عصرانه خبری علم‌وفناوری ۶ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد پرفروش ترین تلویزیون ال جی نانوسل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در بازار، تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۹۵ میلیون هم عبور کرد و انتشار آپدیت VRR برای پلی استیشن پنج آغاز شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

مایکروسافت بالاخره Teams را به فروشگاه خود می‌افزاید

طبق به روز رسانی نقشه راه این شرکت، به زودی می‌توانید مایکروسافت تیمز را از مایکروسافت استور در ویندوز، دانلود کنید. برنامه ارتباطات کاری مایکروسافت تا این لحظه در فروشگاه خود در دسترس نبوده است. یا باید از وب دانلود می‌شد یا در کنار بقیه Office ۳۶۵ نصب می‌شد. (اگرچه، همانطور که ZDNet اشاره می‌کند، در یک نقطه از فروشگاه منحصراً برای افرادی که از ویندوز ۱۰ در حالت S استفاده می‌کردند، در دسترس بود، که محل نصب نرم افزار را محدود می‌کرد).

طبق نقشه راه، تیمز در ماه آینده برای هر دو ویندوز ۱۰ و ۱۱ در فروشگاه در دسترس خواهد بود. نسخه برای ویندوز ۱۰ با حساب‌های شخصی، محل کار و مدرسه قابل استفاده خواهد بود، در حالی که نسخه ۱۱ فقط برای حساب‌های کار و مدرسه خواهد بود. ویندوز ۱۱ در حال حاضر نسخه‌ای از Teams را دارد که در آن تعبیه شده است، که برای چت کردن با دوستان و خانواده با استفاده از یک حساب شخصی استفاده می‌شود، نه به عنوان جایگزین Slack.

مایکروسافت سال گذشته زمانی که طراحی مجدد مایکروسافت استور را معرفی کرد، قول Teams را برای فروشگاه خود داد. همچنین در آن زمان اعلام شد که می‌توانید برنامه‌های اندروید را از طریق فروشگاه برنامه آمازون بر روی ویندوز ۱۱ نصب کنید. خوب است که می‌بینیم که مایکروسافت در حال کار بر روی آسان‌تر کردن Teams در ویندوز برای کسانی است که به آن نیاز دارند.

پرفروش‌ترین تلویزیون ال‌جی نانوسل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در بازار

درسال ۲۰۲۱ شرکت ال‌جی مدل تلویزیون‌های زیادی را به بازار عرضه نمود که در دسته بندی تلویزیون‌های نانوسل دو مدل طبق روال سال ۲۰۲۰ بسیار پرفروش بوده‌اند که در ادامه به معرفی مختصری در این دو مدل خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

تلویزیون ال‌جی مدل NANO86 یکی از بهترین و خارق العاده‌ترین محصولات ال‌جی می‌باشد این تلویزیون دارای امکانات بسیار متنوع و فوق العاده بوده؛ از جمله ویژگی‌های عالی این تلویزیون می‌توان به کیفیت تصویر و صدای آن اشاره نمود. این تلویزیون از صفحه نمایش نانوسل با کیفیت تصویر 4K بهره جسته است. کیفیت تصاویر این محصول 4K است که نگاه هر بیننده‌ای را به سوی خود می‌کشاند وجود تکنولوژی نانوسل و فناوری تصاویر 4K در بهبود و به نمایش گذاشتن تصاویر جذاب و طبیعی نقش بسزایی دارد. در این محصول علاوه بر کیفیت صدای بسیار واقعی از از دو اسپیکر ۲۰ واتی پخش می‌شوند و در مجموع صدایی برابر ۴۰ وات را در اختیار کاربران خود می‌گذارد می‌توان گفت که صدایی بسیار رسا و دلنشین می‌باشد.

تعداد مشترکان اینترنت موبایل از ۹۵ میلیون هم عبور کرد

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار در کشور تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹۵ میلیون و ۸۶۹ هزار مشترک و ضریب نفوذ پهن‌باند سیار نیز به ۱۱۴.۰۶ درصد رسید.

طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار به ۹۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۲۵۲ مشترک رسیده، این در حالی است که تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار به ۹۱ میلیون مشترک رسیده بود. تعداد مشترکان به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، به ۱۱۴.۰۶ درصد رسیده است. این در حالی است که ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، به ۱۰۹.۲۷ درصد رسیده بود.

ایرباد بی‌سیم سنهایزر مومنتوم سه با ANC بهتر و طراحی تازه رونمایی شد

سنهایزر به‌تازگی از پرچم‌دار جدید ایربادهای نویزکنسلینگ خود با نام مومنتوم سه رونمایی کرده است. این نسخه با طراحی جدید و قابلیت حذف نویز بهتر نسبت به نسل پیش عرضه خواهد شد.

سنهایزر را معمولاً با هدفون‌های حرفه‌ای و آدیوفایل این شرکت مثل سری HD600 و HD800 می‌شناسیم. این شرکت آلمانی البته یک سری محصولات برای عموم کاربران نیز دارد که آن‌ها را با نام مومنتوم عرضه می‌کند. ایرباد بی‌سیم مومنتوم سه تازه‌ترین آن‌هاست که جانشین Momentum True Wireless 2 خواهد شد.

پس از رونمایی از ایرباد ورزشی Sport TWS، حالا نوبت به ایرباد مومنتوم سه رسیده است. این ایرباد قرار است با قیمت ۲۵۰ دلاری رقیبی برای ایرپاد پرو اپل و WF-1000XM4 سونی باشد. سری مومنتوم سنهایزر از نظر کیفیت ساخت و طراحی یک پله بالاتر از مدل‌های ارزان‌تر CX و CX Plus این شرکت هستند. سنهایزر کیس این مدل را نیز با یک بافت پارچه‌ای پوشانده است.

انتشار آپدیت VRR برای پلی استیشن پنج آغاز شد

در یک خبر خوب برای گیمرهایی که پلی استیشن پنج دارند، سونی انتشار آپدیت جدید برای اضافه کردن قابلیت نرخ نوسازی تصویر متغیر (VRR) را آغاز کرد. این قابلیت جدید گیمینگ را دلچسب تر می‌کند.

Variable Refresh Rate یک نرخ نوسازی تصویر متغیر قابلیتی است که هنگام استفاده از خروجی HDMI 2.1 بر روی تلویزیون‌ها و مانیتورهای سازگار با VRR، نرخ نوسازی تصویر را متناسب با نرخ فریم دهی کنسول تنظیم می‌کند.

VRR به کاهش برخی مشکلات بصری ناخواسته کمک می‌کند و گیمرها گیم پلی روان‌تر و لذت بخش تری را تجربه خواهند کرد.

شیائومی از دسته بازی GamePad Elite Edition با قیمت ۶۰ دلار رونمایی کرد

کنترلر GamePad Elite Edition شیائومی که از بلوتوث ۵٫۰ استفاده می‌کند، امکان اتصال به کامپیوتر، گوشی، تبلت و تلویزیون را دارد. قیمت اعلام‌شده برای این کنترلر تقریباً ۶۰ دلار است.

شیائومی به‌تازگی از کنترلر GamePad Elite Edition برای گیمرها رونمایی کرده است. آن‌طور که Gizmochina می‌نویسد کنترلر شیائومی از پلتفرم استیم پشتیبانی می‌کند و دارای دکمه‌های سنتی A و B و X و Y است. در آزمون‌های شیائومی، دکمه‌های کنترلر پس از یک میلیون بار فشرده شدن با مشکل مواجه نشدند.

کنترلر شیائومی دو جوی‌استیک نسبتاً بزرگ دارد و از دکمه‌های تریگر کشیده استفاده می‌کند. Xiaomi GamePad Elite Edition از حسگر ژیروسکوپ شش محوره استفاده می‌کند که به‌لطف آن کاربر می‌تواند شرایط مختلف داخل بازی را ازطریق کنترلر احساس کند.

اپل مشکل صفحه خالی سفید اپل واچ سری شش را به رایگان تعمیر می‌کند

اپل از دیروز سرویس تعمیری جدیدی را برای حل مشکل صفحه خالی سفید اپل واچ سری شش راه‌اندازی کرده است. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند مشکل مذکور را به‌طور رایگان رفع کنند.

اپل گفته است که فقط درصد کمی از مدل‌های ۴۰ میلی‌متری اپل واچ سری شش دچار این مشکل شده‌اند و همه مدل‌های آسیب‌دیده بین ماه‌های فروردین و شهریور سال گذشته تولید شده‌اند.

کسانی که ساعت اپل واچ سری شش آن‌ها دچار مشکل صفحه سفید خالی شده برای اینکه مطمئن شوند ساعت آن‌ها مشمول برنامه تعمیری اپل می‌شود، به وب‌سایت اپل مراجعه کرده و شماره سریال ساعت خود را وارد کنند. در ضمن فقط مدل‌های ۴۰ میلیمتری جزو این برنامه خواهند بود.

ایلان ماسک تنها گزینه قابل اطمینان برای هدایت توئیتر است

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توئیتر در توییتی اعلام کرد ایلان ماسک تنها راهکاری است که برای هدایت این شبکه اجتماعی به آن اعتماد دارد.

او گفت خصوصی کردن شرکت و خروج آن از بازار وال استریت اولین گام صحیح خواهد بود. او که ظاهراً رابطه خوبی با مدیرعامل تسلا دارد، از همان ابتدا حامی این معامله بود. جک دورسی به دنبال اعلام خبر خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، در رشته توییتی نظرات خود را در این باره اعلام کرد. او ابتدا آهنگی از گروه Radiohead به نام Everything In Its Right Place به معنای «همه چیز سر جایش است» را منتشر کرد و بعد از عشقش به توئیتر نوشت. او گفت این شبکه اجتماعی نزدیک‌ترین چیز به یک اجماع جهانی است.

کد خبر 571058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.