نمایشگاه قرآن و عترت می‌تواند نجات‌بخش جوانان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در موقعیتی که جوانان و نوجوانان از معنویت دور شده و در معرض زشتی‌ها قرار گرفته‌اند، می‌تواند نجات بخش آنها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری عصر امروز _دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان اتفاق جدیدی نیست، زیرا مردم این استان همواره به علوم قرآنی گرایش داشته و در این زمینه فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت همواره در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شده است، افزود: در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم که در ابتدا رعب و وحشت زیادی از آن وجود داشت، اما اکنون به تعادل رسیده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها، به‌ویژه آنها که روح معنویت را در جامعه تقویت می‌کرد تعطیل شد، تصریح کرد: همزمان با تعطیلی مراسم‌ها و فضاهای مذهبی، مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز تعطیل و محیط آموزش به فضای مجازی منتقل شد که ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارد و کودکان و جوانان در معرض آن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اکنون و پس از گذشت دو سال، نتایج این اتفاق مشهود است، چنانکه امسال در بین میهمانان نوروزی نیز شاهد ریزش‌های فرهنگی بودیم که لازم است درباره آن تأمل شود.

جان‌نثاری با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، گفت: این نمایشگاه که نمونه بارز تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انجام کارهای فرهنگی است، در شرایطی که جوانان و نوجوانان از معنویت دور شده و در معرض زشتی‌ها قرار گرفته‌اند، می‌تواند نجات‌بخش آنها باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه قرآن و عترت هنر اصفهان را به نمایش گذاشته و در خور شهر و مردم این استان است، گفت: هیچ کار فرهنگی به جز فعالیت‌های قرآنی نمی‌تواند نجات‌بخش جامعه باشد.

تمسک به قرآن تنها راهکار نجات جامعه از معضلات فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: اگر قرآن در زندگی انسان‌ها به نحو مطلوب جایگاه خود را بیابد، نگرانی‌های والدین نسبت به فرزندان و مسئولان نسبت به جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ما پس از ۴۰ سال از منظر فرهنگی و اخلاق انسانی و اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: نوروز امسال گوشه‌هایی از حرکت‌های دشمن شاد کن را در مسجد شیخ لطف‌الله و میدان امام (ره) مشاهده کردیم که بسیاری از افراد متدین اصفهانی نیز از این اتفاق گلایه‌مند شدند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: آثار نمایشگاه قرآن و عترت فقط در حد یک نمایشگاه نباشد و تأثیرات فرهنگی آن را در جامعه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از والدین امروز نسبت به وضعیت جوانان شکایت دارند، گفت: در این فضا ناچار هستیم جوانان را به سلاحی مسلح کنیم که در برابر شبکه‌های مجاری مقاوم باشند و آلوده نشوند.

هاشمی اضافه کرد: راهکار نجات جامعه از این معضلات فرهنگی، تمسک به قرآن کریم است که بر اساس سخنان پیامبر اکرم، انسان را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای هیچ جلسه‌ای به اندازه محفل قرآن وقت صرف نمی‌کنند به‌طوری که به گفته برخی افراد، گاهی ایشان بیش از چهار ساعت به تلاوت قاریان گوش می‌دهند که این رفتار، نشان می‌دهد توجه به قرآن راه علاج مشکلات است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقت‌گذاری مقام معظم رهبری برای جلسات قرآنی به مدیران و مسئولان فرهنگی نشان می‌دهد که اگر محفل قرآنی تشکیل شد و جوانان آمدند، مسئولان ردیف اول ادارات باید در صدر تشکیل جلسات قرآنی قرار گیرند و بیش از تشکیل جلسات به تدبر در معانی آن توجه کنند.

کد خبر 570858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.