چگونه به صورت قانونی به استخراج ارز دیجیتال بپردازیم؟

از آن جایی که به صورت مداوم مسئله استخراج ارزهای دیجیتال در کشور از نظر قانونی بررسی می‌شود و قوانین وضع شده برای انواع دستگاه ماینر ثبات چندانی ندارد بنابراین ممکن است افراد با این سوال مواجه شوند که "استخراج ارزهای دیجیتال قانونی است یا خیر؟

این روزها که بحث استخراج ارزهای دیجیتال داغ است بسیاری از افراد نیز به کسب درآمد از این راه و خرید ماینر بیت کوین علاقه مند شده و می‌خواهند نحوه فعالیت در زمینه استخراج ارز دیجیتال را به صورت قانونی بیاموزند بنابراین سوال مشترکی که در ذهن همه این افراد مطرح می‌شود این است که "چگونه به صورت قانونی به استخراج ارز دیجیتال بپردازیم؟ "

اگر شما نیز می‌خواهید پاسخ صحیح این سوال را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رمز ارز نگاران با ارائه مجوز صنعت و معدن آماده فروش ماینر به صورت قانونی به شما عزیزان است.

از آن جایی که به صورت مداوم مسئله استخراج ارزهای دیجیتال در کشور از نظر قانونی بررسی می‌شود و قوانین وضع شده برای انواع دستگاه ماینر ثبات چندانی ندارد بنابراین ممکن است افراد با این سوال مواجه شوند که "استخراج ارزهای دیجیتال قانونی است یا خیر؟ "

خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است اما تحت شرایط و قوانین خاصی که برای استخراج ارز دیجیتال وضع شده است. اما چه قوانینی؟

در زیر تمامی قوانین مربوط به استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی را بررسی خواهیم کرد:

رمز ارز نگاران با ارائه مجوز صنعت و معدن آماده فروش ماینر به صورت قانونی به شما عزیزان است.‌

چگونه به صورت قانونی به استخراج ارز دیجیتال بپردازیم؟

اخذ مجوز استخراج ارز دیجیتال از وزارت صنعت، معدن و تجارت

اولین، مهم‌ترین و اصلی ترین شرط برای استخراج ارزهای دیجیتال به صورت قانونی اخذ مجوز است بنابراین با این شرایط درمی‌یابیم که استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز غیرقانونی بوده و شخصی که مجوز دریافت نکرده باشد مجرم شناخته می‌شود و در صورت شناسایی دستگاه ماینر آن‌ها ضبط و توقیف می‌شود.

مطمئناً بعضی از افراد با شنیدن عبارت "اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت" گمان می‌کنند که باز باید بازی مربوط به امور اداری نظیر کاغذ بازی و رفتن از این اتاق به آن اتاق جهت گرفتن امضا را انجام دهند اما خبر خوب این است که برای اخذ مجوز جهت ماینینگ ارزهای دیجیتال نیازی به حضور فیزیکی در مکانی مشخص نیست. در ادامه مراحل دریافت مجوز را آموزش خواهیم داد:

ثبت نام در وب سایت بهین یاب

شما پیش از هر چیزی باید در این وب سایت ثبت نام کرده و پس از ورود به سایت در سربرگ سرمایه گذاری، گزینه صدور جواز تأسیس را انتخاب کنید.

  • با انتخاب این گزینه از شما نام کاربری و رمز عبور درخواست می‌شود که شما در حین ثبت نام آن را دریافت کرده‌اید؛ پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نوبت به مشخص کردن محل مورد نظر برای استخراج ارز دیجیتال، ظرفیت پردازش ماینر و در نهایت نوع سرمایه گذاری می‌رسد.
  • در مرحله سوم نوبت درج مشخصات عمومی شخص متقاضی مجوز است. این مشخصات شامل مشخصات زمین (نظیر موقعیت مکانی، قیمت، متراژ و…)، هزینه تقریبی آب، برق و گاز (در طول یک سال) است.
  • در مرحله بعدی باید تمامی مشخصات دستگاه ماینر به صورت صحیح وارد شود که این مشخصات شامل تعداد ماینر مورد نیاز، قیمت هر دستگاه، نام دستگاه ماینر و حقوق گمرکی است.
  • پس از طی تمامی مراحل فوق به قسمت نحوه اجرا راهنمایی می‌شوید که در این قسمت شما باید پیش بینی خود از مدت زمانی که طول می‌کشد تا طرح اجرایی شود را بیان کنید.

در صورتی که مراحل فوق را به درستی طی کرده باشید و تمامی اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد کرده باشید می‌توانید در بازه زمانی ۴ ساعت الی ۴ روز مجوز خود را دریافت کنید.

دریافت پروانه بهره برداری

از زمانی که شما مجوز گرفته اید به شما به مدت ۱۲ ماه زمان داده می‌شود و شما باید در این بازه زمانی مزرعه ماینینگ خود را تأسیس کرده و شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کنید. درواقع شما باید در طی یک سال مکان مورد نظر را آماده کرده و در این مکان سیستم تهویه هوا، خنک کننده مناسب و تمامی امکانات مورد نیاز را نصب کنید و ماینر ها نیز در مکان مورد نظر سازمان دهی شوند.

نکته قابل توجه این است که بعد از گذشت ۱۲ ماه، از واحدی که توسط شما آماده به کار شده است بازدید خواهد شد.

واحد آماده شده باید با تمامی مشخصات و اطلاعاتی که در حین گرفتن مجوز عنوان کرده‌اید همخوانی داشته باشد و همچنین رعایت تمامی استانداردهای زیست محیطی در آن جا باید رعایت شده باشد؛ در صورتی که واحد آماده شده دارای تمامی شرایط باشد پروانه بهره برداری برای شما صادر می‌شود.

درست است که یافتن پاسخ صحیح برای سوال "چگونه به صورت قانونی به استخراج ارز دیجیتال بپردازیم؟ " اهمیت بسیاری دارد اما باید درباره عوامل باطل کننده پروانه بهره برداری نیز اطلاعات زیادی کسب کنید تا پس از دریافت مجوز و همچنین پروانه بهره برداری با مشکلاتی نظیر ابطال پروانه بهره برداری و مجوز استخراج رمز ارزها مواجه نشوید.

مهم‌ترین عوامل باطل کننده پروانه بهره برداری به شرح زیر است:

  • توجه داشته باشید که فقط آماده سازی اولیه واحد و مکان استخراج ارزهای دیجیتال برای اخذ پروانه بهرداری نیست که از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که برخی از افراد گمان می‌کنند که اگر در همان ابتدا واحد را مجهز کنند تا زمان اخذ پروانه بهره برداری کفایت می‌کند و پس از آن هیچ گونه پیگیری از سمت هیچ ارگانی نخواهد شد اما بهتر است بدانید که اگر هر چیزی را که از ملزومات استخراج ارزهای دیجیتال است نظیر نرم افزار ماینینگ و… از دست بدهید به منزله عدم توانایی شما در استخراج رمز ارز بوده بنابراین پروانه بهره برداری شما باطل خواهد شد.
  • نکته دیگر درباره ابطال پروانه بهره برداری این است که شخص دارنده پروانه بهره برداری باید یک درخواست کتبی به سازمان بفرستد و سازمان با آن موافقت کند.

پیشنهادها و نکاتی که در استخراج رمز ارزها باید به آن توجه شود

  • عدم استخراج رمز ارزها در ساعات پیک مصرف برق: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید اشخاص حقیقی و حقوقی در استخراج ارز دیجیتال به آن توجه کنند این است که در ساعات پیک مصرف برق حق استفاده از برق با شهروندان است و نباید در این ساعات به استخراج ارز دیجیتال بپردازند.
  • استخراج رمز ارز به صورت فارم: نکته قابل توجه دیگر در این زمینه که باید هر شخصی که قصد استخراج رمز ارزها را دارد از آن مطلع باشد این است که ایجاد فارم توسط اشخاص حقیقی و حقوقی برای استخراج ارز دیجیتال الزامی است؛ همچنین فارم ها باید مستقل باشند و از یک شرایط حداقلی امکان استخراج برخوردار باشد. درواقع به افرادی که می‌خواهند به صورت جزئی و کوچک در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کنند به هیچ عنوان مجوز و پروانه بهره برداری اعطا نخواهد شد.
  • عدم محدودیت محدوده: طبق تبصره -۲- قوانین مربوط به استخراج رمز ارزها "استقرار واحدهای استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمز ارزها شامل محدودیت محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و همچنین ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نمی‌باشند.".
  • نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با استخراج رمز ارزها این است که تمامی مسئولیت و ریسک استفاده از رمز ارزها از سوی متعاملین صورت می‌گیرد در نتیجه مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نخواهد بود و همچنین به هیچ عنوان در مبادلات داخل کشور مجاز نمی‌باشد که از رمز ارزها استفاده شود.
  • تأمین برق متقاضیان استخراج ارزهای دیجیتال: تأمین برق مورد نیاز متقاضیان استخراج رمز ارزها فقط با دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید خارج از شبکه سراسری صورت می‌گیرد.
کد خبر 571097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.