. بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان السالوادوری در این تحقیق گفته‌اند که پس از استفاده از پاداش ۳۰ دلاری دولت، کیف پول چیوو را کنار گذاشته‌اند. همچنین ۸۹ درصد از مردم می‌گویند که هرگز حواله‌ای با کمک این کیف پول دریافت نکرده‌اند و تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان از طریق چیوو بیت کوین دریافت کرده‌اند. گفتنی است که ۹۹ درصد افراد نیز اظهار داشته‌اند که هرگز با بیت کوین مالیات پرداخت نکرده‌اند.

از دیگر نکات جالب این است که ۶۰ درصد از شهروندان با وجود دسترسی به تلفن هوشمند و اینترنت، حتی اپلیکیشن کیف پول چیوو را دانلود نکرده‌اند. گفتنی است با وجود اجباری بودن پذیرش بیت کوین در این کشور، ۸۰ درصد شرکت‌ها نیز گفته‌اند که همچنان بیت کوین را نمی‌پذیرند و ۷۱ درصد شرکت‌هایی که فروش از طریق بیت کوین را گزارش کرده‌اند، دارایی خود را به دلار آمریکا تبدیل کرده‌اند.

شرکت متا یک فروشگاه فیزیکی با مضمون متاورس را در کالیفرنیا راه‌اندازی خواهد کرد

غول رسانه‌های اجتماعی متا (Meta)، شرکت مادر فیس‌بوک یک فروشگاه خرده‌فروشی فیزیکی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو افتتاح خواهد کرد که سخت‌افزارهای مربوط به فضای واقعیت مجازی را به مشتریان ارائه می‌دهد. متا اعلام کرد که یک فروشگاه را در روز ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) در بورلینگیم، کالیفرنیا با هدف ارائه دموهای تعاملی برای محصولات سخت‌افزاری این شرکت، از جمله هدست‌های واقعیت مجازی، نمایشگرهای ارتباطی ویدئویی و عینک‌های هوشمند افتتاح می‌کند. این فروشگاه که در پردیس متا قرار دارد، دارای یک صفحه نمایش منحنی LED دیوار بسیار بزرگ است که آنچه کاربران با استفاده از هدست‌های متا می‌بینند را نشان می‌دهد.

هکرها با نفوذ به صفحه اینستاگرام بورد ایپ یات کلاب ۴۰ میلیون دلار NFT به سرقت بردند

توسعه‌دهندگان مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) روز دوشنبه اعلام کردند که هکرها به صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) معروف نفوذ کرده و لینک‌هایی مربوط به یک ایردراپ جعلی را با فالوورهای این پروژه به اشتراک گذاشتند. علاقه‌مندانی که کیف پول متامسک خود را به لینک وب‌سایت کلاه‌بردار متصل می‌کردند، متعاقباً NFT های بورد ایپ یات کلاب آنها به سرقت رفته است. به نظر می‌رسد که همزمانی این حمله هکری با اولین سالگرد راه‌اندازی مجموعه بورد ایپ یات کلاب با برنامه‌ریزی قبلی بوده و همزمانی سالگرد مجموعه با لینک جعلی ایردراپ باعث شده تا کاربران بیشتری به آدرس اینترنتی کلاه‌برداران وارد شوند.
گزارش‌های تأیید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که حدود ۱۰۰ توکن غیرمثلی در طول این حمله فیشینگ به سرقت رفته است که دستکم ارزشی بیش از ۴۰ میلیون دلار دارند. گفتنی است که هنوز مشخص نشده هکرها چگونه توانسته‌اند به حساب رسمی اینستاگرام بورد ایپ یات کلاب دسترسی پیدا کنند.

فابیو پانتا: ارزهای دیجیتال طرح‌های پانزی هستند که ارزش خود را از طمع افراد می‌گیرند

فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا خواستار استانداردهای جهانی جدیدی برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال شد و همچنین پیشنهاد کرد که با توجه به مصرف بالای انرژی این دارایی‌ها، مالیات سنگین‌تری بر آنها اعلام شود. پانتا ضمن تأکید بر مضر بودن ارزهای دیجیتال و بی‌ارزش بودن آنها از نظر اجتماعی یا اقتصادی، اظهار داشت: «ارزهای دیجیتال، دارایی‌هایی برای سفته‌بازی هستند که می‌توانند آسیب بزرگی به جامعه وارد کنند. آنها ارزش خود را از طمع می‌گیرند و به طمع دیگران تکیه می‌کنند، با این امید که طرح آنها بدون مانع و به همین ترتیب ادامه یابد.»

وی افزود که حباب ارزهای دیجیتال ممکن است ترکیده شود و دینامیک ارزهای دیجیتال با طرح‌های پانزی مقایسه کرد. پانتا معتقد است دینامیک بازار ارزهای دیجیتال، بسیار شبیه به وام‌های رهنی است که منجر به بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ شد. گفتنی است که این اقتصاددان برجسته ایتالیایی، خواهان افزایش مقررات‌گذاری و وضع مالیات‌های جدید بر ارزهای دیجیتال شد.

بانک مرکزی روسیه مرحله آزمایشی تسویه‌حساب با روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌کند

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه این هفته اعلام کرد که نهاد تحت فرمانش قصد دارد طی سال ۲۰۲۳، نخستین تسویه‌حساب‌ها را با روبل دیجیتال انجام دهد. نابیولینا در جریان سخنرانی خود در مجلس دوماً روسیه گفت: «ما به سرعت یک نمونه اولیه از روبل دیجیتال ایجاد کرده‌ایم که اکنون در حال آزمایش آن با بانک‌ها هستیم. سال آینده به‌صورت آزمایشی تسویه‌حساب‌ها در اقتصاد واقعی را با روبل دیجیتال انجام خواهیم داد.»

بانک مرکزی روسیه مراحل آزمایشی روبل دیجیتال را در ماه ژانویه آغاز کرد و اولین تراکنش‌های موفق بین کیف پول‌های فردی را در اواسط ماه فوریه اعلام کرد. گفتنی است که طبق استراتژی تدوین‌شده شده روسیه، ارز دیجیتال ملی این کشور باید تا پیش از سال ۲۰۳۰ به‌صورت کامل راه‌اندازی شود.

نقشه بازار

بازگشت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار

کد خبر 571125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.